Permalänk
Inaktiv

Jag får inte ens den här skitmobilen att lira med OS X! Så fort jag kopplar in den till datorn via USB så är mobilen satt som "mediaenhet" men jag kan inte göra ett dugg med den via datorn.

...herregud vilket stolpskott till telefon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Jag får inte ens den här skitmobilen att lira med OS X! Så fort jag kopplar in den till datorn via USB så är mobilen satt som "mediaenhet" men jag kan inte göra ett dugg med den via datorn.

...herregud vilket stolpskott till telefon!

Vi kan med lätthet säga att vi alla tycker olika. Man tycker förmodligen om det mobila operativsystemet man började med först. Min Mors kompis hade en SGS3 och tappade den i golvet vilket bidrog till att hon köpte en IPhone 5. Hon hatade det och bytte tillbaka.

Vi tycker alla olika, sån tur är

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Segas:

Jag får inte ens den här skitmobilen att lira med OS X! Så fort jag kopplar in den till datorn via USB så är mobilen satt som "mediaenhet" men jag kan inte göra ett dugg med den via datorn.

...herregud vilket stolpskott till telefon!

Verkar ju lite som att det kanske inte bara är telefonens fel Man kan ju även skriva så här:
"Jag får inte ens den är mobilen att lira med jävla OS X! Så fort jag kopplar in den till datorn via USB så är mobilen satt som "mediaenhet" men jag kan inte göra ett dugg med den via datorn.

...herregud vilket stolpskott till dator!"

Tror du får installera Android File Transfer på din dator

Försök igen att att aktivera developer settings. Det ska fungera att klicka på build number som en galning.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

För det finns ju BARA iPhone och Galaxy S3 på marknaden... suck, läser man inte på innan man köper så får man skylla sig själv.

Vi köpte alla våra SGS3or på strax efter releasen och det fanns bara positiv feedback på den. Sen säger jag inte att android är skit utan bara SGS3 , sen är det väl mitt val att jag vill gå tillbaka till iPhone och inte till en annan android?

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem

Upplevde precis som TS att min S3 4G var seg, så jag installerade CyanaogenMod på den och ojojoj vilken skillnad det blev, telefonen är nu hur snabb och responsiv som helst, det enda jag har att klaga på är att jag tycker kameran/kamera-appen blev sämre.

Visa signatur

Spelburken: Intel Core i5 3570k @ 4,4 Ghz, HD7870 Crossfire, 8GB RAM, Skärmar: 3x Dell U2312HM Eyefinity
Asus Zenbook UX32VD, Nexus 6P
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

CyanaogenMod gör den mycket snabbare. Men även kameran lite sämre.

Bättre att ta en rom som bygger på stock för att få den snabbare, bättre och behålla kamerakvalitet.
Modifierad stockrom= Så som det borde vara från fabrik.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk

Hafe för länge sedan en S3, och för mig och två andra så började telefonen krascha väldigt ofta efter massor av olika cyanogenmod och andra roms..
Kom upp 'kameran har slutat fungera' etc..

T.ex telefonen vart väldigt snabb men den vart väldigt ostabil.
Dessutom har skärmen väldigt hög inputlag/100+ ms..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniorjesper:

Hafe för länge sedan en S3, och för mig och två andra så började telefonen krascha väldigt ofta efter massor av olika cyanogenmod och andra roms..
Kom upp 'kameran har slutat fungera' etc..

T.ex telefonen vart väldigt snabb men den vart väldigt ostabil.
Dessutom har skärmen väldigt hög inputlag/100+ ms..

Skickades från m.sweclockers.com

Beror ju på att det inte finns några stabila roms till s3. förutom omgjorda stockroms. Beror på samsung inte släpper källkoden, så man nästan är tvungen att sitta fast i stock rom.

Kör en lätt version av samsungs stock rom och den är betydligt bättre än original.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosen70:

På pappret må den ha 2 kärnor och se ut som en S2:a. Men den presterar fan så mycket bättre. Apple kan sin sak. De behöver inte 4kärnor i 2.0ghz för att kunna få spel och operativ att flyta på.

Har du inte läst virtual void inlägg här i forumet? android använder inte 4 kärnor inte ens vid tung belastning..

--

Btw, så j*vla standard att man köper en android telefon som s3, gnäller på att den är seg och det är tydligen "androids fel". Köp en nexus så ändrar ni eran uppfattning om det hela. Min nexus 5 är mycket snabbare än tex iphone 5 (den enda iphone jag har jämfört med).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Får fortfarande inte fram det, bara den fula röda bönan.

