Permalänk
Medlem

Hyra Minecraft server?

Hej! Är sugen på att hyra en Minecraft server. Helst ska den vara i Sverige och ha minst 5 slots iaf. Kollade på Fragnet och det kostade 85 kronor i månaden. Måste väl finnas billigare?

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Treant:

Hej! Är sugen på att hyra en Minecraft server. Helst ska den vara i Sverige och ha minst 5 slots iaf. Kollade på Fragnet och det kostade 85 kronor i månaden. Måste väl finnas billigare?

Hosta själv? Jag hittade datordelar på skrottippen som jag lät torka och lyckades skruva ihop till 2 st servrar.

Visa signatur

Ge mig en kaka till kaffet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ElectricPulze:

Hosta själv? Jag hittade datordelar på skrottippen som jag lät torka och lyckades skruva ihop till 2 st servrar.

Har en tre år gammal laptop jag skulle kunna använda. Har 30/1 comhem. Räcker det tror du? Kan du länka till en enkel guide på hur man sätter upp en server?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Treant:

Har en tre år gammal laptop jag skulle kunna använda. Har 30/1 comhem. Räcker det tror du? Kan du länka till en enkel guide på hur man sätter upp en server?

jag kanske kan hosta en server åt dig... skriv i pm

Visa signatur

Intel Core i7 2700K CPU @ 3,50 GHz

Permalänk
Medlem

1mbit upp känns lite lite..

Själv har jag använt ens ltd
https://www.ens-ltd.com/billing/cart.php?gid=11
Servrarna är dock i London men pingen kommer fortfarande vara väldigt låg
Även väldigt billigt och skitbra support

edit : http://www.ens-ltd.com/testserver/que.php om du vill testa

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Om det är vanilla ni ska lira går det ju alltid att köra på https://minecraft.net/realms det är mojangs egna hosting som verkar funka bra, men jag själv har alltid hostat egen server, har du ingen polare med bättre uppload som kan låna ut sin uppkoppling till endamålet?

Permalänk
Medlem

Vad har du tänkt att ha servern till? bara spela ihop eller för o leka med plugins och exprimentera?

Visa signatur

CPU: AMD FX8360 8core 4,3 GHz,
RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 8gb x4 (32gb)
GPU: ASUS GeForce GTX 960 4GB STRIX DC2 OC

Permalänk

Jag hade en server på Fragnet för ett tag sedan och det fungerade riktigt bra även om det kanske är smidigt att hosta själv om du har möjligheten. Annars är väl 85 kr mån inte så farligt om du klarar dig på ~1GB eller vad det nu är du får.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Persienner:

Jag hade en server på Fragnet för ett tag sedan och det fungerade riktigt bra även om det kanske är smidigt att hosta själv om du har möjligheten. Annars är väl 85 kr mån inte så farligt om du klarar dig på ~1GB eller vad det nu är du får.

finns ju betydligt billigare än 85kr i månaden för 1gb

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Skrivet av Boozfob:

finns ju betydligt billigare än 85kr i månaden för 1gb

Givetvis men delade bara min erfarenhet av Fragnet. Sedan ville TS ha den i sverige, det finns många billiga hosts men har dålig koll vilka som erbjuder dem på en server i Sverige.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Persienner:

Givetvis men delade bara min erfarenhet av Fragnet. Sedan ville TS ha den i sverige, det finns många billiga hosts men har dålig koll vilka som erbjuder dem på en server i Sverige.

antog att han ville ha den i sverige PGA pingen

För 85kr i månaden kan du ju liksom få 2gig i uk

Visa signatur

Permalänk

har plats på min server, skicka pm.

Visa signatur

10900k 5.4 GHZ | 64GB | RTX 3080 Strix | Asus Maximus Xll Apex |
8700k 5.0 GHZ | 16GB | RTX 3060 TI | Asus strix Z370-f |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ipzen:

Vad har du tänkt att ha servern till? bara spela ihop eller för o leka med plugins och exprimentera?

Spela ihop på en vanilla server med två-tre mods typ. Räcker det att köra servern på ens egna dator då? Testade förut men det verkade komplicerat att få igång det..

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Treant:

Spela ihop på en vanilla server med två-tre mods typ. Räcker det att köra servern på ens egna dator då? Testade förut men det verkade komplicerat att få igång det..

Settup är väldigt enkelt, finns massvis med bra guider. Beror på hur många ni ska vara men med 1mbit i uppload så sär det inte optimalt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Treant:

Notera att det är skillnad på Mods och plugins.

Mods kräver att både spelare och servern har moddet installerat (oftast)

Plugins körs under bukkit, och är enbart serverside.

Att sätta upp en bukkitserver som tillåter plugins är ganska enkelt, Svåraste är att configurera pluginsen rätt beroende på hur man vill ha de, vad de e för plugins och om de ska sammarbeta med andra. Men många plugins kräver inte ens att man configurerar dom alls, bara att installera.

Det som brukar vara de "svåraste" med att ha en hemmaserver är att få upp portar och så i routern.

Om ni är 4-5 stycken som ska spela, så tycker jag att du ska testa din gamla laptop, Utforstkar ni inte världen allt för mycket så borde ni kunna spela ihop iallafall.

jag har kört 10 helt vanilla på en 8/1 lina, inga problem alls förens vi utforskade för mycket och det blev för mkt info o skicka

Om syftet egentligen bara är att ni är några stycken som vill spela ihop, Så föreslår jag att ni letar upp en stabil aktiv server, (som min ) och sticker ut till ingenstans och bara börja bygga för er själva

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ipzen:

Notera att det är skillnad på Mods och plugins.

Mods kräver att både spelare och servern har moddet installerat (oftast)

Plugins körs under bukkit, och är enbart serverside.

Att sätta upp en bukkitserver som tillåter plugins är ganska enkelt, Svåraste är att configurera pluginsen rätt beroende på hur man vill ha de, vad de e för plugins och om de ska sammarbeta med andra. Men många plugins kräver inte ens att man configurerar dom alls, bara att installera.

Det som brukar vara de "svåraste" med att ha en hemmaserver är att få upp portar och så i routern.

Om ni är 4-5 stycken som ska spela, så tycker jag att du ska testa din gamla laptop, Utforstkar ni inte världen allt för mycket så borde ni kunna spela ihop iallafall.

jag har kört 10 helt vanilla på en 8/1 lina, inga problem alls förens vi utforskade för mycket och det blev för mkt info o skicka

Om syftet egentligen bara är att ni är några stycken som vill spela ihop, Så föreslår jag att ni letar upp en stabil aktiv server, (som min ) och sticker ut till ingenstans och bara börja bygga för er själva

Mjo, känns ju lite onödigt att betala när bara så få ska spela.. vad är IP till din server då?

Visa signatur

Permalänk

Minecraft Realms fungerar utmärkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Treant:

Mjo, känns ju lite onödigt att betala när bara så få ska spela.. vad är IP till din server då?

MC.ruthless.se
Vi kör just nu att man är begränsad till en värld utan whitelist. Man får automatiskt whitelist efter $ antal spelade timmar o har då tillgång till resten av servern
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur