Hej hej!
Jobbar på en hemsida där jag vill att alla artiklar jag postar visas i rutor som är, tja, vänster sorterade. Ritade en liten bild där den mörkröda, nästan bruna bakgrunden, kan ses som "main" eller "container" eller nåt för huvudinnehållet, och där varje gul ruta är en separat nyhet.
Sådär ska det alltså se ut, där alla artiklar kommer i "första lediga ruta"... Eftersom inläggen kommer variera i höjd, som ruta 1, 2 & 3 belyser, så blir det lite knepigare än om alla varit lika långa.
Såhär ser mitt resultat ut just nu:
Som ni ser, blir det fjärde inlägget under första inlägget (vilket är rätt), men börjar inte förens efter tredje slutar, när den egentligen skall börja direkt under 1:an! Jag vet inte riktigt varför, och det är ju helt klart min logik som felar.
I koden, det enda som jag gör är att använda "float: left" på alla inlägg, dvs alla gula rutor, och då får jag det resultatet som visas på andra bilden. Byter jag till "float: right" får jag en spegelbild av detta beteende. Det krävs alltså något jag inte känner till för att få inlägg 4:a att ignorera höjden på inlägget nummer 3, och börja direkt där inlägg 1 slutar.
Alla tips/förslag/hjlälp uppskattas mycket!