The Elder Scrolls Online

Permalänk
Skrivet av Doddel_98:

Någon som vet vad spelet kommer kosta sen när det släpps ? Vissa säger ca 600kr sen 140kr i månaden ??

Mellan 499-699 beroende på version. Sen är det 109 kronor i månaden (på tok för dyrt tycker jag).

Visa signatur

Bio: Denon AVC-X3700H - Emotiva XPA-2 - Revel F208 - T.Amp 1050 - Ino Audio pY-2
Dator: Rampage V Extreme, 5930K, Palit 2070 Super, Acer XB270HU, Asus Essence STX II, Sennheiser HD650, Kama Bay Mini Amp, Klipsch RB51

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hakken:

Hänger inte riktigt med här! Börjar Beta idag vid klockan 18.00, eller imorgon? Tack på förhand för svar

I det första mail jag fick står det noon friday 7 feb. Dock så fick jag ett mail idag om att betan startar imorgon...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

Det gör man inte.

Däremot finns det 25% rabatt på Greenmangaming för Imperial Edition: http://www.reddit.com/r/elderscrollsonline/comments/1wnpop/25...

Vilket innebär att du hamnar på halva priset jämfört med i Sverige, alltså ca 600kr.

Denna person säger att han gjorde det.

Skrivet av Gambit_2K:

http://www.greenmangaming.com/s/se/en/pc/games/mmos/elder-scr...

upge koden: PH4V4F-33PTVI-5HXNWG

OBS. Kan vara så att den gällde förra veckan, inte köpt själv. Kollegan här på jobbet som har köpt det. Men det blir bara 20% av orginal priset.

Tack för koderna, ska testa hemma och se om det är värt det eller ej.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izeen:

Såg att Curse hade 500.000 nycklar loggade bara in med mitt gratiskonto och fick en
http://www.curse.com/betas/teso-beta-key-giveaway

TACK! Bitterheten över att typ alla kollegor fått invites men inte jag gick just över xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hakken:

Hänger inte riktigt med här! Börjar Beta idag vid klockan 18.00, eller imorgon? Tack på förhand för svar

Skrivet av qrille99:

I det första mail jag fick står det noon friday 7 feb. Dock så fick jag ett mail idag om att betan startar imorgon...

Skickades från m.sweclockers.com

För oss blir det Lördag 18:00

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Mocka:

För oss blir det Lördag 18:00

Vad jag kan utläsa av mailen jag fått så startar betan ikväll (Fredag) 18:00 svensk tid, och där är ett specialevent i betan på Lördag 18:00 svensk tid

Visa signatur

i7 4770K @ 3,5Ghz | MSI Z87-S02 | 2 x Geforce GTX780 3Gb | 2 x 8Gb DDR3 1600Mhz | Samsung 840 Evo 500Gb SSD

i7 950 @ 3,06Ghz | MSI X58A-GD65 | 2 x Geforce GTX460 OC 1Gb | 3 x 2Gb DDR3 1333Mhz | Corsair Force Series 120Gb SSD

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om det nämnts tidigare, men jag fick precis tag på en nyckel genom http://www.curse.com. Man kan få en nyckel genom att registrera ett konto på sidan, sen går man in hit: http://www.curse.com/betas/teso-beta-key-giveaway och trycker på redeem. Jag vet inte hur många nycklar som ges bort, så man får skynda sig. Hoppas ni kommer in i betan!

Edit: Jag såg precis att någon annan redan nämnt det i tråden, vad bra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av vr00mfondel:

Vad jag kan utläsa av mailen jag fått så startar betan ikväll (Fredag) 18:00 svensk tid, och där är ett specialevent i betan på Lördag 18:00 svensk tid

Ja, det stämmer. Inte bara att man skall beakta tidskillnaden i mailet, man skall även kolla när man fick det (Fredag 02:43 i mitt fall) vilket då betyder att det skickades ut 22:43 Torsdag USA tid = Betan startar ikväll

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Här är en nyckel - *Tagen*

Permalänk
Medlem

Nu var det många som skrev till mig ment tyvärr är nyckeln tagen och hinner inte svara individuellt på alla pm

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Dom delade ut 500k nycklar på Curse, dom borde väll inte vara slut?

