SweClockers drop!

Microsoft börjar sälja Xbox One utan Kinect

Permalänk
Melding Plague

Microsoft börjar sälja Xbox One utan Kinect

Microsoft tar till nya grepp för att Xbox One ska gå hem i stugorna. Under sommaren introduceras en prispressad version utan medföljande Kinect.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Om den här utvecklingen fortsätter så kanske jag vill köpa den om ett år eller två.

Permalänk
Medlem

med andra ord gjorde microsoft återigen till slut efter mycket om och men som dom skulle ha gjort från början?

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Inaktiv

Det tog ett bra tag. Vad är Xbox one utan kinect? Det lär Dröja ett bra tag innan Xbox one kommer till Sverige.

Permalänk

inget kameraspionage?

Permalänk
Medlem

Föga förvånande. Men lite väl sent påtänkt.

Permalänk
Medlem

Ja... Nu finns det snart inte mycket mer de kan gå tillbaka på.
Tydligen så var det något om att tjänster så som Hulu och Netflix inte ska kräva Gold längre heller.... Vilket det ifs inte borde göra från början.

Edit:
Väntar med spänning på Strejfs kommentar

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Själv blir jag faktiskt lite besviken över det här beskedet. Det här var ju liksom hela Xbox One's USP. Utan den så blir det ju mest en något svagare konkurrent till PS4...

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5700X3D RAM Corsair Vengance 32GB @ 36000 MHZ
GPU Gigabyte 4070 Super Gaming OC Skärm Acer X34A

Permalänk
Entusiast

"Fan, de gillade inte alls att vi tryckte upp Kinect i deras ansikten. Låt oss göra en liten cheesy reklamfilm där vi sänker priset på Xbox One utan Kinect och försöker förmedla hur awesome den är ändå"

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Bra då är det bara invänta sonys prissänkning av PS4, deras hela PR grej är att de har bättre prestanda och lägre pris än MS så hoppas de sänks lagom till sommaren. Priserna i Sverige är fortfarande vansinnigt högt jämfört med UK och tyskland.

Visa signatur

CPU: 5800X3D| Mobo: AORUS X570|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus Prime 9070 XT OC |Chassi: FD Define C |SSD: Samsung 970 EVO 4TB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: Corsair 850W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk
Medlem

Tycker Xbox One tappar lite av sin grej att inte inkludera kinect. Men ärligt så tycker jag ingen av de tre konsolerna imponerar denna generationen... tror konsoler kommer läggas ner inom en snar framtid 5-10 år kanske. Om jag skulle välja idag att köpa en konsol skulle det bli PS3... det är ju nu alla bra titlar finns och det kommer fler.

Visa signatur

ATX: Intel Core i5 4690k | Asus Z97-A | MSI R9 390 8GB | 2x Corsair DDR3 2133Mhz | Crucial BX480Gb | Corsair TX650W | Fractal Design Define R4
mITX: Intel Core i3 6100 | Asus B150I | 2x8Gb Corsair DDR4 2133Mhz | Samsung 850 Evo 500GB | Cooler Master V750 | Fractal Design Define Nano S

Permalänk
Medlem

Hm va väldigt tveksam från början men nu börjar ms gå på rätt spår iallafall. Xbox one har ju en bra framtid NU pågrund av Halo 5,Fable 4 och DX12

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem

jag spelar med kontroll. inte nån kamera. så bra sak att ta bort den..har aldrig använt kinect o kommer heller aldrig göra.. röststyrning..come on..lata människor?

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

För de priserna får man ju en helt ok PC. Och då är PCns spel billigare också.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ge mig en hint av GT7 Sony, annars blir det fan-i-mig One!

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

De gick från dummaste till smartaste, så är hjärnor i USA.

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 5070 12GB Gaming OC

Nintendo Switch 2 | PlayStation 5 | Xbox Series X
Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Microsoft verkar ha gjort det till nya grejen att ta helt idiotiska beslut (som de mycket väl vet är idiotiska), för att sedan "rätta till" det hela.

Vem tjänar på det här? Kunderna blir förbannade och Microsoft tappar anseende. Jag förstår verkligen inte hur de tänker.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk

Det här håller ju inte, de har ju ingen plan.

Nej, jag tycker det är synd att de hela tiden backar från deras ursprungliga plan, för att kinect på något sätt skulle kunna bli en integrerad del av Xbox One så behövde den följa med i paketet från början, det var det som var problemet med den första kinect, då det inte fanns något intresse att utveckla för den då inte alla hade den.

