Är Computerstocklots.com trovärdig? Bl.a. GTX Titan för 130$, 4960X för 136$

Permalänk
Geeks
SweClockers

Eftersom detta väckt en hel del intresse har vi beslutat att hålla tråden öppen så länge diskussionen hålls på en saklig nivå. Vänligen observera att "CStocklots" är avstängd och därmed inte kan svara på frågor.

*Upplåst*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

Jag tror det är "John" som behöver läsa på tryckfrihetsförordningen. Speciellt om han ansvar för juridiska frågor.

Bra att ni låste upp tråden också, diskussionsvärde finns absolut!

Permalänk
Medlem

Antar att det inte mailades ett "Ja" för att ingå i ett "avtal".
Rätt gjort av er på redaktionen att stänga av CStocklots tycker jag.

Återstår bara att se hur det går för dom som hoppat på och provat beställa.

Permalänk
Medlem

Jag tror att det här är precis lika genuint och äkta som medisons $100-laptop.

Visa signatur

:: fisk

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dimestam:

Detta e-post skickades till SweClockers och vi har valt att offentliggöra innehållet eftersom det finns ett stort intresse kring "Computerstocklots" suspekta verksamhet.

Hur stor är chansen att "John" är "Leifs" polare?

Finns ju inte en jurist som skulle ta sig på detta ämne när dels. pajkastningen har kommit från dennes klient (bla.) och dels. Inget som tagits upp här har motbevisats av dennes klient. Sedan tycker jag att själva meddelandet är ganska suspekt. En jurist borde inse att även om inte får skriva om exakt allt så faller inte denna tråd in i någon kategori som är olaglig och dessutom borde en jurist veta att han kan inte tvinga Sweclockers att göra något om det inte förekommer olagligheter i tråden.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Hur stor är chansen att "John" är "Leifs" polare?

Finns ju inte en jurist som skulle ta sig på detta ämne när dels. pajkastningen har kommit från dennes klient (bla.) och dels. Inget som tagits upp här har motbevisats av dennes klient. Sedan tycker jag att själva meddelandet är ganska suspekt. En jurist borde inse att även om inte får skriva om exakt allt så faller inte denna tråd in i någon kategori som är olaglig och dessutom borde en jurist veta att han kan inte tvinga Sweclockers att göra något om det inte förekommer olagligheter i tråden.

Skulle inte förvåna mig det minsta om denne "John" i själva verket är Leif.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Friterad:

Skulle inte förvåna mig det minsta om denne "John" i själva verket är Leif.

Då måste han ha gått en snabbkurs i hur man konstruerar riktiga meningar för e-mailet ovan liknar inte på något sätt Leifs tidigare meddelanden där styckeindelningen gav en migrän.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Hahaha så jävla skönt av Dimestam att öppna tråden igen och dessutom publicera brevet

Dåligt försök av "John"/"Leif" att hota SweCs redaktion när dennes hot mot medlemmarna inte fungerade.

Jaja, inväntar spänt på den första ordern som antagligen kommer vara en ren förlustaffär för det som jag misstänker är en bedragare Då kommer den medlemmen iaf ha gjort en jävligt bra deal.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Avstängd

Är det dessutom inte olagligt att utge sig för att vara en jurist? Som att utge sig för att vara polis.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Detta e-post skickades till SweClockers och vi har valt att offentliggöra innehållet eftersom det finns ett stort intresse kring "Computerstocklots" suspekta verksamhet.

Måste ju säga att jag finner detta brev ganska roande, speciellt i slutet där han påstår att "Leif" har varit saklig och trevlig. Tycker ända sedan trådens start att han haft en översittar stil som inte direkt bondar med kunderna.
Sen måste jag ju säga att lika rätt som han påstår sig ha att anmäla oss/Sweclockers så har vi(vi som fått mail, då det iaf i mitt mail fanns en liten kränkning) lika stor rätt att anmäla honom...

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Är det dessutom inte olagligt att utge sig för att vara en jurist? Som att utge sig för att vara polis.

Jurist är ingen skyddad titel.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem

Aldrig läst en bättre tråd! Hur skojigt som helst

On-topic: Om man jämför det "juristen John" skrev med vad "Leffaren" har skrivit så finns det en massa snarlikheter i både stavningar och grammatik samt argument (läs: urdåligt för en seriös jurist/butiksföreträdare). My troll senses are tingeling: "John" is "Leif"!!!

Hur som helst, folk som testköper hos honom kommer garanterat att förlora sina pengar. "Leif" är besegrad av Sweclockers (och antaglingen på Fragbite och andra platser) och kommer med stor sannolikhet att inte gå och köpa varor för 16000 kr för att sedan sälja dem för 2500 kr och gå med en förlust på 13500 kr "to prove a point" (eller det kanske han gör om han verkligen är så korkad som han verkar vara med hans meddelanden och PM-attacker i åtanke).

Sedan så vill jag även nämna att Blub kanske är hans medhjälpare till detta då han ändå var så villig att spendera 2500 kr fastän han är en fattig student och fortfarande inte lagt upp faktiska screenshots (och inte copy-pastat) på mail-konversationerna mellan honom och "Leifsson" fastän folk har frågat?!

Just my two (three) cents.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Underhållning!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HCP:

Jurist är ingen skyddad titel.

Då vet ja. Hur som helst har Leif gjort bort sig ännu mer med dessa påståenden... Han? God ton? Haha ja... du milde.

Skrivet av Icte:

Aldrig läst en bättre tråd! Hur skojigt som helst

On-topic: Om man jämför det "juristen John" skrev med vad "Leffaren" har skrivit så finns det en massa snarlikheter i både stavningar och grammatik samt argument (läs: urdåligt för en seriös jurist/butiksföreträdare). My troll senses are tingeling: "John" is "Leif"!!!

Hur som helst, folk som testköper hos honom kommer garanterat att förlora sina pengar. "Leif" är besegrad av Sweclockers (och antaglingen på Fragbite och andra platser) och kommer med stor sannolikhet att inte gå och köpa varor för 16000 kr för att sedan sälja dem för 2500 kr och gå med en förlust på 13500 kr "to prove a point" (eller det kanske han gör om han verkligen är så korkad som han verkar vara med hans meddelanden och PM-attacker i åtanke).

Sedan så vill jag även nämna att Blub kanske är hans medhjälpare till detta då han ändå var så villig att spendera 2500 kr fastän han är en fattig student och fortfarande inte lagt upp faktiska screenshots (och inte copy-pastat) på mail-konversationerna mellan honom och "Leifsson" fastän folk har frågat?!

Just my two (three) cents.

Kan så vara.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk

Otroligt underhållande tråd måste jag säga. Dessutom var Leifs hantering av publiciteten kanske inte den bästa (vilket iofs var en del i underhållningen). Jag hoppas för Computerstocklots skull att det är ett legit företag, annars så har dom sveriges största it-relaterade forum mot sig...

Jag funderar lite på hur mycket en kommersiell e-butik faktiskt får komma och påverka ett öppet forum på det här sättet. Jag antar att det som Dimestam gör är på ren goodwill. Det känns som om att det enda som företaget egentligen kan göra för att "bestraffa" sweclockers är att låta bli att köpa reklamplats, vilket dom ändå inte har gjort från första början.

Finns det ingen användare på forumet som kan bekräfta vilka juridiska riktlinjer vi har att förhålla oss till?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Eftersom detta väckt en hel del intresse har vi beslutat att hålla tråden öppen så länge diskussionen hålls på en saklig nivå. Vänligen observera att "CStocklots" är avstängd och därmed inte kan svara på frågor.

*Upplåst*

Kan ni inte dela med er av juristens mail så att man kanske kan få tag på riktig info från honom istället för att tjabbla med Leif som vrider o vänder runt samma bortförklaringar?

