Hearthstone - Blizzard's Online Cardgame

Permalänk
Medlem
Skrivet av UrgbaN:

Är helt bedrövlig på arena än så länge, någon som har några bra tips? har inspirerats lite av Trumps value-list men är det något annat som är viktigt att tänka på? Hur ska man tänka med sin manacurve och är det bättre att spela någon viss typ av deck aggro eller control osv?

Har du läst den här guiden http://ihearthu.com/vivafringes-guide-to-arena/#manacurve ?

Några bra tips http://www.youtube.com/watch?v=qb1aJ5wBHLs

Gillar den här listan mer än Trumps för att den tar klasserna med i beräkningen https://docs.google.com/spreadsheet/pub?key=0AifXEOqTcGcLdFVv...

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av UrgbaN:

Är helt bedrövlig på arena än så länge, någon som har några bra tips? har inspirerats lite av Trumps value-list men är det något annat som är viktigt att tänka på? Hur ska man tänka med sin manacurve och är det bättre att spela någon viss typ av deck aggro eller control osv?

https://docs.google.com/spreadsheet/pub?key=0AifXEOqTcGcLdFVv...

Använder den en del när jag draftar arena-decks. Tycker den är bättre än trumps list.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - MSI 32" MPG 322URX - Acer Predator XB271HU - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Satte nytt rekord med detta deck!

Visa signatur

Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - MSI 32" MPG 322URX - Acer Predator XB271HU - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Avstängd

Har sån sinnessjuk otur när det kommer till att få legendaries.

Har fått TVÅ piss king krush, TVÅ piss baron geddon, en piss deathwing och en piss vancleef.

Vad fan är chansen? Är det så jävla svårt att ge en legendary som man faktiskt kan använda, Typ: Ragnaros, Tinkmaster, Cairne, Black knight, Ysera, Alex, Pagle, Leeroy .... listan fortsätter.

??

Visa signatur

[ASUS Z170 PRO GAMING] - [Intel Core i7 6700K 4.0 GHz 8MB, be quiet! Pure Rock] - [ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3] - [Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz CL13 Vengeance LPX] - [EVGA GQ 650W] - [Samsung 750-Series EVO 250GB] - [Fractal Design Define R4 Svart] [Acer Predator GN246HLBbid]

Permalänk
Medlem

Kan inte påstå att jag är någon expert på spelet, mitt arena rekord är 8. Har iofs inte haft någon överdriven tur i draften, mina 3 senaste Mage drafts har innehållit 0 flamestrikes och 0 fireballs...

Men här är i alla fall ett tips på en lek att ta sig genom laddern ganska snabbt med och som dessutom inte kräver särskilt mycket i form av ovanliga kort. Den har en Legendary (Leeroy) och 7 rares och flertalet av dom har alternativ som bara är lite sämre som man kan köra med tills man får det man behöver. Är uppe i 11 på ladder förnärvarande, är inte högre för jag kör mest arena.

Lekens svårighetsgrad är enkel till medel. Det tar ett litet tag innan man lär sig hur man ska balansera rätt mellan att göra skada och döda minions. En fördel om man vill ta sig upp för ladderna snabbt är att matcherna inte blir särskilt långa. För det mesta är dom slut redan vid turn 6-7. Då det sällan finns särskilt mycket minions på brädet blir dessutom varje turn ganska kort.

Rogue Rush

Några alternativa kort som är användbara är:
Stormwind Knight
Argent Commander
Reckless Rocketeer
Shadowstep
Shiv
Conceal

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | MB: MSI MAG B650 Tomahawk WIFI | CPU: AMD Ryzen 5 7600X | Internminne: Corsair Vengence 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 | CPU-kylare: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | GPU: Nvidia GeForce RTX 4070 Super | SDD: Samsung 990 Pro 2TB - Intel 600p 480GB | HDD: 2x Toshiba Enterprise MG09 Series 18TB - WD Elements Desktop 12TB - 2x WD Elements Desktop 5TB - 2x WD 5TB - 3x WD 3TB (70TB total) | Skärm: Dell 2715H | Dell S2721QSA | BenQ G2420DHBL | Philips 233V | Projektor: Optoma HD65 on 120" | PSU: Corsair RM750x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mcgreag:

Kan inte påstå att jag är någon expert på spelet, mitt arena rekord är 8. Har iofs inte haft någon överdriven tur i draften, mina 3 senaste Mage drafts har innehållit 0 flamestrikes och 0 fireballs...

Men här är i alla fall ett tips på en lek att ta sig genom laddern ganska snabbt med och som dessutom inte kräver särskilt mycket i form av ovanliga kort. Den har en Legendary (Leeroy) och 7 rares och flertalet av dom har alternativ som bara är lite sämre som man kan köra med tills man får det man behöver. Är uppe i 11 på ladder förnärvarande, är inte högre för jag kör mest arena.

Lekens svårighetsgrad är enkel till medel. Det tar ett litet tag innan man lär sig hur man ska balansera rätt mellan att göra skada och döda minions. En fördel om man vill ta sig upp för ladderna snabbt är att matcherna inte blir särskilt långa. För det mesta är dom slut redan vid turn 6-7. Då det sällan finns särskilt mycket minions på brädet blir dessutom varje turn ganska kort.

Rogue Rush

Några alternativa kort som är användbara är:
Stormwind Knight
Argent Commander
Reckless Rocketeer
Shadowstep
Shiv
Conceal

Reckless rocketeer är skräp, alldeles för dyr om du frågar mig. Men jag kan se vitsen med en i ett rush-deck.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Den är egentligen för dyr även för denna rush lek (i orginal är Leeroy på 4 mana det dyrast kortet...) men som en ersättare om du saknar t.ex. Leeroy så är den ok. Generellt använder du Leeroy+Cold Blood + Eviscerate/Sinister Strike för en 13-14 direkt skada som en finisher runt turn 7-8 och då kan du komma undan med att använda Reckless Rocketeer istället även om du kanske måste fördröja en turn.

Fick äntligen en intressant Arena draft. Shaman lek med 3 Hex, 4 Lightning Storm, 3 Fire Elemental och en Doomhammer Ska bli intressant att se hur långt den kan gå. Sitter på 4-0 förnärvarande.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | MB: MSI MAG B650 Tomahawk WIFI | CPU: AMD Ryzen 5 7600X | Internminne: Corsair Vengence 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 | CPU-kylare: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | GPU: Nvidia GeForce RTX 4070 Super | SDD: Samsung 990 Pro 2TB - Intel 600p 480GB | HDD: 2x Toshiba Enterprise MG09 Series 18TB - WD Elements Desktop 12TB - 2x WD Elements Desktop 5TB - 2x WD 5TB - 3x WD 3TB (70TB total) | Skärm: Dell 2715H | Dell S2721QSA | BenQ G2420DHBL | Philips 233V | Projektor: Optoma HD65 on 120" | PSU: Corsair RM750x

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag har precis börjat testa Hearthstone, är fortfarande riktigt dålig, men det är ändå roligt.

Efter att ha läst lite trådar ser jag att flera pratar om "rares", "legendaries" och "crafting". Vad är detta för något? Jag har level 15 på min gubbe och har fått mina klass-kort, finns det fler att samla? Hur gör man det? Är "rare" och "legendary" bättre än de vanliga korten som jag har?

Tack på förhand

/Fredric

Permalänk
Medlem
Skrivet av vexxan:

Hej!

Jag har precis börjat testa Hearthstone, är fortfarande riktigt dålig, men det är ändå roligt.

Efter att ha läst lite trådar ser jag att flera pratar om "rares", "legendaries" och "crafting". Vad är detta för något? Jag har level 15 på min gubbe och har fått mina klass-kort, finns det fler att samla? Hur gör man det? Är "rare" och "legendary" bättre än de vanliga korten som jag har?

Tack på förhand

/Fredric

Rares och legendaries är mer sällsynta och ofta bättre kort. Du får dessa i kortlekar du köper med ingame pengar, eller riktiga pengar.
Du kan även crafta kort i detta spel, då kan du välja vilket kort du vill ha. Crafting är väldigt segt dock tycker jag, det krävs väldigt mycket "dust" för att göra en legendary...

Edit: Du får även kortlekar att öppna när du kört Arena, du är garanterad en kortlek när du köper tillträde i Arena, du får fler beroende på hur bra du klarar dig.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Rares och legendaries är mer sällsynta och ofta bättre kort. Du får dessa i kortlekar du köper med ingame pengar, eller riktiga pengar.
Du kan även crafta kort i detta spel, då kan du välja vilket kort du vill ha. Crafting är väldigt segt dock tycker jag, det krävs väldigt mycket "dust" för att göra en legendary...

Edit: Du får även kortlekar att öppna när du kört Arena, du är garanterad en kortlek när du köper tillträde i Arena, du får fler beroende på hur bra du klarar dig.

Hej!

Jaha, så man kan bli "bättre" om man lägger lite pengar på spelet? Finns dessa kort kvar för alltid, eller kan man bara använda dem en gång?

EDIT: Tack så mkt för att du svarade

/Fredric

Permalänk
Medlem
Skrivet av vexxan:

Hej!

Jaha, så man kan bli "bättre" om man lägger lite pengar på spelet? Finns dessa kort kvar för alltid, eller kan man bara använda dem en gång?

EDIT: Tack så mkt för att du svarade

/Fredric

Ja, eller du sparar mycket tid på att lägga ner riktiga pengar bara. Som med dom flesta Free to play spel
Du kan använda dessa kort hur mycket du vill, dom finns alltid kvar.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Vad heter legendarykortet som har 8-8 och skadar 8 varje runda på motståndaren? Han är någon typ av lava/eld minion.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | ASUS GeForce RTX 5090 ROG Astral OC White | ASUS ROG Strix X870-A Gaming | Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz CL30| Seasonic Prime TX 1300W | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Beyond Dynamic DT 770 PRO / Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Zowie EC2-DW | KEYCHRON Q5 QMK 96% + Cherry MX2A Brown

Permalänk
Medlem

Ska väl noteras att många av dom ovanliga korten speciellt legendaries är mer gimmiks än bra. Visst finns det undantag men du kan mycket väl bygga upp en lek utan dom.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

Vad heter legendarykortet som har 8-8 och skadar 8 varje runda på motståndaren? Han är någon typ av lava/eld minion.

Ragnaros the Firelord

Can't attack. At the end of your turn, deal 8 damage to a random enemy.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mcgreag:

Ragnaros the Firelord

Can't attack. At the end of your turn, deal 8 damage to a random enemy.

Tackar, trodde han kunde attackera också. Tyckte väl att det verkade vara lite väl op.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | ASUS GeForce RTX 5090 ROG Astral OC White | ASUS ROG Strix X870-A Gaming | Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz CL30| Seasonic Prime TX 1300W | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Beyond Dynamic DT 770 PRO / Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Zowie EC2-DW | KEYCHRON Q5 QMK 96% + Cherry MX2A Brown

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Ja, eller du sparar mycket tid på att lägga ner riktiga pengar bara. Som med dom flesta Free to play spel
Du kan använda dessa kort hur mycket du vill, dom finns alltid kvar.

Hehe okej tack, konstigt att folk lägger pengar när det är beta

Permalänk
Medlem
Skrivet av vexxan:

Eftersom att man får behålla alla kort är det inte så konstigt, inga större förändringar har/kommer hända med spelet från att det lämnade closed beta tills det släpps.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem

YES vann precis mot Trump
Testade en Warrior Rush och han spelade en Mage där iden är att ta sig till Legendary utan att spendera några pengar så det var ju inte direkt någon high value lek men i alla fall
Var en turn från att dö, mest på grund av att min brawl lämnade hans ogre levande...

