Dator till gaming och fotoredigering (ps, camera raw, light room) 10-15k

Permalänk

Dator till gaming och fotoredigering (ps, camera raw, light room) 10-15k

Helt ärligt, efter alla mina år spenderade framför datorn kan jag ändå ingenting om dem så jag behöver hjälp från grund att bygga en dator som klarar av att köra program som photoshop, light room etc och även spela kommande spel utan problem såsom witcher 3 m.m.
Min budget ligger på 10-15 000 jag vill försöka hålla mig till 10-12, men om det inte skulle räcka kan jag absolut lägga till upp till 15.
Ett så litet som möjligt svart chassi är att föredra då jag inte har mycket plats.

En skärm som funkar bra till fotoarbeten är ett plus men inget måste, är annars ganska sugen på en http://www.inet.se/produkt/2205181/benq-24-xl2411z-144hz eller liknande.

keyboard-tips tar jag gärna emot då jag sitter på ett riktigt skruttigt!

Tack på förhand, väldigt lost när det gäller att försöka sätta ihop en dator!

Permalänk
Medlem

blev lite dyrt

http://www.inet.se/kundvagn/visa/6535367/2014-02-28

Permalänk
Avstängd

Om du vill ha naturliga färger vid foto redigering är IPS att föredra. Dessa skärmar ligger i prisklassen 3-5.000kr beroende på storleken

Permalänk

Tack för svaren! ska kolla in IPS-skärmar!

14 000 funkar absolut, tack för tiden! verkar som om det blir något i den stilen, ser bra ut! Skulle gärna höra vad andra tycker också dock!

Permalänk
Avstängd

Nätdelen är första jag skulle byta ut, kvaliten är värdelös och inget att hänga i granen.

Permalänk
Skrivet av Mr.Murdoc:

Nätdelen är första jag skulle byta ut, kvaliten är värdelös och inget att hänga i granen.

Jasså? Om du har tid skulle du kunna berätta vad som gör kvalitén låg och hur man kan förbättra den? tack!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tunahalfman:

Jasså? Om du har tid skulle du kunna berätta vad som gör kvalitén låg och hur man kan förbättra den? tack!

Skickades från m.sweclockers.com

Känns inget jag skulle sätta min tillit på, jag skulle satsat på ett CX750w Modulärt vilket är 140cm. Cs nätdelen är 150cm lång.

Kanske satsa på minst en 250GB SSD också.