Visa signatur

CPU: Intel 2600K@ 4.5ghz, ASUS P8P67 Deluxe, 8 gb Corsair Vengeance 1600mhz, AMD 7970 3gb, Asus Full hd LED, 2 x OCZ Vertex2 60gb raid-0, 4TB HDD. Logitech G500, W7 Enterprise

Permalänk
Medlem

Andra gången som jag får en "invalid code", eller de skickade exakt samma som inte funkade förra gången. Testade email supporten förra gången, och nu har jag suttit och väntat i en timma på livechat.
Testade nu att få en ny nyckel via curse. "You are not allowed to redeem this code. Please review our Privacy Policy." MAH LUCK SO GOOD, får testa att gör ett nytt konto.
Nytt konto, SKITEN FUNKAR FAN!

Visa signatur

Jag är värdelös på att stava.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trackmaster:

Här är en nyckel - F7ANYLKXXCAKLLA9JLHR

Tagen, tackar!

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem

Såg att man kunde ändra region från United States till Europe nu, kunde man det tidigare? Finns min gubbe kvar om jag byter region?

EDIT: Woop wooopp nu är betan uppe!

Permalänk
Medlem

Vad tycker ni om det?
Spelade lite på den förra betan men vette fan... gameplay var så där. hackigt på nått vis.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Bjuder på en preview från pressbetan när den NDA:n nu är lyft: http://friskyttarna.eu/forum/nyheter/the-elder-scrolls-online...

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Skrivet av Cyberz:

Vad tycker ni om det?
Spelade lite på den förra betan men vette fan... gameplay var så där. hackigt på nått vis.

Tycker inte spelet är hackigt, tycker att det är ganska snyggt och flyter på bra, dock är spelet jävligt oinspererande, orkar inte ens ta mig ifrån level 5-6 för allt känns så "meh but why" på nått sätt.

Kommer ihåg när GW2 släpptes, då känndes leveling som Yay! Fun! men i ESO känns det helt enkelt Nay, not fun!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fractalstar:

Tycker inte spelet är hackigt, tycker att det är ganska snyggt och flyter på bra, dock är spelet jävligt oinspererande, orkar inte ens ta mig ifrån level 5-6 för allt känns så "meh but why" på nått sätt.

Kommer ihåg när GW2 släpptes, då känndes leveling som Yay! Fun! men i ESO känns det helt enkelt Nay, not fun!

Känner samma, grafiken är verkligen bra men känner att det inte är så jätteskoj alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fractalstar:

Tycker inte spelet är hackigt, tycker att det är ganska snyggt och flyter på bra, dock är spelet jävligt oinspererande, orkar inte ens ta mig ifrån level 5-6 för allt känns så "meh but why" på nått sätt.

Kommer ihåg när GW2 släpptes, då känndes leveling som Yay! Fun! men i ESO känns det helt enkelt Nay, not fun!

Körde förra betan och kände samma som du förutom en skillnad, jag tycket inte spelet är speciellt snyggt för att vara 2014. Men ska se hur det ser ut nu, kanske är det snyggare?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Körde förra betan och kände samma som du förutom en skillnad, jag tycket inte spelet är speciellt snyggt för att vara 2014. Men ska se hur det ser ut nu, kanske är det snyggare?

Du kommer nog avinstallera spelet (igen) lika snabbt som jag gjorde. Vissa spel har helt enkelt inte "känslan".

Permalänk

Någon som vet hur eller om man kan hitta andra polare som oxå lirar?

Visa signatur

[Fractal design node 202] [Intel core i7 7700] ] [Asus Gtx 1070 Turbo] [16 gb ram]

Permalänk
Medlem

Men PUNG!
Glömde bort att jag installerade om Windows sedan jag lirade förra betan >.<

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem

Spelat betan förra omgången och även nu, tycker detta spel är jättetråkigt. Jag hade väl förväntat mig ett elderscrolls fast multiplayer men istället är det sämre än de flästa mmorpgs. Känslan i combat är dötrisst. Förstår inte hur dem misslyckats så.. finns free to play mmorpgs som är bättre än detta. Grymmt besviken

och mina favorit spel är RPGs, har spelat många olika MMORPGs.. men kommer inte röra detta

Permalänk
Medlem

Jag fastnar heller inte för spelet heller. Känns mer som det borde varit ett singelplayerspel på något sätt med en möjlighet till multiplayer. Seg combat och mycket springades.
Men jag måste ge det tummen upp för optimeringen. Märkte inte av något lagg eller problem med spelet även om jag sitter med en burk som har flera år på nacken.