Du skulle ha skaffat Nexus serien istället för Samsung. Jag har haft en SGS3 förr och jag hade inte alls de probleme du nämnde i tråden. Jag tycker det är lite konstigt att du upplever det men inte jag.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Kan det vara så att du upplever telefonen slö för att du kör för många program igång?

Skillnaden mellan en android och en IOS device är att android kan faktiskt köra flera program samtidigt (Multi-tasking)
Dock måste man se till att stänga av dom programmen om man inte använder dom då du faktiskt kan köra flera program samtidigt.

Håll inne Home key för att se vilka appar som används, dra dessa sedan åt vänster för att stänga av dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ahlen:

Vi köpte alla våra SGS3or på strax efter releasen och det fanns bara positiv feedback på den. Sen säger jag inte att android är skit utan bara SGS3 , sen är det väl mitt val att jag vill gå tillbaka till iPhone och inte till en annan android?

Du får väl köpa vilket skräp du vill, men på dig lät det som iPhone är enda alternativet.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av pSYKED:

Kan det vara så att du upplever telefonen slö för att du kör för många program igång?

Skillnaden mellan en android och en IOS device är att android kan faktiskt köra flera program samtidigt (Multi-tasking)
Dock måste man se till att stänga av dom programmen om man inte använder dom då du faktiskt kan köra flera program samtidigt.

Håll inne Home key för att se vilka appar som används, dra dessa sedan åt vänster för att stänga av dom.

IOS har också multitasking..

Permalänk
Inaktiv

Att menyerna är sega har jag också märkt sedan nya uppdateringen
4.3(?).
Kör dock en Note 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Traktorsson:

IOS har också multitasking..

Nej, IOS har inte riktig multitasking

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Jag får hålla med där, det verkar inte finnas något med den här telefonen som på något sätt känns kunna slå ios på fingrarna, men jag är inte ute efter ett krig bland favoriter, jag begriper bara inte varför det här skräpet hyllas så mycket.

Jag menar, bara byggkvalitén känns som ett stort skämt! Allt genomsyras av plast, plast och ännu mer plast

Den enda fördelen med telefonen skulle väl vara att man kan byta batteri...

Skickades från m.sweclockers.com

jag var jättenöjd med min S3:a men fick köra tjejens 4s ett tag av olika anledningar och det var precis samma som för dig, jag lyckades inte med stavningen hatade det ologiska tänket i systemet och hur man navigerade och så vidare. Kontentan är att det är nog en vanesak. Min nästa telefon blev även den en android HTC ONE för att vara exakt och jag kommer förmodligen aldrig att gå över till Apple efter min erfarenhet med IOS.

Visa signatur

Nyfikenhet = Kunskapens Fader
Repetition = Kunskapen Moder

Permalänk
Medlem
Skrivet av pSYKED:

Nej, IOS har inte riktig multitasking

Du babblar. Sen IOS7 så finns det visst riktig multitasking. Alla program och spel är där du var senast du stängde ner dom, och inget jävla lagg får man heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosen70:

Du babblar. Sen IOS7 så finns det visst riktig multitasking. Alla program och spel är där du var senast du stängde ner dom, och inget jävla lagg får man heller

Det sista IOS jag anväde var IOS6 och där hade man inte multitasking, efter du skrev det var jag tvungen att kolla upp det och det visar sig att du har rätt.
Apple har äntligen släppt denna groundbreaking, revolutionary feature, currently unkown to any other device known as multitasking, var inte ett år för sent.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pSYKED:

Nej, IOS har inte riktig multitasking

Jo, IOS 7 iallafall. Du trycker 2 gånger på knappen så får du upp meny du switchar mellan appar och du kan stänga ner dom, jag skulle viljja kalla det "riktig".

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av pSYKED:

Kan det vara så att du upplever telefonen slö för att du kör för många program igång?

Skillnaden mellan en android och en IOS device är att android kan faktiskt köra flera program samtidigt (Multi-tasking)
Dock måste man se till att stänga av dom programmen om man inte använder dom då du faktiskt kan köra flera program samtidigt.

Håll inne Home key för att se vilka appar som används, dra dessa sedan åt vänster för att stänga av dom.

Det fungerar inte så. Appar läggs passivt i RAM när de inte är i fokus (undantaget ev. bakgrundstjänster som vissa appar kör oavsett, men det gäller även Ios). Man bör inte stänga appar av prestanda- eller batteritidsskäl, tvärtom gör det att telefonen upplevs långsammare och den drar även mer batteri, då apparna måste starta från scratch istället för att återuppta sin exekvering.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Traktorsson:

Jo, IOS 7 iallafall. Du trycker 2 gånger på knappen så får du upp meny du switchar mellan appar och du kan stänga ner dom, jag skulle viljja kalla det "riktig".