Visa signatur

AMD Phenom x4 965 @ Stock || ASUS M4N68T LE V2 || 8Gb Corsair XMS3 RAM || Corsair HX 750W || XFX GTX260

Permalänk
Medlem

Är det suspekt att det står "Create your own website for free!" när man försöker ladda sidan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mozziee:

Är det suspekt att det står "Create your own website for free!" när man försöker ladda sidan?

Betyder väl att han lagt ner hemsidan och sprungit bort! Hoppas bara ingen betalat honom!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mozziee:

Är det suspekt att det står "Create your own website for free!" när man försöker ladda sidan?

http://www.computerstocklots.com/index.php

Han har tagit bort gratisdomänen.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk

detta är ju värre än PCenter tråden som är tio år gammal.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Det roliga är att han påstår sig ha 25 år i yrket och att bolaget skapades 2011..

Skickades från m.sweclockers.com

Då jag jobbar på Tullverkets it avdelning så kan jag ju kolla upp det ni skickar till Sverige via MRN nr,

Detta skulle ju då i sin tur bevisa att ni faktiskt skickar produkter, Samt att ni är reggade exportörer inom EU,
För isf har ni ju ett giltigt export/Importcertifikat, Eller??

Att undvika frågan om Orgnr och påstå att ni inte har registrerad firma i Sverige ger ju dåliga vibbar med,
Vem tar emot varorna här och skickar dem till kund?
Hur sköts logistiken i Sverige? Kontaktperson/Företag?

Så om du nu exporterar varor oavsett från vilket EU land det sker så skall det deklareras hos Tullverket, Vare sig det gäller Import/Export eller transit.

Du har inte på några sätt vad jag kan se bevisat att du driver ett legalt företag. (Har inte läst hela tråden dock)

Visa signatur

Jag är inte bäst, Men det är inte du heller!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Artichost:

Då jag jobbar på Tullverkets it avdelning så kan jag ju kolla upp det ni skickar till Sverige via MRN nr,

Detta skulle ju då i sin tur bevisa att ni faktiskt skickar produkter, Samt att ni är reggade exportörer inom EU,
För isf har ni ju ett giltigt export/Importcertifikat, Eller??

Att undvika frågan om Orgnr och påstå att ni inte har registrerad firma i Sverige ger ju dåliga vibbar med,
Vem tar emot varorna här och skickar dem till kund?
Hur sköts logistiken i Sverige? Kontaktperson/Företag?

Så om du nu exporterar varor oavsett från vilket EU land det sker så skall det deklareras hos Tullverket, Vare sig det gäller Import/Export eller transit.

Du har inte på några sätt vad jag kan se bevisat att du driver ett legalt företag. (Har inte läst hela tråden dock)

Du kanske borde läsa tråden innan du angriper Tumnus? Han driver ju trots allt inte Computerstocklots.com.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mozziee:

Är det suspekt att det står "Create your own website for free!" när man försöker ladda sidan?

Jag tror du provat den första adressen. Den som är aktuell funkar.

http://www.computerstocklots.com

Visa signatur

Cosmos S
Z370 Gaming Pro Carbon | Watercooled i7-8700K @ 3.70GHz
16GB DDR4 @ 3000MHz | GTX1070 OC 8GB
Win 10 Pro | M.2 NVMe 970 EVO 500GB | Ʃ≈1,75TB SSD | 2TB HDD
Logitech G15 | Razor Lachesis | AOC G2460P 24" 1080P @144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blub:

Jag har ju kopierat upp samtliga mail? Eller menar du printscreen? Kan fixa det efter jobbet senare idag

Skickades från m.sweclockers.com

Vi väntar fortfarande på printscreenen du lovade oss...

Permalänk
Medlem

Sitter och läser det (nu) publika brevet och känns som det är mycket hot mot Sweclockers även om han i slutet bestämt säger att det inte ska tas som det. Jag vet även inte hur det ska skada Sweclockers rykte som det påstås i brevet.

- Hur lägger en kund "oriktiga ordrar" när systemet ser till att man måste lägga för minst $1000 samt de enbart tar emot förskottsbetalning?

Tog även i kontakt med Corsair här på forumet gällande denna tråd, då faktiskt Computerstocklots säljer produkter från dem. De kan inte ge ett direkt svar på frågan, men de skrev såhär alla fall

Citat:

Vi känner inte till företaget och kan dessvärre inte gå med någon annan förklaring än att detta är långt under marknadspris av någon väldigt märklig anledning.

Permalänk

Bara som ett exempel på er bärbara dator för 128 Dollar =848.93SEK

Med tull, Avgifter, Moms m.m. skulle den i Sverige kosta 2542.08 Svenska kronor,

Om man importerar LAGLIGT dvs.

Visa signatur

Jag är inte bäst, Men det är inte du heller!

Permalänk
Medlem

Deras terms of use är ju grymt skum och garanterat översatt av Google translate. Ser inte alls ut att vara korrekt engelska då det inte hänger ihop helt.
Skulle aldrig handla här.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk
Skrivet av Swing3r:

Du kanske borde läsa tråden innan du angriper Tumnus? Han driver ju trots allt inte Computerstocklots.com.

OJ ber om ursäkt, Inlägget var riktat till Computerstocklots Svarade nog på fel inlägg, Ber om ursäkt för det

Visa signatur

Jag är inte bäst, Men det är inte du heller!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Artichost:

Bara som ett exempel på er bärbara dator för 128 Dollar =848.93SEK

Med tull, Avgifter, Moms m.m. skulle den i Sverige kosta 2542.08 Svenska kronor,

Om man importerar LAGLIGT dvs.

Skulle du kunna dela upp vad de olika avgifterna är på?

Visa signatur

Cosmos S
Z370 Gaming Pro Carbon | Watercooled i7-8700K @ 3.70GHz
16GB DDR4 @ 3000MHz | GTX1070 OC 8GB
Win 10 Pro | M.2 NVMe 970 EVO 500GB | Ʃ≈1,75TB SSD | 2TB HDD
Logitech G15 | Razor Lachesis | AOC G2460P 24" 1080P @144Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Artichost:

Då jag jobbar på Tullverkets it avdelning så kan jag ju kolla upp det ni skickar till Sverige via MRN nr,

Detta skulle ju då i sin tur bevisa att ni faktiskt skickar produkter, Samt att ni är reggade exportörer inom EU,
För isf har ni ju ett giltigt export/Importcertifikat, Eller??

Att undvika frågan om Orgnr och påstå att ni inte har registrerad firma i Sverige ger ju dåliga vibbar med,
Vem tar emot varorna här och skickar dem till kund?
Hur sköts logistiken i Sverige? Kontaktperson/Företag?

Så om du nu exporterar varor oavsett från vilket EU land det sker så skall det deklareras hos Tullverket, Vare sig det gäller Import/Export eller transit.

Du har inte på några sätt vad jag kan se bevisat att du driver ett legalt företag. (Har inte läst hela tråden dock)

Jag gissar på att du citerade fel person. Dessutom är "Leif" avstängd.

Skrivet av Artichost:

OJ ber om ursäkt, Inlägget var riktat till Computerstocklots Svarade nog på fel inlägg, Ber om ursäkt för det

Inga problem.

Skrivet av Reyintaz:

Sitter och läser det (nu) publika brevet och känns som det är mycket hot mot Sweclockers även om han i slutet bestämt säger att det inte ska tas som det. Jag vet även inte hur det ska skada Sweclockers rykte som det påstås i brevet.

- Hur lägger en kund "oriktiga ordrar" när systemet ser till att man måste lägga för minst $1000 samt de enbart tar emot förskottsbetalning?

Tog även i kontakt med Corsair här på forumet gällande denna tråd, då faktiskt Computerstocklots säljer produkter från dem. De kan inte ge ett direkt svar på frågan, men de skrev såhär alla fall

Undrade det jag med.. Vid en ev. stämning är ju ryktet det sista som man bryr sig om men ändå verkar "John" tycka att ryktet är värre att mista (Leifvibbar här) än att faktiskt få en dom.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds