Paysafecard på Steam

Permalänk
Medlem

Paysafecard på Steam

Vill först säga att jag inte visste vart jag skulle lägga denna tråd så ifall den är lagd fel så får en moderator gärna lägga den till rätta

Nu till problemet, imorse så köpte jag ett paysafecard på 250kr för att lägga in det på steam. När jag väl lade in det på steam så fungerade allt som det brukade, fast jag kom till paysafes hemsida där man kollar saldo jag fattade inte varför dock så jag stängde ner fönstret och började om från början. Men när jag skulle skriva in koden igen så stog det att jag bara hade 22kr kvar. Jag har inte fått några pengar på steam. Jag har skrivit en ticket på steams hemsida men tänkte att jag lika gärna kunde höra här ifall någon vet något. Saken har blivit betalad eller vad man ska säga med mitt paysafecard heter tydligen "Global Collect BV" Vafan är det? Iallafall så skulle jag vara väldigt tacksam för svar

Permalänk
Medlem

Några månader sen jag la in några kronor på Steam, men jag tror mig minnas att det tog ett par dagar innan pengarna syntes i Steam. Jag betalade in med PayPal tror jag.

Permalänk
Medlem

Googlade Global Collect BV och det var en hel del som hade/har problem med dem. Vissa fick aldrig tillbaka pengar medan andra fick det efter ett par dagar. När jag lägger in pengar på Steam kontot så använder jag antingen paypal eller kreditkort, sist gjorde jag via kreditkort och då syntes de på en gång. Annars via paypal så brukar det ta en dag eller så.

Visa signatur

PC1: O11 Vision |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX5090 Astral
PC2: O11 Air Mini |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: HYTE Y40 |i5 10400f |GTX3090
VR: Valve Index |Oculus Quest 3
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taft:

Googlade Global Collect BV och det var en hel del som hade/har problem med dem. Vissa fick aldrig tillbaka pengar medan andra fick det efter ett par dagar. När jag lägger in pengar på Steam kontot så använder jag antingen paypal eller kreditkort, sist gjorde jag via kreditkort och då syntes de på en gång. Annars via paypal så brukar det ta en dag eller så.

Skrivet av m4gnify:

Några månader sen jag la in några kronor på Steam, men jag tror mig minnas att det tog ett par dagar innan pengarna syntes i Steam. Jag betalade in med PayPal tror jag.

Jag har gjort det med paysafe förut och fått in pengarna direkt så jag förstår inte varför det ska vara något problem nu :/

Permalänk
Medlem

Lade till 5€ som jag tog från flera paysafecard som jag hade kvar sen förut, fick inte det heller. Men efter ett tag så fick jag de 5€ men jag har inte fått de första 25€ som jag la in innan 5€

Permalänk
Medlem

Efter en vecka så har jag äntligen fått in pengarna på kontot när jag har kontaktat steam support!:) tråden kan stängas