Billiga-converse-skor.com, Omdömen?

Permalänk
Medlem

Billiga-converse-skor.com, Omdömen?

Hej!

Då jag inte är aktiv på något annat forum så får det bli att jag skriver här. Hur som helst, jag tänkte köpa ett par skor nu när våren börjar titta fram!
Hittade denna sidan, http://www.billiga-converse-skor.com/
Priserna är onekligen väldigt bra, sidan känns okej. Men svenskan är rätt åt helvete och det erbjuds bara kortbetalning. Frakten är billig på 12 sek, även om det står på faqen att frakten ska vara 12 USD.

Jag tänker att priserna kan förklaras av import från ett billigt land, nu när kronan är så stark. Den dåliga svenskan av samma anledning, då de nog är från detta landet.

Men frågan är ju om man vågar beställa? Någon som har erfarenhet av dem? Hittar inte något på Google tyvärr..

Mvh Sweex

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweex:

Hej!

Då jag inte är aktiv på något annat forum så får det bli att jag skriver här. Hur som helst, jag tänkte köpa ett par skor nu när våren börjar titta fram!
Hittade denna sidan, http://www.billiga-converse-skor.com/
Priserna är onekligen väldigt bra, sidan känns okej. Men svenskan är rätt åt helvete och det erbjuds bara kortbetalning. Frakten är billig på 12 sek, även om det står på faqen att frakten ska vara 12 USD.

Jag tänker att priserna kan förklaras av import från ett billigt land, nu när kronan är så stark. Den dåliga svenskan av samma anledning, då de nog är från detta landet.

Men frågan är ju om man vågar beställa? Någon som har erfarenhet av dem? Hittar inte något på Google tyvärr..

Mvh Sweex

Undvik, är vad jag skulle gjort , gillar länken gå tillbaka och byta politik. Om oss är skriven med google translate ser det ut som.
Ingen företagsinfo eller adresser, bara en mail.
Tror seriösa webshoppar ser till att ha språker rätt.

Visa signatur

Spelar http://wurmonline.com/, Broar är live, skepp fått nytt utseende. 21:a oktober steam Wurm Unlimited

Sammanfattning i trådstart

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweex:

Hej!

Då jag inte är aktiv på något annat forum så får det bli att jag skriver här. Hur som helst, jag tänkte köpa ett par skor nu när våren börjar titta fram!
Hittade denna sidan, http://www.billiga-converse-skor.com/
Priserna är onekligen väldigt bra, sidan känns okej. Men svenskan är rätt åt helvete och det erbjuds bara kortbetalning. Frakten är billig på 12 sek, även om det står på faqen att frakten ska vara 12 USD.

Jag tänker att priserna kan förklaras av import från ett billigt land, nu när kronan är så stark. Den dåliga svenskan av samma anledning, då de nog är från detta landet.

Men frågan är ju om man vågar beställa? Någon som har erfarenhet av dem? Hittar inte något på Google tyvärr..

Mvh Sweex

Få se nu, vi har en hemsida där inte ens "Om oss" innehåller minsta lilla information om vilket företag det är, en hemsida som dessutom är uselt översatt från engelska och som säljer märkesvaror till "onekligen väldigt bra pris" men inte kan skilja mellan dollar och kronor. Dessutom går det inte att hitta något via Google om butiken?

Låter stabilt, shoppa på!

Själv förstår jag inte hur någon ens kan överväga att handla där, än mindre försöka hitta på förklaringar till att det skulle kunna vara något seriöst. Skulle du mot alla odds ha rätt i ditt önsketänkande om import från något billigt land och faktiskt får äkta skor levererade, bli inte förvånad om du får punga ut med 7-17% i tull, 25% moms plus någon hundralapp i administrationsavgift utöver vad du redan betalt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweex:

Varför försöker du övertala dig själv att gå på en bluff?

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Rekordmedlem

Visar alla tecken på en bluffsite, ingen info, maskinöversatt och server i Ryssland.
Man ska snarast vara glad om man inte får virus bara av att surfa in på sidan.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Prissättningen verkar oerhört märklig.

Permalänk
Medlem

Hur billiga är skorna? Annars finns det Converse skor för 500-600 kr på seriösa sidor och det är ett bra pris för ett par skor.

Permalänk

Tips är undvik, både sidan och converse, conversesjukan är inte att leka med.
http://www.metro.se/nyheter/ar-du-drabbad-av-conversesjukan/E...
Annars säljer junkyard och nelly för hyfsade priser. T.ex. http://www.junkyard.se/Store.aspx?Page=1&B=632

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem
Skrivet av Onyx:

Hur billiga är skorna? Annars finns det Converse skor för 500-600 kr på seriösa sidor och det är ett bra pris för ett par skor.

Om det är ett bra pris för ett par tygskor a la "Converse" modell kan man ju fråga sig. Du betalar ju ungefär lika mycket för själva märket som för skon du köper. Sen är det väl kanske inte världens bästa skor att springa runt i men om märket och det "unika" utseendet är det enda man är ute efter så är det ett bra köp.

Permalänk
Avstängd

Converse köper man från ellos eller halens tillsammans ned någon av alla rabattkider dom alltid spottar ur sig, har nog aldrig betalt mer än max 400 för ett par.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mnemozyne13:

Om det är ett bra pris för ett par tygskor a la "Converse" modell kan man ju fråga sig. Du betalar ju ungefär lika mycket för själva märket som för skon du köper. Sen är det väl kanske inte världens bästa skor att springa runt i men om märket och det "unika" utseendet är det enda man är ute efter så är det ett bra köp.

Converse har ju idag inte bara tygskor utan sneakers också. Har endast bra erfarenheter av "märkesskor" och de håller mycket bättre än skor från skopunkten.

Permalänk

köpte mina från Converse egna butik på amazon.co.uk, kostade i runda slängar 350kr

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk
Medlem

Bara namnet säger ju en del, exakt samma skräpsidor som cheaprolexoutlet.com etc.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av 4everapple1:

köpte mina från Converse egna butik på amazon.co.uk, kostade i runda slängar 350kr

köpte mina från javari som är deras egna skoaffär ( amazons asså ) för 25 pund , vita storlek 46

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen om att köpa från amazon, riktigt bra priser!

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Converse köper man från ellos eller halens tillsammans ned någon av alla rabattkider dom alltid spottar ur sig, har nog aldrig betalt mer än max 400 för ett par.

Hade inte converse stämt någon av dem för att de sålt kopior / gråimporterat?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sweex:

Hej!

Då jag inte är aktiv på något annat forum så får det bli att jag skriver här. Hur som helst, jag tänkte köpa ett par skor nu när våren börjar titta fram!
Hittade denna sidan, http://www.billiga-converse-skor.com/
Priserna är onekligen väldigt bra, sidan känns okej. Men svenskan är rätt åt helvete och det erbjuds bara kortbetalning. Frakten är billig på 12 sek, även om det står på faqen att frakten ska vara 12 USD.

Jag tänker att priserna kan förklaras av import från ett billigt land, nu när kronan är så stark. Den dåliga svenskan av samma anledning, då de nog är från detta landet.

Men frågan är ju om man vågar beställa? Någon som har erfarenhet av dem? Hittar inte något på Google tyvärr..

Mvh Sweex

Låter "www.billiga-converse-skor.com" som en adress ett seriöst företag skulle ha?

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av nickhe:

köpte mina från javari som är deras egna skoaffär ( amazons asså ) för 25 pund , vita storlek 46

Kan bara hålla med dig, javari är riktigt bra.

Annars så skall man hålla utkik efter rabattkoder på Zalando eller Spartoo.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

sportsdirect.com finns också. Där kostar det 407kr + frakt.

Permalänk
Skrivet av nickhe:

köpte mina från javari som är deras egna skoaffär ( amazons asså ) för 25 pund , vita storlek 46

Tackar för länken! Ska nog tillägga att jag kör höga converse storlek 9

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 4everapple1:

Tackar för länken! Ska nog tillägga att jag kör höga converse storlek 9

Gör de! Beställde själv 11.5

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem

Meh basketkängor var inte det 20-25 år sedan de var inne ))

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

Meh basketkängor var inte det 20-25 år sedan de var inne ))

Har aldrig varit ute... Basketdojor eller DrMartens och du är alltid rätt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fizzdan:

Hade inte converse stämt någon av dem för att de sålt kopior / gråimporterat?

Skickades från m.sweclockers.com

Tror Converse stämde Coop Konsum på grund av Coops tygskor såg precis ut som Converse.

Permalänk
Medlem

Leif i farten igen?

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomika:

Leif i farten igen?

Leffe får väl ta och bli en grej här på Sweclockers nu va?

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem
Skrivet av Onyx:

Tror Converse stämde Coop Konsum på grund av Coops tygskor såg precis ut som Converse.

Nej de stämde Coop Sverige eftersom Coop hade köpt in Converse via en av deras vanliga leverantörer istället för Converse vanliga generalagent (i Sverige) och kunde därför sälja äkta skor för billigt, alltså att de inte vill ha parallellimport. De såldes som Converse och Coop hade äkthetsbevis. Men så vitt jag vet är frågan inte avgjord än. Converse hävdade att de var falska. Tror mest de såldes på forum och liknande för övrigt.

Det är inget som hindrar att du beställer skor från ett annat land som där köpts på vad Converse tycker är deras officiella vägar. Dock finns det bättre sätt att scamsidor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

Leffe får väl ta och bli en grej här på Sweclockers nu va?

Hehe kanske det, han lär dock inte vara så aktiv själv då han blev bannad/avstängd tidigare idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DOGE:

Hehe kanske det, han lär dock inte vara så aktiv själv då han blev bannad/avstängd tidigare idag.

Jo, jag såg det. Inte förvånad

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |