Permalänk
Medlem

Mitt rum

Halloj!

Gjort om i mitt rum och blev nöjd så tänkte dela med mig

Bilden på väggen är min egna som jag beställt på en tapet och är tagen i Sequoia National Park i USA, blev riktigt nöjd med hur den blev. Att det saknas taklister är jag medveten om, det kommer fixas någon gång...

Datorspecs:
Intel i5-3570K
Asrock Z77 Extreme 4
GTX 670
8GB RAM
256 Samsung 830
1TB + 500GB lagringsdiskar

Tillbehör:
3x Acer 24"
Logitech G19
Logitech G930
Logitech G5
Logitech webbkamera vars modellnamn jag glömt

Har även i lådorna under sängen en G940 och en Saitek yoke.

Annat som kan ses på bilderna:
iPad Mini Retina 32GB WiFi
Kartongen till min D90 som bilderna togs med, har 18-200mm och 50mm/1.8 objektiv samt en SB-900 blixt (alla Nikon)
Raspberry Pi
Skolans Macbbok unibody sen 2010 som jag uppgraderat till 8GB RAM

Tror det va allt, fråga om ni undrar över något!

/Adam

Mitt rum

Visa signatur

Intel Core i7 12700K, 64GB RAM, 2TB SSD, RTX3080

Permalänk
Medlem

schysst rum, riktigt snygg tapet! hur kör du 3 st skärmar? tripplehead 2 go? eller iofs kanske 670:it har 3 utgångar... har själv funderat på en tredje skärm (har 2st nu) och funderar om jag kan sätta in en till gpu för bild på tredje skärm, mitt gamla as till grafikkort har ju bara 2 utgångar. :/

Jag har själv tänkt byta boende snart, i den här lägenheten har jag dragit uttag i alla rum, men nu ska vi flytta till hus och då blir det betydligt jobbigare att göra det :/

Hur väl fungerar homeplug? finns det begränsningar i hur många man kan koppla in i ett hus? fungerar nr 1 som router och resten som klienter eller hur fungerar det med flera uttag, jag kommer behöva köra åtminstone 4 st, hur många kör ni?

tacksam om du kan svara, ifall du har erfarenhet av det alltså?

Visa signatur

Den är så gammal så specifikationerna är suddiga...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kel:

schysst rum, riktigt snygg tapet! hur kör du 3 st skärmar? tripplehead 2 go? eller iofs kanske 670:it har 3 utgångar... har själv funderat på en tredje skärm (har 2st nu) och funderar om jag kan sätta in en till gpu för bild på tredje skärm, mitt gamla as till grafikkort har ju bara 2 utgångar. :/

Jag har själv tänkt byta boende snart, i den här lägenheten har jag dragit uttag i alla rum, men nu ska vi flytta till hus och då blir det betydligt jobbigare att göra det :/

Hur väl fungerar homeplug? finns det begränsningar i hur många man kan koppla in i ett hus? fungerar nr 1 som router och resten som klienter eller hur fungerar det med flera uttag, jag kommer behöva köra åtminstone 4 st, hur många kör ni?

tacksam om du kan svara, ifall du har erfarenhet av det alltså?

Mitt GTX 670 har två DVI och en hdmi utgång, så har alla skärmar kopplade till det.

Homeplug fungerar helt ok, men tror det beror mycket på hur elnätet ser ut. Vi har kört max 3st. Våra klarar linkspeed upp till 200Mbit/s, men från mitt rum till den som är kopplad till routern får jag länkhastighet på runt 80-90Mbit/s, när man överför mellan två datorer i nätverket får man dock bara runt hälften av det tyvär :/ så prestandan tycker jag är lite sådär, men för att surfa går det utmärkt eftersom vi ändå bara har 8 Mbit ADSL Tror dock som sagt att det beror mycket på hur strömmen är kopplad i huset och tror att man kanske får högre hastigheter om man har homeplugs som klarar av högre länkhastighet än vad våra gör

Visa signatur

Intel Core i7 12700K, 64GB RAM, 2TB SSD, RTX3080