Permalänk
Medlem

Tillflyktsrummet

Fick för mig att byta rum på kontoret. Efter mycket om och men. "Fjäskande för regeringen" så gick det igenom.

Det blev dubbelt så stort i alla fall och mer luft så det slipper bli så satans varmt från datorn.

Är nästan klar. Lite kablar som ska fixas undan så är det klart.

Tillflyktsrummet

Visa signatur

Phanteks Enthoo Primo Intel i7 3930K@4.7Ghz Asus Rampage IV Extreme
Corsair DDR3 16GB 1600MHz Corsair AX 1500 3x R9 290x
Projekt tråd

Permalänk
Medlem

Kul med stort rum. Ser potential.
Men jag tycker stora datorlådan till vänster står i vägen. Känns som en gubbe som står för nära en när man åker buss ...

Finns det inte någon bättre plats än just där?

Visa signatur

/car2ns

Permalänk
Medlem

Trevligt kontor du hade där

Tycker burken är riktigt fin ja

Permalänk
Medlem

Satan vad många bordsben det är! kan man inte skruva ihop borden med ett bleck på undersidan så man slipper ha dubbla ben när borden står bredvid varandra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av car2ns:

Kul med stort rum. Ser potential.
Men jag tycker stora datorlådan till vänster står i vägen. Känns som en gubbe som står för nära en när man åker buss ...

Finns det inte någon bättre plats än just där?

Jo men då måste jag ha så jäkla långa kablar. Och på golvet är jag inte sugen att ha den för att det ska vara lätt att städa, komma åt inne i chassit samt slippa damm inne i chassit.

Skrivet av skrytt:

Trevligt kontor du hade där

Tycker burken är riktigt fin ja

Tack

Skrivet av biorrith:

Satan vad många bordsben det är! kan man inte skruva ihop borden med ett bleck på undersidan så man slipper ha dubbla ben när borden står bredvid varandra?

Ja många ben blir det. Har faktiskt inte tänk på det fören du sa det. Räcker kanske med att sätta ett par ben i skarvarna.

Visa signatur

Projekt tråd

Permalänk
Medlem

Nice!
Fler ben än en damorkester. Och datorlådan är ju större än min gamla etta i Stockholm. Kanske kan du hoppa över chassiet och montera grejorna i rummet nästa gång?

Läsk och chips framdukat. På sjuttitalet kallade vi det "hobbyrum", nu heter det visst "man cave"...

Vad är det för belysning på baksidan av skrivbordet? Hur har du monterat den? Dimmbar? Några närbilder vore trevligt. Och vad är det för låda närmast dörren, en 5.1 förstärkare bara för datorljudet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Voltaire63:

Nice!
Fler ben än en damorkester. Och datorlådan är ju större än min gamla etta i Stockholm. Kanske kan du hoppa över chassiet och montera grejorna i rummet nästa gång?

Läsk och chips framdukat. På sjuttitalet kallade vi det "hobbyrum", nu heter det visst "man cave"...

Vad är det för belysning på baksidan av skrivbordet? Hur har du monterat den? Dimmbar? Några närbilder vore trevligt. Och vad är det för låda närmast dörren, en 5.1 förstärkare bara för datorljudet?

haha det var nog det roligaste och trevligaste jag läst denna veckan. Man cave tycker jag man kan kalla det när man är singel och det är inte jag. Ungarnas datorer kommer också att komma in här så småningom.

belysningen är en ledslinga jag köpte från Ebay för att prova. Och ja den är dimmbar. man får en kontroll med som man kan ställa massa olika färger, styrka, av och på samt 4 olika lägen den skiftar mellan färgerna.

"Lådan" närmast dörren är en Onkyo TX-SR606 7.1 förstärkare. Jag gillar musik och det högt. Samt kollar jag på mina serier vid datorn (eftersom sambon inte riktigt har min humor).

Vad var det du tänkte på när det kommer till närbilder? på lite olika saker eller nått specifikt?

Hoppas du fick svar på lite av dina frågor

Visa signatur

Projekt tråd

Permalänk
Medlem
Skrivet av kimzz:

haha det var nog det roligaste och trevligaste jag läst denna veckan. Man cave tycker jag man kan kalla det när man är singel och det är inte jag. Ungarnas datorer kommer också att komma in här så småningom.

belysningen är en ledslinga jag köpte från Ebay för att prova. Och ja den är dimmbar. man får en kontroll med som man kan ställa massa olika färger, styrka, av och på samt 4 olika lägen den skiftar mellan färgerna.

"Lådan" närmast dörren är en Onkyo TX-SR606 7.1 förstärkare. Jag gillar musik och det högt. Samt kollar jag på mina serier vid datorn (eftersom sambon inte riktigt har min humor).

Vad var det du tänkte på när det kommer till närbilder? på lite olika saker eller nått specifikt?

Hoppas du fick svar på lite av dina frågor

Man cave är ju namnet på rummet man får av "regeringen" att ha sina grejjer i. Har verkligen inte något med att man är singel. Tvärt om

Är man singel, då kallas det ju Ungkarlslya, för då är ju hela huset/lgh i mannens ägo ...

Visa signatur

/car2ns

Permalänk
Medlem

Några närbilder på hur du monterat ledslingan vore bra. Tänkte göra något liknande själv men vet inte riktigt vad jag ska köpa eller hur jag ska montera den för bästa effekt. Har en äldre modell, typ vattenslang, monterad under sängen för indirekt ljus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Voltaire63:

Några närbilder på hur du monterat ledslingan vore bra. Tänkte göra något liknande själv men vet inte riktigt vad jag ska köpa eller hur jag ska montera den för bästa effekt. Har en äldre modell, typ vattenslang, monterad under sängen för indirekt ljus.

http://www.ebay.com/itm/5M-3528RGB-300SMD-LED-Flexible-Light-...

en sådan är det jag har köpt. Sitter tape på baksidan så det är bara fästa vart du vill ha den.

Visa signatur

Projekt tråd