Permalänk

Speldator för runt 10000-11000

Hej, är ny på det här forumet och som rubriken lyder tänker jag införskaffa mig en ny speldator. Datorn ska klara BF4, WOW etc. på ultrainställningar, helst med runt 60 FPS. Jag har tagit hjälp av en extern konsultfirma för att bygga den och här är deras förslag:

ModerKort MK ASRock Z87 Pro 3 LGA 1150

CPU Intel® Core i5 4670K 3,4Ghz

Ram Corsair 4GB (2-KIT) DDR3 1600MHz

SSD Disk SSD 250GB Samsung 840 EVO, Basic

Mekanisk Hdd 1TB Western Digital Caviar Blue 6Gb/s,

Grafik ASUS GeForce GTX 770 2GB DDR5

NätAgg CM B700 700W

Chassi Kab Fractal Design Core 3000 USB 3.0

DVD DVD±RW ASUS DVD Recorder 24x SATA

Vad jag skulle vilja lägga till är ett ljudkort då jag gillar att lyssna på musik på datorn samt uppskattar bra ljud vid spelande, så funderar på att lägga till ett ASUS Xonar DX.
Så, vad tycker ni om delarna? Kommer detta bli en bra speldator eller har ni bättre förslag?
Att tillägga är att priset på datorn kommer att bli 11300 kr inkl. moms (utan ljudkort), är detta ett bra pris för att låta dem göra jobbet med att bygga datorn?
Kan meddela att jag själv aldrig har byggt en dator och kommer nog inte göra det i detta fallet heller!
Tacksam för snabba svar

Mvh

Visa signatur

MK ASRock Z87 Pro 4 LGA 1150, Intel® Core i5 4670K 3,4Ghz, Corsair 4GB (2-KIT) DDR3 1600MHz, SSD 250GB Samsung 840 EVO, Basic, 1TB Western Digital Caviar Blue 6Gb/s, ASUS GeForce GTX 770 2GB DDR5, CM B700 700W, Kab Fractal Design Core 3000 USB 3.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pennywise11:

ModerKort MK ASRock Z87 Pro 3 LGA 1150

NätAgg CM B700 700W

AsRock är ett jävla mög märke. Jag köpte en gång en FM1 bräda av AsRock och den kunde inte köra dual channel på ram minnena. Att de ens kan sälja sånt mög...

B700 agget kör nog på Taiwanesiska kondningar (är dock inte 100% säker). XFX core är ett agg i samma prisklass som kör på Japanska kondningar (och har Seasonic grund).

I övrigt såg det trevligt ut.

Permalänk
Visa signatur

IPhone 4, IPad 2, Wii, Apple TV, Monster:Rehab [Energidricka]

Permalänk

Denna ser mycket trevlig ut, räcker det med ett 550w agg dock? Och angående processorfläkten, är det verkligen nödvändigt med en annan än den som medföljer? Tänkte nämligen inte klocka den. För övrigt bad jag konsultfirman att bygga mig en relativt tyst dator då min nuvarande låter som en jetmotor, kommer denna låta mycket tror du?

Skrivet av Snill3t:

AsRock är ett jävla mög märke. Jag köpte en gång en FM1 bräda av AsRock och den kunde inte köra dual channel på ram minnena. Att de ens kan sälja sånt mög...

B700 agget kör nog på Taiwanesiska kondningar (är dock inte 100% säker). XFX core är ett agg i samma prisklass som kör på Japanska kondningar (och har Seasonic grund).

I övrigt såg det trevligt ut.

Okey, det hade jag ingen aning om, ska höra med konsultfirman om detta!

Tack för svaren, uppskattas!

Visa signatur

MK ASRock Z87 Pro 4 LGA 1150, Intel® Core i5 4670K 3,4Ghz, Corsair 4GB (2-KIT) DDR3 1600MHz, SSD 250GB Samsung 840 EVO, Basic, 1TB Western Digital Caviar Blue 6Gb/s, ASUS GeForce GTX 770 2GB DDR5, CM B700 700W, Kab Fractal Design Core 3000 USB 3.0

Permalänk

[QUOTE="Pennywise11;14485995"]Denna ser mycket trevlig ut, räcker det med ett 550w agg dock? Och angående processorfläkten, är det verkligen nödvändigt med en annan än den som medföljer? Tänkte nämligen inte klocka den. För övrigt bad jag konsultfirman att bygga mig en relativt tyst dator då min nuvarande låter som en jetmotor, kommer denna låta mycket tror du?

Tror inte att den kommer låta någonting helt tyst.

Visa signatur

IPhone 4, IPad 2, Wii, Apple TV, Monster:Rehab [Energidricka]