Hade honom på skärmen bredvid under matchen men såg medvetet till att inte dra någon nytta av det. Annars är det ju ingen mening att vinna.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mcgreag:

YES vann precis mot Trump
Testade en Warrior Rush och han spelade en Mage där iden är att ta sig till Legendary utan att spendera några pengar så det var ju inte direkt någon high value lek men i alla fall
Var en turn från att dö, mest på grund av att min brawl lämnade hans ogre levande...

Hade honom på skärmen bredvid under matchen men såg medvetet till att inte dra någon nytta av det. Annars är det ju ingen mening att vinna.

Mötte också han en gång igår, köade in i han för skojs skull
Men var inte direkt någon jätteutmaning då jag hade lite bättre deck.

Han kör ju bara typ common deck i princip. Kul o spela mot någon man brukar kolla på iaf.

Längtar tills region swap går live så man kan köra på US hela tiden på sitt main b.net konto.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vexxan:

Är knappast konstigt då du behåller allt, så lägga det nu eller lägga det på live är samma sak, förutom att du kan ha bättre kort nu istället för vänta på spelet går live

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Är knappast konstigt då du behåller allt, så lägga det nu eller lägga det på live är samma sak, förutom att du kan ha bättre kort nu istället för vänta på spelet går live

Jaha, jag har noll koll tydligen, tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Mötte också han en gång igår, köade in i han för skojs skull
Men var inte direkt någon jätteutmaning då jag hade lite bättre deck.

Han kör ju bara typ common deck i princip. Kul o spela mot någon man brukar kolla på iaf.

Längtar tills region swap går live så man kan köra på US hela tiden på sitt main b.net konto.

Var absolut inte bara commons, det enda han saknade från sin mål lek var en epic (Faceless) och 3 legendaries (Pagle, Bloodmage, Cairne). Min egen lek var inte direkt "dyr" heller, en epic (Brawl) och 2 legendary (Leeroy och Grom) och jag drog varken Leeroy eller Grom.
Han förlorade i första hand på grund av dålig matchup. Hans enda tount var Sunfury protector och den spelade han turn 2 på tomt bräde.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Börjat köra Warlock rush deck med BARA murlocs iprincip, har fått Leg murlocen från questet. Det är riktigt roligt!

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Medlem

Satte nytt rekord(?) i practice mode när jag tänkte kolla vad jag hade som sista kort genom att droppa en Darkscale Healer när jag hade två Northshire Clerics och ett gäng skadade minions. Det slutade med -33 i skada och jag tror jag hade 15 eller 17hp kvar när jag lade sista kortet.

Permalänk
Medlem

Spelkompis - Hearthstone?

Någon som har lust att spela lite till och från och utbyta lite ideer kring spelandet och vilka kort man ska välja?
Jag brukar ligga på lvl 12-13 i ranked och mitt bästa arena run är 9 wins.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarkoV:

Börjat köra Warlock rush deck med BARA murlocs iprincip, har fått Leg murlocen från questet. Det är riktigt roligt!

Fått legendary från questet, vad innebär det!?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Fått legendary från questet, vad innebär det!?

Så fort du fått alla murlocs så får du old murkeye(legendary)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cruentusa:

Så fort du fått alla murlocs så får du old murkeye(legendary)

Åfan, det visste jag inte. Finns det fler quests?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det finns några som ger dust. T.ex. att skaffa alla basic kort (dvs levela alla klasser till level 20).

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fick min första 12 vinst i arenan i dag
Mage med 2 Flamestrike, 2 Polymorph och 2 Water Elemenatal så den hade verkligen potentialen. Ingen Fireball tyvärr men det gick bra i alla fall.

Visa signatur