Permalänk
Medlem

Tonårsrum!

Tjenare! Bestämde mig för att slänga ut lite bilder på rummet! Kommentera och säg vad ni tycker vettja!

Dator:
Cpu: Intel Core i5 2500K 4,5GHz
Moderkort: Asrock Extreme 7 Gen 3
Ram-minnen: Corsair 8GB CL9 1600Mhz DOMINATOR
Grafikkort: 3X XFX HD6950 2 GB TRIFIRE
Nätaggregat: Corsair HX1000
Chassi: Corsair Obsidian 900D
Fläktar: Scythe Gentle Typhoon 120mm 1850 RPM

Vattenkylning:
Reservoar: EK-D5 X-RES 250 CSQ Acetal
Cpu-Block: EK-Supreme LTX
Gpu-Block: EK-FC6870
Radiatorer: EK-CoolStream RAD XT 360 & EK-CoolStream RAD XT 480
Anslutningar: EK-PSC 13mm & EK-PSC (45 & 90)-grader G1/4
Pump: EK-D5
Slang: Feser 19/13mm Blue

Kringutrustning:
Qpad MK85
Func MS-3
Logitech G35
SteelSeries QcK+
BenQ 24" GL2450 & 2 st Dell 1907FPt
Andersson 42" Full HD
Logitech Z906 5.1

Tonårsrum!

Permalänk
Medlem

Sjukt snygg setup! En lätt 5/5 från mig!

Permalänk
Medlem

SNYGGT!!! Vill också ha sådant vindsrum

5/5P!

Visa signatur

MOBO: MSI Gaming Pro Z270 CPU:Intel Core i7-7700K @ 4,20ghz
PSU:EVGA 750G2 Chassi:Fractal Design Meshify C
SSD1:Samsung 840 250GB SSD2:Samsung 850 500GB
RAM:Corsair 32GB@3200mhzGPU: GTX1080 Founders Ed 8GB

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av drastika:

Sjukt snygg setup! En lätt 5/5 från mig!

Skrivet av Scerio:

SNYGGT!!! Vill också ha sådant vindsrum

5/5P!

Skrivet av Gulbanan:

nice ju^^

Tack! Måste dock göra något åt kabeldragningen bakom skrivbordet ;D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosson:

ähh inget som man stör sig på när allt annat är perfekt^^ ta en titt på mitt eyefinity galleri, kanske kommer att gilla nån tips, tex glassburken ;P

Permalänk

Riktigt stilrent, 5/5!

Vart köpte du stolen och vad tycker du om den?

Permalänk

Lätt en 5:a viktorion <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roobertnordin:

Riktigt stilrent, 5/5!

Vart köpte du stolen och vad tycker du om den?

Skrivet av =ultrafox=:

Lätt en 5:a viktorion <3

Tackar tackar Stolen är köpt på Jysk, http://jysk.se/kontor/kontorsstolar/gold/kontorsstol-sporup-m.... Riktigt go stol!

Permalänk

Jäger/mümmelmann-fyllor är alltid roliga!

Visa signatur

VaporX 7970ghz@ 1200/1600
2600k@ 4.2Ghz 1.312V

http://valid.canardpc.com/2822403

Permalänk
Medlem

Måla taket vitt för mer ljus, samt att det ser lite fräschare ut (enligt mig).
Eventuellt måla takbjälkar/lister svarta/bruna i kombination till det vita, kommer bli ett fett facelift!

Färg är riktigt billigt och måla den ytan tar nog inte mer än 2 timmar max.

Permalänk
Medlem

Fixa lite buntband och fixa sladdarna! Ser ju förjävligt ut. I övrigt var det stiligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosson:

Ja det måste du!

För det är ju därför vi tittar

Faktum är att "whatever" kan vara hur snyggt/fint/dyrt som helst, men har man inte fixat sin kabeldragning snyggt och stilrent här, så trillar man genast ner på stegen.

Som någon här skrev "det är en konst att få sladdarna snyggt dragna, samtidigt som man vill att dom skall vara osynliga"

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av olfertfriberg:

Jäger/mümmelmann-fyllor är alltid roliga!

Yes, har blivit några av dom!

Permalänk
Medlem
Skrivet av andrey:

Fixa lite buntband och fixa sladdarna! Ser ju förjävligt ut. I övrigt var det stiligt.

Skrivet av skog1s:

Ja det måste du!

För det är ju därför vi tittar

Faktum är att "whatever" kan vara hur snyggt/fint/dyrt som helst, men har man inte fixat sin kabeldragning snyggt och stilrent här, så trillar man genast ner på stegen.

Som någon här skrev "det är en konst att få sladdarna snyggt dragna, samtidigt som man vill att dom skall vara osynliga"

Får bli nästa projekt ^^

Permalänk

Vad är det för ledlister i taket ? Du får helt klart 5/5!
Så sjukt snyggt

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimonÖder:

Vad är det för ledlister i taket ? Du får helt klart 5/5!
Så sjukt snyggt

Det är en lång slinga på 5 meter. Köpt på Ebay för 180 kr inkl frakt. Sök på "ledstrip" eller nått i den stilen så hittar du säkert. Men tack!

Permalänk
Medlem

Jag förstår vad du menar när du skriver tonårsrum. Jag själv försöp mig på Jäger på yngre dar... :/
Men ser ut att vara en trevlig tillflyktsort

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk

Hur brett är skrivbordet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SkunXEnhanced:

Hur brett är skrivbordet?

150 cm brett är det!

Permalänk
Medlem

Häftigt rum! Skulle målat taket vit, men behålla bjälkarna i trä. Kanske försöka få fram en annan färg på dom dock, typ olja dom?
Svart och vit är aldrig snyggt när det gäller möbler, tak eller väggar. Förrutom köksgolv som kan vara svart- o vit-rutnät.
Även alla trälistor vita för att få bort den där timmerhus-känslan.

Sen skulle jag stänga igen dom där hyllorna du har i väggen. Förstår att det är något som fanns där eftersom du täcker mer eller mindre allihopa med möbler Kanske spara några av dom och flytta där det finns plats. För du använder ju några av dom. Dessutom verkar du inte ha någon riktig förvaring i rummet. Jag antar att du har kläder och så utanför rummet någonstans?

Sen skulle jag flytta fram väggen lite så TVn står emot en vägg. Då kan du även få upp högtalarna bredvid TVn istället för att ha dom på tvbänken som nu ... Vänster och höger fram behöver vara lite mer isär. Kommer bli bättre ljud plus ser snyggare ut. Enligt mig är det lathet som gör att folk ställer högtalarna på tv-bänken istället för att göra det ordentligt.

Sen självklart alla kablar som folk redan skrivit

Ball idé med rgb-slingan, men jag som är 29 år gammal skulle ta bort den och placera den runt en julgran där den hör hemma (eller i ett serverrum) och istället sätta belysning ovanför takbjälkarna som riktas uppåt i rummet. Dimbart ljus såklart då

Sen led-slingor bakom skärmarne riktade mot väggen eller neråt för att få lite mer mysbelysning.

Sen ser gardinerna lite trötta och hängiga ut

Du får ursäkta mina råd, menar inget illa mot dig eller din smak. Min hjärna sätter igång bara med inredningsgrejjer när jag ser ett rum som kan förbättras (enligt mig)

Är annars avis på ditt rum. Hade velat haft något liknande när jag var i din ålder

Fortsätt utveckla din smak!

Visa signatur

/car2ns

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raikko:

Måla taket vitt för mer ljus, samt att det ser lite fräschare ut (enligt mig).
Eventuellt måla takbjälkar/lister svarta/bruna i kombination till det vita, kommer bli ett fett facelift!

Färg är riktigt billigt och måla den ytan tar nog inte mer än 2 timmar max.

Skrivet av car2ns:

Häftigt rum! Skulle målat taket vit, men behålla bjälkarna i trä. Kanske försöka få fram en annan färg på dom dock, typ olja dom?
Svart och vit är aldrig snyggt när det gäller möbler, tak eller väggar. Förrutom köksgolv som kan vara svart- o vit-rutnät.
Även alla trälistor vita för att få bort den där timmerhus-känslan.

Sen skulle jag stänga igen dom där hyllorna du har i väggen. Förstår att det är något som fanns där eftersom du täcker mer eller mindre allihopa med möbler Kanske spara några av dom och flytta där det finns plats. För du använder ju några av dom. Dessutom verkar du inte ha någon riktig förvaring i rummet. Jag antar att du har kläder och så utanför rummet någonstans?

Sen skulle jag flytta fram väggen lite så TVn står emot en vägg. Då kan du även få upp högtalarna bredvid TVn istället för att ha dom på tvbänken som nu ... Vänster och höger fram behöver vara lite mer isär. Kommer bli bättre ljud plus ser snyggare ut. Enligt mig är det lathet som gör att folk ställer högtalarna på tv-bänken istället för att göra det ordentligt.

Sen självklart alla kablar som folk redan skrivit

Ball idé med rgb-slingan, men jag som är 29 år gammal skulle ta bort den och placera den runt en julgran där den hör hemma (eller i ett serverrum) och istället sätta belysning ovanför takbjälkarna som riktas uppåt i rummet. Dimbart ljus såklart då

Sen led-slingor bakom skärmarne riktade mot väggen eller neråt för att få lite mer mysbelysning.

Sen ser gardinerna lite trötta och hängiga ut

Du får ursäkta mina råd, menar inget illa mot dig eller din smak. Min hjärna sätter igång bara med inredningsgrejjer när jag ser ett rum som kan förbättras (enligt mig)

Är annars avis på ditt rum. Hade velat haft något liknande när jag var i din ålder

Fortsätt utveckla din smak!

Jag bor i en hyresrätt och ska flytta hemmifrån inom 2 år så känns inte speciellt värt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosson:

Jag bor i en hyresrätt och ska flytta hemmifrån inom 2 år så känns inte speciellt värt.

Aha, då är det inte värt det

Visa signatur

/car2ns

Permalänk
Skrivet av Bosson:

Det är en lång slinga på 5 meter. Köpt på Ebay för 180 kr inkl frakt. Sök på "ledstrip" eller nått i den stilen så hittar du säkert. Men tack!

Såg riktigt härligt ut med led, så jag beställde precis den eller någon liknande från ebay

Visa signatur

Bärbar Asus Datorn :)

Permalänk

Satans va tits att ha sitt spelrum på vinden! Önskade jag kunde ha det, har en fucking krypvind >:C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lunarstorm94:

Såg riktigt härligt ut med led, så jag beställde precis den eller någon liknande från ebay

Härligt! Ångrar dock att jag köpte vanlig RGB. Finns dom med orange, turkos och massa fler färger ju :S

Skrivet av GreenSoap:

Satans va tits att ha sitt spelrum på vinden! Önskade jag kunde ha det, har en fucking krypvind >:C

Njaaa vind skulle jag väl inte direkt kalla det. Är övervåning helt enkelt! Stör mig dock på snedtaket en del..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosson:

Härligt! Ångrar dock att jag köpte vanlig RGB. Finns dom med orange, turkos och massa fler färger ju :S

Lista över RGB-färger

Visa signatur

/car2ns

Permalänk
Medlem

Hahaha jaja okej då.. Men min stödjer iaf bara de vanliga färgerna Grön, Blå och Röd. :S