Permalänk
Medlem

Minecraft server startar inte

Hej alla!
Nu är det så att jag försökt skaffa en minecraft server för mig och min kompis men när jag laddat ner servern från http://minecraft.net/download och ska starta den i min mapp så händer det inget. Rutan som ska komma upp kommer upp men ingenting står i den. I vanliga fall så ska den börja regenerera landskap och så ska det stå "Done" när den är färdig men ingenting kommer upp i rutan.
Uppskattar all hjälp jag kan få!
Tack på förhand
MvH, William

Permalänk
Medlem

Ladda ner .jar server filen och starta med

-Xmx1024M -Xms1024M -jar minecraft_server.jar nogui
och testa om det funkar

(Kolla på youtube om du inte vet hur du ska göra)

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Så är det för mig också. Har ingen aning om vad det är men det funkar ändå, alla filer som behövs genereras. Du ser bara inget i rutan (vilket du ändå inte behöver göra). Så kör på som vanligt!

Permalänk

Så är det när man laddar hem minecraftserver.exe, testa som Boozfob sa, hämta hem .jar varianten istället.
servern fungerar även om rutorna är tomma, testade sj'älv för bara några dagar sen men .jar är att rekommendera ändå då det är mycket lättare att lägga till extra ram

Permalänk

Annars finns det ett projekt som kallas bukkitGUI som är väldigt lätt att använda till både vanilla och bukkit(med eller utan plugins) som jag rekommenderar starkt! Där kan du ställa in allt genom GUI vilket är bra om man inte är så erfaren samtidigt som du ser consolen och har tillgång till alla commands både via commands och knappar

Permalänk
Medlem

Aha så det funkar även om texten inte syns?:D

Permalänk
Medlem

Kan någon länka den sidan man laddar ner jar på? Är det något extra sak eller funkar det även om rutorna är tomma?

Permalänk
Skrivet av wpwillep:

Aha så det funkar även om texten inte syns?:D

jajamän du ser bara inte vad som händer i loggen

Skrivet av wpwillep:

Kan någon länka den sidan man laddar ner jar på? Är det något extra sak eller funkar det även om rutorna är tomma?

https://minecraft.net/download det finns en till länk under som heter minecraft_server.1.7.9.jar

Permalänk
Medlem

Okej tack, ska pröva!

Permalänk
Skrivet av Boozfob:

Ladda ner .jar server filen och starta med

-Xmx1024M -Xms1024M -jar minecraft_server.jar nogui
och testa om det funkar

(Kolla på youtube om du inte vet hur du ska göra)

Blev också tillsagd att göra så men insåg snabbt att det inte fungerade då den inte heter minecraft_server.jar (om du inte döper oim den till det) så jag var tvungen att göra såhär

java -Xms3G -Xmx3G -jar minecraft_server.1.7.9.jar -d64

-Xms3G och -Xms3G är ändrade så att jag har 3gig RAM istället så inget nödvändigt funkar lika bra som du skrev.
-d64 var nödvändigt för att det skulle fungera för mig, utan det startade det inte och det beror på att jag har 64bit java installerat, har man inte det behövs inte den.