Permalänk
Medlem

Ny speldator

Hej

Har försökt få en uppfattning av vad jag behöver via forumet men ger upp.
Är i behov av en ny speldator från grunden och budgeten ligger på runt 10k, dvs jag behöver chassi och allt som ska va i, men mus och tagentbord behövs inte. Grubblar även på om jag ska köpa 2-3 skärmar också, men det ingår inte i budgeten för själva datorn.

Krav:
- Vill ha 16GB ram

Spelar mestadels Eve, civ, och ibland dota2. Ram mängden är framförallt viktigt för eve. Vill också kunna få upp effekterna utan att skapa en härdsmälta....

Permalänk
Avstängd

Vilken upplösning kommer du spela i, samt bygger du själv?

Permalänk
Medlem

Förhoppningsvis så högt jag kan, tänkte mer på att få en så bra speldator jag kan för ca 10k.

Ja jag bygger den själv.

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Du kanske ska slänga in en lite större lagringsdisk i den där också? Blir nog lite trångt med 120 GB för allt

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JoeBlack:

Du kanske ska slänga in en lite större lagringsdisk i den där också? Blir nog lite trångt med 120 GB för allt

Du är välkommen att bidra med egen kundvagn.

Permalänk
Medlem

Tack för alternativet Murdoc, alla grejer utom windows 8.1 fanns här i gbg vilket gör att jag kan köpa det idag. Byter bara ut windows 8 mot 7:an

Permalänk
Avstängd

Windows 8.1 Svenska 64-bit finns i göteborg, moderkortet och chassit finns bara på centrallagret.