Nja, i handhavande är det väldigt likt men i funktionalitet så skiljer det sig ganska ordentligt. På IOS så är multitasking förbjuden förutom för vissa saker som Apple tillåtit allt eftersom. Först kom möjligheten att spela upp ljud utan att appen var aktiv, vilket förstås var efterlängtat av de som exempelvis vill lyssna på musik och surfa samtidigt, och möjligheter för att exempelvis ha en ip-telefoni-app igång så att man kan ta emot samtal utan att behöva ha appen synlig hela tiden (alltså notifikationer), sen kom möjligheter att köra vissa nedladdningar i bakgrunden och nu kan man uppdatera appar i bakgrunden. Fortfarande är det dock inte möjligt att multitaska alls som på Android, du kan inte exempelvis sätta igång en stor operation i en app och sen minimera den utan att operationen pausas om inte Apple har tillåtit just denna operation.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Segas:

Jag får inte ens den här skitmobilen att lira med OS X! Så fort jag kopplar in den till datorn via USB så är mobilen satt som "mediaenhet" men jag kan inte göra ett dugg med den via datorn.

...herregud vilket stolpskott till telefon!

Låter mer som ett stolpskott till användare...
Sedan har jag svårt att förstå varför man väljer en S3? Har själv haft en och den var inte alls lika snabb som alla påstod att S3 skulle vara. När jag testade mina kompisars S3or som skulle vara bäst i hela världen så var det samma skit på dem bara att de inte märkte det.
Flasha in KitKat och skippa Samsung sega mjukvara så blir telefonen mycket bättre även fast CM mfl. aldrig kommer att bli stabila pga att Samsung vägrar släppa utlovade källkoder och dokumentation för Exynos.

Permalänk
Medlem

Haft min SGS3 i ca 15 månader nu. Den flyter som rinnande vatten sedan project butter-uppdateringen för ca 1 år sedan. Kör inga customroms, känner inget behov. Deaktiverar alltid lull-lull och tar bort batterihungriga widgetar osv.

Nya uppdateringen till 4.3 var ju trevlig den med, dock fick man ju stänga av lite saker i de omgjorda menyerna.

Men seg? Aldrig. Flyter precis lika bra som en Iphone 5.

Visa signatur

🖥 AMD 5600X (+ Noctua NH-L9a-AM4 chromax.black) | ROG Strix B550-I | 32GB Corsair Vengeance 3600Mhz | Asus TUF RTX 4070 Ti | Samsung 980 Pro NVMe | Corsair SF600 | Lian Li A4-H2O | 2 x Noctua NF-A12x25 | Acer Predator XB271HU | ⌨️ Varmilo VA109M | 🖱 Razer Deathadder V2

Permalänk
Skrivet av Gling:

Haft min SGS3 i ca 15 månader nu. Den flyter som rinnande vatten sedan project butter-uppdateringen för ca 1 år sedan. Kör inga customroms, känner inget behov. Deaktiverar alltid lull-lull och tar bort batterihungriga widgetar osv.

Nya uppdateringen till 4.3 var ju trevlig den med, dock fick man ju stänga av lite saker i de omgjorda menyerna.

Men seg? Aldrig. Flyter precis lika bra som en Iphone 5.

S3an är världens snabbaste telefon, snabbare än min dator med I5 processor, 8Gb ram och 6950..

Btw jag tycker att multitaskingen fungerar bättre på iPhone än Android, då jag tex jämförde mellan iPhone 4 och Samsung S3, så när jag hoppade mellan två appar t.ex Sms och någon hemsida, så hoppade iPhonen tillbaka dit jag var på hemsidan, medans Samsungen laddade om hela hemsidan.. Då ramminnet tog slut..
Det som kan vara värt att tänka på med Custom Rom är att telefonen blir buggig, kameran slutade fungera stup i kvarten och fick starta om telefonen för att den skulle fungera en stund osv.. Blev nästan oanvändbar men så klart blev den rappare när den väl fungerade

Och som ni säger, att Samsung inte släppt källkoderna så kommer aldrig Custom Rom att fungera, och tror knappast dom kommer släppa några då det gått några år sedan release..

Och även så finns det massivs med tester och iPhone är snabbare än senaste Android..
Skulle gärna ha Android men dealbreaken för mig är att kunna skicka filmer och bilder smidigt som iMessage istället för att vara tvungen att ladda upp på youtube eller Dropbox och skicka länk..
Dessutom uppgraderas fortfarande iPhone 4 som släpptes för 4 år sedan..
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Segas:

Med nytt abonnemang gick jag och frugan över till Telia med tillhörande mobiltelefoner.

Jag har kört med en iphone 4s ett bra tag men kände att en ny mobil kunde vara skoj.

Så fel jag hade!

Skulle någon vänlig själ vilja berätta vad som är så bra med dessa mobiler och system? Jag känner mig fullständigt handikappad.

- Trots inställningarna korrekta så fungerar inte stavningen per automatik (en normal man kan inte skriva på dessa tangentbord utan att trycka fel).

- Telefonen känns otroligt slö i jämförelse med min iphone 4s. Menyer tar tid, allt är löjligt ologiskt upplagt och apparna är bara ett stort skämt.

Vad jag har förstått så kan man (som med iphone) inte installera något "custom" utan att helt röja allt vad garanti handlar om, så...

...vad är det som gör det här skräpet så populärt?!

Skickades från m.sweclockers.com

-Det verkar nog som rättstavningen antingen inte är korrekt inställd eller så måste du lära mobilen vilka ord som den ska föreslå, det kommer med tiden.

Vad har du för versionsnummer på Android, tänk på att Galaxy S3 är från 2012 och kanske butiken har varit snälla och installerat senaste versionen av Android på mobilen men glömt att återställa S3. Vilket betyder i värsta fall att två olika versioner av drivrutiner och liknande laddas in.
Prova att återställa den, det görs med knappkombination använd sök på google.

När du blir varmare i kläderna med Android, så går det lätt att inaktivera appar samt flytta dem tilll olika lagringsplatser (interna lagringen (SDcard), externt SD kort (Ext SDcard)). vilket ytterligare snabbhet i touchwiz (Samsungs trevliga men bloatade UI)

Vad kan du installera för "custom" på en iphone? Förutom Jail breaka. Det går ju inte ens att byta UI/Hemskärm på IOS.
Gillar du inte Google Play så kan du hämta och installera appar från: 1. Andra Android app arkiv (ex. Appland). 2. Hämta filer från webbsidor med webbläsaren och installera med hjälp av en filhanterare (kanske heter filhanteraren Mina filer på S3) men då är du ute i ogjort väder och ett anti-virus rekommenderas.

Alla är inte sådana som bara accepterar det som "alla" andra har, därför är Android så populärt. Att kunna använda mobilen som en fickdator är också något som många gillar.

Fast jag lade undan första Androidmobilen 2010 eftersom jag inte förstod mig på den, bytte till Symbian på en SE Vivaz. När den pajade fick jag av ekonomiska skäl (hade på kort tid köpt två mobiler) lära mig Android.

Antagligen skulle jag vara i samma sits som dig om jag var tvungen att lära mig IOS/iphone skräpet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kan bara säga att det låter som skit bakom spakarna här.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Med nytt abonnemang gick jag och frugan över till Telia med tillhörande mobiltelefoner.

Jag har kört med en iphone 4s ett bra tag men kände att en ny mobil kunde vara skoj.

Så fel jag hade!

Skulle någon vänlig själ vilja berätta vad som är så bra med dessa mobiler och system? Jag känner mig fullständigt handikappad.

Skickades från m.sweclockers.com

För mig handlar det om att försöka få en så "fri" telefon som möjligt. Med "fri" menar jag att ANVÄNDAREN har kontroll över telefonen och inte tvärt om. Samsung Galaxy S3 är nämligen en ytterst lämplig telefon om man vill installera operativsystemet Replicant. Se http://www.replicant.us/

Visa signatur

Varför önska sig fred jorden när man kan få krig på månen?

Permalänk
Medlem

Har själv en s3. Ramminnet är för dåligt med samsungs originalmjukvara. Med OmniRom (AOSP = android original sourcecode project) så är den hur kvick som helst.
Letar anledningar till att byta (för att det är kul) men det är svårt.

Det enda som inte funkar vad jag vet är mhl kabel (otg funkar bra) p.g.a samsung inte ger ut kod för exynos.
Har kört deras nightlys sedan i början på december och har nog haft 2 reboots. Använder telefon extremt flitigt.

Har haft en iphone o vad det gäller att pricka tangenterna så är det bara en vanesak.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Boss302:

AOSP = android original sourcecode project

AOSP står för Android Open Source Project.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av alex5555:

Kan bara säga att det låter som skit bakom spakarna här.

Det är lite det tråden handlar om.

Skrivet av QL:

För mig handlar det om att försöka få en så "fri" telefon som möjligt. Med "fri" menar jag att ANVÄNDAREN har kontroll över telefonen och inte tvärt om. Samsung Galaxy S3 är nämligen en ytterst lämplig telefon om man vill installera operativsystemet Replicant. Se http://www.replicant.us/

Läste lite och det verkar vara baserat på det äldre Android 4.2? Hur är det med garantin om man trycker in något sådant här, vet du det?