Featherlight | Minecraft server söker spelare! | 1.7.9

Permalänk
Medlem

Featherlight | Minecraft server söker spelare! | 1.7.9

Hej allesammans!

Jag startar ikväll upp en server vid namn "Featherlight" och söker ca 5 spelare, vi kommer ta in fler senare men för att testa vad servern klarar och för att kunna lära känna folket lite bättre tar vi in några åt gången.

Servern är hostad privat då jag hade lite delar över från äldre byggen, jag kommer byta ut en del grejer med tiden.
Nu är den utrustad med en 4 kärnig amd processor och 4gb ram, jag kommer så snart som möjligt lägga till ytterligare 4gb. Möjlighet finns att lägga till upp till 16gb.
Jag kan även tänka mig hyra en server i framtiden om behovet finns.

Vi kör vanilla 24/7 med version 1.7.9, uppdatering till snapshots kan ske ifall folk vill det.
Vi har även en TeamSpeak3 server där vi har flera "kanaler" vilket betyder att vi kan dela upp oss ifall vi spelar olika spel, denna får alltså användas fritt för "medlemmar" på servern.

Vi kör med whitelist och bjuder in folk som verkar mogna och seriösa.

Är du intresserad?

Namn:
IGN:
Ålder:
Är du speciellt bra på något i Minecraft? (egenskaper)
Något du vill meddela?

Vi har monster, djur och npc's igång, servern är inställd på svår och vi kör inga mods eller fusk.

Jag ser gärna att du bor i närheten av Sveriges tidszon då det blir roligare att folk är inne samtidigt!

Jag skulle gärna ta in runt 5 personer just nu, kommer du inte in nu kan du alltid gå in på www.featherlightserver.tk och ansöka för framtiden, där kan du även se karta och annan information.

Det är just nu bara jag och min kompis Rasmus som är på whitelist.

Hälsningar Benjamin!

Permalänk
Medlem

Vi har fortfarande inte uppnått nog med spelare så ifall någon är intresserad är det bara att höra av sig!

Permalänk
Sötast

Hej!

Ett hett tips är "Dynmap" en riktigt trevlig karta som gör det riktigt roligt att se sina verk ifrån fågelfy

I övrigt så slänger jag iväg två whitelist ansökningar för mig och en polare, tyvärr kan du dock inte förvänta dig att vi kommer vara speciellt aktiva. Nicken är Allexz och *****mannen

Vi körde en server tillsammans 2009 och hade mycket skoj men nu detta året så har spelandet blivit alldeles för sporadiskt!

Ha det fint

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Hej!

Ett hett tips är "Dynmap" en riktigt trevlig karta som gör det riktigt roligt att se sina verk ifrån fågelfy

I övrigt så slänger jag iväg två whitelist ansökningar för mig och en polare, tyvärr kan du dock inte förvänta dig att vi kommer vara speciellt aktiva.

Vi körde en server tillsammans 2009 och hade mycket skoj men nu detta året så har spelandet blivit alldeles för sporadiskt!

Ha det fint

Jag ska kolla in Dynmap, jag har använt mig av minecraftworldmap.com som också ger en överblick, dock måste man ladda upp för att uppdatera.
Jag har lagt in er båda samt skickat info till er, det gör inget att ni inte spelar så ofta, jag vet själv hur det är när man är inaktiv ibland!

Permalänk
Sötast
Skrivet av Uhilom:

Jag ska kolla in Dynmap, jag har använt mig av minecraftworldmap.com som också ger en överblick, dock måste man ladda upp för att uppdatera.
Jag har lagt in er båda samt skickat info till er, det gör inget att ni inte spelar så ofta, jag vet själv hur det är när man är inaktiv ibland!

Trevligt, vi körde faktiskt igång vår gamla world från 09 senast förra veckan, riktigt roligt att hoppa in och se alla gamla byggnader monument som byggdes

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Trevligt, vi körde faktiskt igång vår gamla world från 09 senast förra veckan, riktigt roligt att hoppa in och se alla gamla byggnader monument som byggdes

Ah, det är riktigt kul att kolla gamla saker! Jag har själv en sparad värld från en gammal server jag hade!