Köpte en FX 8350 som hade en bruten och böjda pins :/
Tjenare Swec.
Jag köpte en FX 8350 här på marknaden för inte så länge sen för en billig peng. Jag fick den för 750:- som jag tycker är ett hyfsat bra pris. Jag köpte den för att innan det köpte jag faktiskt en FX 8120 som var trasig här på marknaden... Irony much ?
Aja OnT. Processorn kom efter ett tag och jag var en lycklig tonåring. MEN, när jag testade den i mitt moderkort (GA-990FXA-UD3) så ville den inte boota! Jag tyckte såklart att det var märkligt därför att jag gjorde allt rätt. Fast sen tog jag bort den från brädan för att se under den om det fanns några trasiga pins. Och det var det!! Typ 2 styck. Jag blev såklart förbannad för att den här j*veln sålde mig en CPU med böjda pins utan att låta mig veta! Jag suckade bara och böjde tillbaka dom så att det rätt ut. Nu fick jag bild på skärmen och jag börjar bli glad igen. Återigen MEN, efter att processorn har postat så slår den av sig! Jag kollade så att det inte var PSU, RAM eller liknande men det var det icke. Jag tog bort processorn återigen för att kolla och då... EN BRUTEN FU**ING PIN!!! JAG HAR ALLTSÅ FÅTT EN CPU SOM HAR BÖJDA PINS OCH EN SOM TILL OCH MED ÄR BRUTEN! Det värsta är att han ignorerar mig! Förlåt att jag Capsbombar men jag blir bara arg för att killen inte lät mig veta om detta innan köp. Så det jag vill komma till kan man fixa detta ? Jag har kollat runt lite och har läst och sett att man kan ta en pin som man placerar på sockeln där pinnen saknas och sen bara placera CPUn. Jag vill dock inte göra det själv därför att det är himla petigt och jag vll inte göra saken värre. Finns det någon god själ här i södra Stockholm (Haninge) som kan tänka sig komma och hjälpa mig med detta ? Skulle uppskattas starkt. Här är lite hur jag hade tänkt att det skulle gå till :https://www.youtube.com/watch?v=EdDccsbv5hA. Tack så mycket och ha en fortsatt god kväll.
Mvh / M
PS: Jag har en super gammal AMD cpu som jag kan ta pins från.
PS numero 2: Blev lite missförstånd här. Jag kollade under INNAN jag monterade dit CPUn och det var då jag böjde tillbaka dom böjda pinnarna. Det var efter jag hade avmonterat prollen jag märkte att den hade en bruten pin!