Permalänk
Medlem

Best of both worlds?

Hej!

En liten sak jag funderade över faktiskt. Vilken kombination hade ni valt av följande och varför?

• Android tablet + Apple iPhone

• Apple iPad + Android phone

• Windows 8 tablet + Apple iPhone

• Apple iPad + Windows 8 Phone

• Windows 8 tablet + Android phone

• Android tablet + Windows 8 Phone

Diskutera!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Icte:

Hej!

En liten sak jag funderade över faktiskt. Vilken kombination hade ni valt av följande och varför?

• Android tablet + Apple iPhone

• Apple iPad + Android phone

• Windows 8 tablet + Apple iPhone

• Apple iPad + Windows 8 Phone

• Windows 8 tablet + Android phone

• Android tablet + Windows 8 Phone

Diskutera!

Varför inte Android tablet + Android telefon, alternativt iPad + iPhone, eller kanske Windows phone + Windows tablet?

Ibland är det bättre att hålla sig på ett spår eftersom utvecklarna oftast jobbar med att skapa fin interaktion mellan prylarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Varför inte Android tablet + Android telefon, alternativt iPad + iPhone, eller kanske Windows phone + Windows tablet?

Ibland är det bättre att hålla sig på ett spår eftersom utvecklarna oftast jobbar med att skapa fin interaktion mellan prylarna.

Men är interaktionen nödvändig? Med två olika platformar får man ju båda platformarnas apputbud (t.ex. iPad och Android phone).

Vad för interaktion brukar folk använda mellan sina tablets och smartphones?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
99:e percentilen

Apple-platta + Android-mobil

Jag har själv det: iPad 4 + Galaxy S2

iPaden är perfekt till att surfa osv och det finns en alldeles utmärkt app som heter Notability till den. Plattan har därmed ersatt både pappersböcker och pappersblock för mig.

iPhone hade jag aldrig klarat av att ha. Försökte föra över ett helt vanligt videoklipp till en iPhone 5S idag. Det var ett rent helvete.

Nä, jag kan inte ha en mobil utan helt vanlig filhantering och möjligheten att ha widgets, exempelvis Wi-Fi hotspot, på hemskärmen. Däremot är mobilen helt värdelös att surfa eller göra det mesta med, så jag använder plattan till allt sånt. En modern Android-mobil med högupplöst skärm och som inte är extremt långsam är förstås mycket bättre än min.

En nackdel med att ha olika OS är att man kan åka på smisk av exempelvis Quizkampen: Jag köpte deras eviga "PREMIUM" på mobilen när jag inte hade någon iPad (stulen). Nu när jag har en platta använder jag nästan bara den till QK, men då kan jag inte se statistik, för de anser att jag inte är "PREMIUM". De menar att jag måste köpa deras app två gånger bara för att jag råkar ha två olika OS.

Ett annat alternativ som jag skulle kunna tänka mig att rekommendera:

Android-platta + Android-mobil

Eftersom iPhone är helt uteslutet för mig. Men jag kan inte ha denna kombination, då jag behöver Notability.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Ipad 2 (snart ipad air) + android telefon galaxy nexus
Testade en dell venue 11 pro ett tag med returnerade den när jag insåg att jag var ute efter en ren surfplatta och inte en kombo surfplatta/dator och då tycker jag Ipad är bättre för det syftet.
Telefon är det android för mig pga större skärm.

Permalänk

Hade det vart jag skulle jag köpt en w8 platta och en android tel. Har en android platta och iphone idag.

Permalänk

Android tablet + Apple iPhone

Enkelt då en telefon är skön att den bara funkar och jag använder den bara till Mail,sms och lite surf. Så har man Tableten att leka med i Android hemma

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, Nintendo 3DS moddat
Ringa: iPhone 13 Pro

Permalänk
Medlem

Endast en android-telefon (och eventuellt en laptop).
Jag skulle aldrig överleva i något så instängt som en iPhone, och WP har jag inte så bra koll på, men jag tror inte du flashar om bootloadern på en WP-telefon utan vidare.
Surfplattans syfte har jag inte förstått än. Vad gör den lämpligare till något än en laptop?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Windows 8.1 (x86)-tablet + Android phone.

Permalänk
Medlem

alternativ två.

Permalänk
Medlem

Android telefon + Android 10" tablet + ordentlig laptop.

Det täcker upp allt jag kan tänkas göra både utanför och på jobbet. Kan verka lite prylgalet men dessa fyller sina respektive sysslor klockrent och inte speciellt tungt i väskan imo.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Om jag var tvungen att välja mellan dina alternativ så skulle jag ha valt Windows 8 tablet + Android phone. Jag tycker Windows funkar bäst för min del. På mobilen använder jag inte så många appar.
Apple har jag lämnat och vill inte tillbaka.

Men jag är nöjd med den uppsättning jag kör nu:
- Stationär speldator med Win8.1 (kör endast i skrivbordsläget, använder ej Modern UI på denna)
- Surfplatta med WinRT
- Mobil med WP8
Det jag gillar mest är integrationen med Onedrive, och att jag har Office på alla enheter.

Visa signatur

Dator: Ghost S1 * Corsair SF600 * Intel Core i5 7600K * Cryorig C7 * ASRock Fatal1ty Z270 Gaming * Kingston HyperX Predator DDR4 32GB * PowerColor Red Dragon Radeon™ RX 5700 XT * Samsung 960 EVO 500GB * HGST Travelstar 7K1000 1TB
Skärm: HP Pavilion 27 Quantum Dot
Ljud: Pro-ject Pre Box S2 Digital

Permalänk
Medlem

Windows 8.1 (x86) Platta + iPhone är vad jag skulle köra :). Gillar iOS men för plattor är Windows 8.1 så bra så jag hellre tar det.

Permalänk
Medlem

Bra input!

Har en ny fråga: iPhone 5S + Nexus 7 (2013) vs. Nexus 5 + iPad Mini Retina, vad hade ni valt (again, gunpoint)? Och varför?

Visa signatur