Permalänk
Medlem

Loggade ut. Enda loadingscreenen som funkar är den när man loggar in, fastnar på alla andra.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BäckE:

Spelat betan förra omgången och även nu, tycker detta spel är jättetråkigt. Jag hade väl förväntat mig ett elderscrolls fast multiplayer men istället är det sämre än de flästa mmorpgs. Känslan i combat är dötrisst. Förstår inte hur dem misslyckats så.. finns free to play mmorpgs som är bättre än detta. Grymmt besviken

och mina favorit spel är RPGs, har spelat många olika MMORPGs.. men kommer inte röra detta

Skrivet av Trackmaster:

Jag fastnar heller inte för spelet heller. Känns mer som det borde varit ett singelplayerspel på något sätt med en möjlighet till multiplayer. Seg combat och mycket springades.
Men jag måste ge det tummen upp för optimeringen. Märkte inte av något lagg eller problem med spelet även om jag sitter med en burk som har flera år på nacken.

Håller helt med er. Quest såsom att gå och prata med sittande personer för att de skall lyfta sin undersida och bege sig till staden... Laddningsskärmarna är värre än Morrowind på första XBox'en. Striderna känns sega, vill använda mig av begreppet "sluggish controls" här. Detta spel känns heller inte Elder Scrolls för fem öre.
Nej, jag tror då personligen inte att detta spel kommer klara sig många månader innan det också oundvikligen blir free2play med microtransaktioner.

Visa signatur

Desktop:NZXT H440 Black/Blue - MSI X99S SLI Plus - i7 5820k @ 4.5Ghz - Noctua NH-D15 - Crucial 32GB @ 2400 CL14 - Asus GTX 780 Ti - Asus GTX 470 - Lycom Firewire 400 LP kort - 2x Samsung 850 Pro 1TB - Seasonic 1200w 80+ Platinum Laptop: Macbook Pro Retina (Late 2013) - 1TB SSD - 16GB RAM - 2.6Ghz Intel i7 - nVidia 750 GT

Permalänk
Entusiast

Hur kan de lägga till en sådan kritisk funktion som rasfrihet i en pre-order bonus man inte kan få tag på efter release. Är de så rädda för dåliga recensioner att de vill att så många som möjligt ska köpa det innan man kan ta en ordentlig titt på det? Löjligt.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

Någon som tar sig in på betan? Maintenance just nu för mig iaf. Har sökt efter något officiellt statement men inte hittat någon. Har ni sett av något?

//eddmaan

Permalänk
Skrivet av eddmaan:

Någon som tar sig in på betan? Maintenance just nu för mig iaf. Har sökt efter något officiellt statement men inte hittat någon. Har ni sett av något?

//eddmaan

Japp, händer mig med. Fungerade fram tills för en halvtimme sedan.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 4670k 3.4GHz MB: Asus Z87-A GPU: Radeon R9 280X RAM: Corsair Vengeance LP 16GB HDD: WD Blue 1TB PSU: be quiet! Pure Power 630w Låda: Fractal Design Define R4 Arctic White OS: Windows 7 Home Premium 64bit KB: Ducky G2PRO Grey PBT MX Clear
¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem

Tankar betan nu.

Kollat lite Gameplay på youtube och måste dem verkligen banta ner grafiken så sjukt mycket? Rustningarna ser betydligt sämre ut än vanilla skyrim!
BF4 är också online med 64Spelare och det är skadat snyggt.

Hoppas det blir bättre vid release. Besheda borde anställa moddare från Nexus Mods. Då skulle dom få ett snyyggt spel!

Många verkar negativa till spel känslan. Från en skala 1-10 hur likt är det Skyrim?

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks