Hearthstone - Blizzard's Online Cardgame

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mcgreag:

Fick min första 12 vinst i arenan i dag
Mage med 2 Flamestrike, 2 Polymorph och 2 Water Elemenatal så den hade verkligen potentialen. Ingen Fireball tyvärr men det gick bra i alla fall.

vad fick du för grejer då jag vinner inte mer än 3-4 och får typ kortpaket och 50 guld. Sålänge jag får kort när jag betalt 150 guld så är jag nöjd.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | ASUS GeForce RTX 5090 ROG Astral OC White | ASUS ROG Strix X870-A Gaming | Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz CL30| Seasonic Prime TX 1300W | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Beyond Dynamic DT 770 PRO / Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Zowie EC2-DW | KEYCHRON Q5 QMK 96% + Cherry MX2A Brown

Permalänk
Medlem

Du får 5 reward boxar med 12 wins. Minst ett kort packet men kan vara två. För det mesta 300+ guld så du har råd med 2 nya arena runs (7 och fler segrar ger alltid minst 150g så du har råd en ny). Andra potentiella vinster inkluderar golden common och lite dust.

Om jag minns rätt fick jag ett kortpacket, ca 250g, 2 golden common och 20 dust så ganska tråkig vinst. Kortpacketet hade en epic och en rare så det kompenserade lite.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | MB: MSI MAG B650 Tomahawk WIFI | CPU: AMD Ryzen 5 7600X | Internminne: Corsair Vengence 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 | CPU-kylare: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | GPU: Nvidia GeForce RTX 4070 Super | SDD: Samsung 990 Pro 2TB - Intel 600p 480GB | HDD: 2x Toshiba Enterprise MG09 Series 18TB - WD Elements Desktop 12TB - 2x WD Elements Desktop 5TB - 2x WD 5TB - 3x WD 3TB (70TB total) | Skärm: Dell 2715H | Dell S2721QSA | BenQ G2420DHBL | Philips 233V | Projektor: Optoma HD65 on 120" | PSU: Corsair RM750x

Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

vad fick du för grejer då jag vinner inte mer än 3-4 och får typ kortpaket och 50 guld. Sålänge jag får kort när jag betalt 150 guld så är jag nöjd.

Får man 7 vinster så går man +-0 i insats.
Mitt rekord är 10 vinster med en Warrior: 2st. molten giants. 3 war axe och en hogger men har väl en avreage på 3-5 skulle jag tippa.
Svårt med dålig draft på korten tycker jag.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Får tacka för tipsen sedan tidigare:) Har sakta men säkert börjat bli bättre i arena. Har insett att det antagligen viktigaste i arena är card advantage och bord controll, oftast det säkraste sättet till seger.

Är det någon som har bra koll på vilka features dom har sagt dom kommer lägga till, eller saker dom inte kommer att göra?
Hade själv gärna velat se chatchannels och tournament mode:)

Permalänk
Medlem

Kortaste matchen hittills?
Arena, jag spelar Rogue mot en Mage.
Turn 1: Jag passar, han spelar en mirror image,
Turn 2: Jag spelar en Amani Berserker, han ger upp....

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | MB: MSI MAG B650 Tomahawk WIFI | CPU: AMD Ryzen 5 7600X | Internminne: Corsair Vengence 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 | CPU-kylare: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | GPU: Nvidia GeForce RTX 4070 Super | SDD: Samsung 990 Pro 2TB - Intel 600p 480GB | HDD: 2x Toshiba Enterprise MG09 Series 18TB - WD Elements Desktop 12TB - 2x WD Elements Desktop 5TB - 2x WD 5TB - 3x WD 3TB (70TB total) | Skärm: Dell 2715H | Dell S2721QSA | BenQ G2420DHBL | Philips 233V | Projektor: Optoma HD65 on 120" | PSU: Corsair RM750x

Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

Ja man får ju alltid ett card pack, så på den fronten är du säker iaf,. men som någon annan nämde vid 7 vinster får du MINST lika mycket guld som arena kostar utöver det garanterade card packet. Vid 12 vinster fick jag 390 guld och 2 card packs.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Weikav Stars75 // Mouse: Redragon M686 // Display 1: Philips 34M2C6500 // // Display 2: Dell S3422DWG // Cam: Nikon D7500 //

Permalänk
Medlem
Skrivet av knaz:

Ja man får ju alltid ett card pack, så på den fronten är du säker iaf,. men som någon annan nämde vid 7 vinster får du MINST lika mycket guld som arena kostar utöver det garanterade card packet. Vid 12 vinster fick jag 390 guld och 2 card packs.

Härligt lol.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | ASUS GeForce RTX 5090 ROG Astral OC White | ASUS ROG Strix X870-A Gaming | Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz CL30| Seasonic Prime TX 1300W | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Beyond Dynamic DT 770 PRO / Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Zowie EC2-DW | KEYCHRON Q5 QMK 96% + Cherry MX2A Brown

Permalänk
Medlem

Finns det några planer på att implementera fler kort i framtiden? Jämfört med andra, fysiska, kortspel så finns det ju faktiskt löjligt få kort att leka med.

Visa signatur

MSI P67A-GD55 // I5 2500K (3,3Ghz) // Corsair 8GB XMS3 1600 mhz // ASUS GTX780 DC2OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pojo:

Finns det några planer på att implementera fler kort i framtiden? Jämfört med andra, fysiska, kortspel så finns det ju faktiskt löjligt få kort att leka med.

Yes, om det blir vid nästa patch eller när spelet släpps minns jag inte men då kommer det komma 100-200 nya kort varav 20 endast kommer att gå att få tag på via ett nytt singleplayer läge. Ca 450 kort finns just nu.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem

Hej!

Hur fixar man arcane dust på lättaste sätt? Jag hittade en deck som jag vill testa, står att det kostar 1000 dust

Lägger gärna en slant pengar om det snabbar upp processen!

/F

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av vexxan:

Hej!

Hur fixar man arcane dust på lättaste sätt? Jag hittade en deck som jag vill testa, står att det kostar 1000 dust

Lägger gärna en slant pengar om det snabbar upp processen!

/F

Ja, det finns två sätt att få dust på, disenchant kort du har eller som reward från arena games. Gillar du spelet och kan tänka dig o lägga pengar på ett 40 pack kommer du nog få många av korten du behöver och förmodligen en del dusts från dubbletter för att färdigställa ditt deck. Om inte så kommer du ju ha mer kort som du förmodligen inte behöver för disenchant.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Weikav Stars75 // Mouse: Redragon M686 // Display 1: Philips 34M2C6500 // // Display 2: Dell S3422DWG // Cam: Nikon D7500 //

Permalänk
Medlem
Skrivet av knaz:

Ja, det finns två sätt att få dust på, disenchant kort du har eller som reward från arena games. Gillar du spelet och kan tänka dig o lägga pengar på ett 40 pack kommer du nog få många av korten du behöver och förmodligen en del dusts från dubbletter för att färdigställa ditt deck. Om inte så kommer du ju ha mer kort som du förmodligen inte behöver för disenchant.

Ahh okej, får se om jag hittar några kort som jag inte behöver i min deck!

Tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av vexxan:

Ahh okej, får se om jag hittar några kort som jag inte behöver i min deck!

Tack

Det mest intressant: vad är det för deck du hittat? Posta den här

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Fick en legendary Cairen Bloodhoof nyss Glad över den jag !

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Det mest intressant: vad är det för deck du hittat? Posta den här

http://www.icy-veins.com/hearthstone-low-budget-druid-control...

Vet inte hur bra den är dock

Permalänk
Entusiast

Har kört med en del av deras grundlekar och de har varit rätt bra.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Entusiast

Tack för varningen. Passade på att köpa två paket kort så jag får det där specialkortet. Har spelat tillräckligt än så länge för att det lätt ska vara värt att slänga 25 kr på Blizzard. Får se om jag kastar mer pengar på dem sen. Beror nog mest på om jag lyckas bli halvbra någon gång eller om jag bara tröttnar.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Tack för varningen. Passade på att köpa två paket kort så jag får det där specialkortet. Har spelat tillräckligt än så länge för att det lätt ska vara värt att slänga 25 kr på Blizzard. Får se om jag kastar mer pengar på dem sen. Beror nog mest på om jag lyckas bli halvbra någon gång eller om jag bara tröttnar.

Förhoppningsvis kommer de nya 100-200 korten ganska snart, att hålla i pengarna tills dess är nog en bra ide.

Visa signatur

Permalänk

En bra stabil straightforward deck, bra om man är relativt ny till spelet och behöver en liten knuff i rätt riktning!
Byt ut Novice Engineer dock, dom är inge vidare längre..

EDIT;
Inser nu att det är väldigt mycket lowcost cards för att vara både druid och control ;o
Men testa den du!: )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dark_Widget:

En bra stabil straightforward deck, bra om man är relativt ny till spelet och behöver en liten knuff i rätt riktning!
Byt ut Novice Engineer dock, dom är inge vidare längre..

EDIT;
Inser nu att det är väldigt mycket lowcost cards för att vara både druid och control ;o
Men testa den du!: )

Tack för din feedback

Än så länge har jag inte vågat disenchanta något, känns så definitivt och vet ej vilka kort som är dåliga.

Jag hade en rolig arena-match igår btw. Spelade lock vs mage och hade card-advantage, men han hade mer hp.

Sista draget i matchen var mitt. Jag hade 1 hp, han 19. Jag attackerade honom med mina minions för 16 skada, han hade 3 hp kvar. Jag fick då lite panik eftersom han helt enkelt kunde pinga mig nästa runda och vinna.

På hand hade jag endast ett kort, HELLFIRE. Jag kastade kortet och fick död på oss båda vilket resulterade i att matchen blev oavgjord

/Fredric

Permalänk
Skrivet av vexxan:

Tack för din feedback

Än så länge har jag inte vågat disenchanta något, känns så definitivt och vet ej vilka kort som är dåliga.

Jag hade en rolig arena-match igår btw. Spelade lock vs mage och hade card-advantage, men han hade mer hp.

Sista draget i matchen var mitt. Jag hade 1 hp, han 19. Jag attackerade honom med mina minions för 16 skada, han hade 3 hp kvar. Jag fick då lite panik eftersom han helt enkelt kunde pinga mig nästa runda och vinna.

På hand hade jag endast ett kort, HELLFIRE. Jag kastade kortet och fick död på oss båda vilket resulterade i att matchen blev oavgjord

/Fredric

HAHA klockrent! xD
Hade blivit skitsur som magen! ;p

Äsch det är bara köra, du lär få de flesta korten med tiden ändå!

Permalänk
Inaktiv

Provade precis att lira lite och tyckte det verkade roligt. Har spelat Magic: The Gathering lite smått med en väldigt erfaren spelare.
Vad ska man tänka på och sånt? samt vilken gubbe är bäst att lira med som nybörjare?

Permalänk
Skrivet av anon216160:

Provade precis att lira lite och tyckte det verkade roligt. Har spelat Magic: The Gathering lite smått med en väldigt erfaren spelare.
Vad ska man tänka på och sånt? samt vilken gubbe är bäst att lira med som nybörjare?

Dåså då har du ju en liten headstart
Mage är väl ganska simpla att förstå konceptet på, dom har inte mycket "combos" eller invecklade kort utan det är mycket spells som för x dmg.
Dessutom så har dom den bästa hero poweren i spelet

Permalänk
Medlem

En lek jag kan rekommendera till nybörjare är Reynads Zoo lek. Det är inte bara billig (6 rares var av 4 vill du i alla fall ha till många andra lekar och ingen epic och ingen legandary) utan dessutom väldigt effektiv. Är också en ganska bra lek att lära sig spelet med då det är en minion baserad lek som spelar många små minions utan att vara rush. Man får lära sig att tradea effektivt.

Här är senaste versionen av den: http://www.sakurakai.se/wp-content/uploads/zoo.jpg
Notera att detta är den slutgiltiga formen av den, inte någon billighetsversion, den blir inte bättre av att blanda in legendaries etc.
Tidigare version av den hade Young Priestess istället för Abusive Sergeant och Argent Commando istället för Dark Iron Dwarf. Den nya versionen gör bättre mot lekar som spelar minions med mycket hp som t.ex priest eller Giants Warlock.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Dark_Widget:

Dessutom så har mage den bästa hero poweren i spelet

Tycker warlock är mycket bättre. Att dra ett kort påverkar spelet mer än att göra 1 dmg.
Egentligen så är den som ett "dra 2 kort spell" fast man tar 2 dmg och bara betalar 2 mana.

(Eftersom man inte spenderar ett kort när man drar 1 nytt kort så har det samma effekt som ett "dra 2 kort spell)

Visa signatur

i5 4670k @ 4ghz - MSI Z87 G45 - 8GB Corsair Vengance CL9 1600Mhz - XFX 80+ Bronze 750W - MSI GTX 780 @1218Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dark_Widget:

Dåså då har du ju en liten headstart
Mage är väl ganska simpla att förstå konceptet på, dom har inte mycket "combos" eller invecklade kort utan det är mycket spells som för x dmg.
Dessutom så har dom den bästa hero poweren i spelet

Finns en anledning locks är top atm Bättre heropower atm.

Mage är typ nära döda i constructed tournament och legend-rank 1-5

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Kungens delay/burn mage fungerar rätt bra men annars är mage rätt död ja.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av FinApelsin:

Tycker warlock är mycket bättre. Att dra ett kort påverkar spelet mer än att göra 1 dmg.
Egentligen så är den som ett "dra 2 kort spell" fast man tar 2 dmg och bara betalar 2 mana.

(Eftersom man inte spenderar ett kort när man drar 1 nytt kort så har det samma effekt som ett "dra 2 kort spell)

Gillar inte warlock direkt, dessutom så är det VÄLIDGT mycket minions du får gratis och favorable trades (chillwind vs chillwind + ping tex)
Sen är den sinnessjuk ihop med Arcane Missiles

Skrivet av JimmieSan:

Oh, insåg inte att han skulle spela i contstructed tournament, trodde han frågade om hjälp för att han var ny och att jag gav honom det simplaste alternativet!

Dessutom enda anledningen är ju för att rushdecks är ganska broken atm

Permalänk
Skrivet av Mcgreag:

En lek jag kan rekommendera till nybörjare är Reynads Zoo lek. Det är inte bara billig (6 rares var av 4 vill du i alla fall ha till många andra lekar och ingen epic och ingen legandary) utan dessutom väldigt effektiv. Är också en ganska bra lek att lära sig spelet med då det är en minion baserad lek som spelar många små minions utan att vara rush. Man får lära sig att tradea effektivt.

Här är senaste versionen av den: http://www.sakurakai.se/wp-content/uploads/zoo.jpg
Notera att detta är den slutgiltiga formen av den, inte någon billighetsversion, den blir inte bättre av att blanda in legendaries etc.
Tidigare version av den hade Young Priestess istället för Abusive Sergeant och Argent Commando istället för Dark Iron Dwarf. Den nya versionen gör bättre mot lekar som spelar minions med mycket hp som t.ex priest eller Giants Warlock.

Lol vart jätte förvirrad först när du pratade om en "lek" och "lekar", trodde det var nått minigame någon kommit på med HS typ "ta en shot varje gång en warrior får war axe på given så är du snart förgiftad"..
Sen insåg jag att du menade decks xD