Permalänk
Medlem

Speldator ~17.5k

Hallå i stugan, nu var det dags att köpa en ny dator igen, så jag tänkte be om lite hjälp med komponenterna.

Jag har en budget på ~17.5k, kan väl svänga upp mot 18k om det skulle göra någon större skillnad.
Jag vill ha en bra all-round dator med fokus på spel.
Hjälper om den är tyst.
Hade tänkt ha 2st 3TB HDDs.

Har kollat lite och kommit fram till denna konfigurationen och vill veta om det är något jag borde ändra eller förbättra:
http://www.inet.se/kundvagn/visa/6544036/2014-03-03

Permalänk
Medlem

Varför har du en 3 tb green och en 3tb black? Om det är något genomtänkt jag inte förstår skulle jag IAF byta ut den till en med 7200rpm

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: Phanteks Enthoo Evolv Glacier White | Intel Core i5 4690K | Corsair Hydro H60 | Geforce GTX 970 SLI | Asus Maximus vii Gene | EVGA Supernova G2 850W | Corsair Dominator Platinum 16GB (2x8) 1600mhz | Samsung 840 EVO SSD 250GB | WD Desktop Green 3TB | Benq XL2720T 120hz | Fujitsu P23T-6 Thor Edition | Qpad qh-90 | Logitech G710+ | Steelseries Rival Gaming Mouse

Permalänk
Medlem

varför en black och en green? köp två green.

vad ska du med ett bigtower till? köp hellre ett midi.

byt agg till något lite bättre, exempelvis cooler master v700 från komplett.

Permalänk
Medlem

Hade väl tänkt ha spel och program som inte får plats på SSDn på Black och ha Green endast till lagring, tänkte jag fel där eller?

Anledningen till att jag tog bigtower var bara att min broder sa att det var lättare att bygga i dom, så det var väl ingen större tanke där.

Och visst kan jag byta ut nätagget.

Tack för tipsen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Excira:

Hade väl tänkt ha spel och program som inte får plats på SSDn på Black och ha Green endast till lagring, tänkte jag fel där eller?

Anledningen till att jag tog bigtower var bara att min broder sa att det var lättare att bygga i dom, så det var väl ingen större tanke där.

Och visst kan jag byta ut nätagget.

Tack för tipsen.

Att köpa en WD black är rent ekonomiskt bortkastade pengar, börja med 3TB WD Red istället, sedan bygger du när behovet finns.

Jag köper din broders argument, men samtidigt är BigTower dubbelt så stort och anpassat för XL/E-ATX moderkort. För dina ändamål räcker ett miditower.

Det är inget fel på nätaggregatet, dock finns det mer prisvärda alternativ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Excira:

Hade väl tänkt ha spel och program som inte får plats på SSDn på Black och ha Green endast till lagring, tänkte jag fel där eller?

Anledningen till att jag tog bigtower var bara att min broder sa att det var lättare att bygga i dom, så det var väl ingen större tanke där.

Och visst kan jag byta ut nätagget.

Tack för tipsen.

det tycker jag, ja. om man vill ha snabb lagring är det ssd som gäller, hårddiskar är bara mer eller mindre jättelångsamma.

det är absolut lättare att bygga i ett bigtower men ett miditower är inte litet (define r4 till exempel). det ska inte vara några problem.