BLeerhg, nu är väl frågan hur mycket man faktiskt använder kinect, och jag antar att det kan skilja från person till person.
Saken är ju nu då att intresset för att använda kinect i sitt spel kommer att dö ut, då man förmodligen inte vill spendera tid och pengar på något som folk inte använder.

Jag kanske ser på det på fel sätt, men tycker som sagt att det är synd att de backar och ger med sig, så som de också gjorde då alla klagade på att man inte kunde byta spel med varandra, då ledde det till förlorad funktionalitet för en funktion som sedan länge dött ut i PC-industrin.

edit: Dåligt att backa nu. Istället för att fatta ett klokt beslut i början och sedan köra med det så har det fattat ett halvdant beslut för att sedan röra om det ännu mer genom att försöka rätta till det, och alla förlorar på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av usilusken:

För de priserna får man ju en helt ok PC. Och då är PCns spel billigare också.

Börja inte... Snälla... Detta ständiga krig, när ska det sluta? Alla gillar olika saker. PUNKT.

Visa signatur

Stationär: Ryzen 5 3600 | Asus GTX 980
Bärbar: Razer Blade 15 Advanced 2020 | 4K OLED | RTX 2080 Super

Permalänk
Avstängd

konsolen kostar 4-5 k papp en bra speldator runt 6-8 papp.

konsol spel 20 stycken minst 10 k papp

PC 20 stycken Steam rea 1 k papp.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

Tidigare var det så viktigt att ha ögon som stirrar på dig konstant för att det skulle fungera och nu släpper de en version som inte ens kräver det.

För min del får de göra hur de vill eftersom jag inte är intresserad av konsoller, jag tycker det bara är lite löjligt att de har ändrat nästan allt om enheten sedan den avslöjades.

Visa signatur

AMD 9800X3D ▪ MSI B850 Tomahawk Max ▪ Corsair 32GB 6000MT/s CL28 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define North XL ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk

Jaha, så nu tog man bort kravet på kinect vilket gör att speltillverkarna kommer skita i att använda den. Detta gör bara att kinect kommer få lika lite fördelar precis som till 360. Tycker deras första idé med konsolen var underbart men nu blir det bara en ny 360. Sen hjälper det inte att det har klantat till sig ganska rejält med lanseringen i bl.a. norden.

Visa signatur

Intel Core i7-7700K | EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair Dominator Platinum 32GB 3600MHz | MSI Z270 Xpower Gaming Titanium | 2x Samsung 960 Pro 512 GB (Raid 0) | Samsung 850 EVO 1 TB | 6 TB HDD | EVGA SuperNOVA 1200 P2 | Case Labs STH10 | Acer X34A Predator | LG 40UF675V |

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

konsolen kostar 4-5 k papp en bra speldator runt 6-8 papp.

konsol spel 20 stycken minst 10 k papp

PC 20 stycken Steam rea 1 k papp.

Nu har du nog snubblat lite på tangenterna .. antingen skriver du k, eller så skriver du "papp". Eller så skriver du helt sonika ut nåt som inte tolkas fel; "4000-5000 kr", "6000-8000 kr" etc.

Visa signatur

WS: Asus P8Z77-I Deluxe mITX | Intel 3770K@4.6 | NH-U12P | Asus 780 GTX | Corsair 2x8GB 1600Mhz CL9 | Samsung 840 512GB | Ubuntu 16.04.3 x86_64 | Corsair AX750 | 2x Dell U2412M | Puppe.se | NAS: i7 860, 16GB DDR3, GA-P55M-UD4, FD Define R3, 8x2TB Samsung F4EG, Serveraid M1015, EVGA 750W G2 PSU, FreeBSD x64

Permalänk

Oj oj, att de så pass snart efter lanseringen sväljer sin stolthet och erbjuder en version utan Kinect! Mycket spännande minst sagt och det visar väl på hur pressade Microsoft känner sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

Xbox one har ju en bra framtid NU pågrund av DX12

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Medlem

Tycker detta är synd... Finns de inge garanti på att folk har kinect kommer inga spel använda sig av det.

Permalänk
Medlem

Kan Microsoft bara lägga ner Kinect grejen helt någon gång och gå över till VR ?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Limpfittz:

Kan Microsoft bara lägga ner Kinect grejen helt någon gång och gå över till VR ?

Kinect (eller liknande) är en viktig pusselbit inom VR dock...

Visa signatur

9950X3D - 3090 - 2x48GB 6000@30

Permalänk
Rekordmedlem

Äntligen !
Bra att de tar bort böset ingen vill använda och som bara fördyrar.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Tycker en kommentar på Kotaku sammanfattade detta väl: "The only E3 promise left for Microsoft to backpedal on now is the actual existence of the Xbox One."