Koppla in ett fritidbatteri till den nyköpta festivalhögtalaren?

Permalänk

Koppla in ett fritidbatteri till den nyköpta festivalhögtalaren?

Hej!

Jo jag ska snart på festival och har då köpt en högtalare ihop med min polare.

http://www.netonnet.se/art/ljud-och-horlorar/barbart_ljud/And...

Det jag undrar är ifall det funkar fint att köpa till ett fritidsbatteri för att koppla in bak på stereon?
Vi behöver den extra krämen för på tältplatsen har vi ej tillgång till någon ström att ladda det inbyggda batteriet i högtalaren.

Fritidsbatteriet är på 12 V och 70 Ah och bak på högtalaren så finns uttag för 12 V in, så min fråga är om det bara är att koppla in batteriet direkt utan motstånd eller liknande? Och vilken kabel är bäst lämpad för detta?
Kan inte speciellt mycket om el...

Om det funkar koppla så känns det som vi kommer klara oss med batterikapacitet hela veckan utan problem då det inbyggda ska räcka i 24 tim och är på 14 Ah.

Permalänk
Entusiast

Om det finns 12 V in och batteriet du köpt är på 12 V är det bara att koppla in utan något mer. Vilken kabel som är bra beror helt på hur kontakten på baksidan ser ut och vad du har för terminaler på batteriet. Se till att få polariteten rätt bara.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Bara att koppla in. Var noga med plus och minus.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Tänk bara på att inte djupurladda batteriet in det inte är av AGM-typ.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wolfmamma:

Hej!

Jo jag ska snart på festival och har då köpt en högtalare ihop med min polare.

http://www.netonnet.se/art/ljud-och-horlorar/barbart_ljud/And...

Det jag undrar är ifall det funkar fint att köpa till ett fritidsbatteri för att koppla in bak på stereon?
Vi behöver den extra krämen för på tältplatsen har vi ej tillgång till någon ström att ladda det inbyggda batteriet i högtalaren.

Fritidsbatteriet är på 12 V och 70 Ah och bak på högtalaren så finns uttag för 12 V in, så min fråga är om det bara är att koppla in batteriet direkt utan motstånd eller liknande? Och vilken kabel är bäst lämpad för detta?
Kan inte speciellt mycket om el...

Om det funkar koppla så känns det som vi kommer klara oss med batterikapacitet hela veckan utan problem då det inbyggda ska räcka i 24 tim och är på 14 Ah.

Lite off-topic, men hur låter högtalaren? Högt ljud? Ok bas? Funderar även på att köpa en.

Visa signatur

[CPU:Intel Core i7 7700k [GPU: R9 Fury] [PSU: Corsair TX 650W] [Chassi: NZXT Source 210H] [SSD: Samsung EVO 850 250GB+ M4 Crucial 64GB 2,5] [8GB RAM]

Permalänk
Skrivet av cappe:

Lite off-topic, men hur låter högtalaren? Högt ljud? Ok bas? Funderar även på att köpa en.

Några alkisar på vagnen brukar ha en sån. Låter ganska mycket, men inte alls lika bra/starkt som en hemmabyggd.

Permalänk
Medlem

Sätt en säkring åtminstone på kabeln sååå tråkigt om det blir kortslutning om man inte har säkring

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.