Featherlight | Minecraft server söker spelare! | 1.7.9
Hej allesammans!
Jag startar ikväll upp en server vid namn "Featherlight" och söker ca 5 spelare, vi kommer ta in fler senare men för att testa vad servern klarar och för att kunna lära känna folket lite bättre tar vi in några åt gången.
Servern är hostad privat då jag hade lite delar över från äldre byggen, jag kommer byta ut en del grejer med tiden.
Nu är den utrustad med en 4 kärnig amd processor och 4gb ram, jag kommer så snart som möjligt lägga till ytterligare 4gb. Möjlighet finns att lägga till upp till 16gb.
Jag kan även tänka mig hyra en server i framtiden om behovet finns.
Vi kör vanilla 24/7 med version 1.7.9, uppdatering till snapshots kan ske ifall folk vill det.
Vi har även en TeamSpeak3 server där vi har flera "kanaler" vilket betyder att vi kan dela upp oss ifall vi spelar olika spel, denna får alltså användas fritt för "medlemmar" på servern.
Vi kör med whitelist och bjuder in folk som verkar mogna och seriösa.
Är du intresserad?
Namn:
IGN:
Ålder:
Är du speciellt bra på något i Minecraft? (egenskaper)
Något du vill meddela?
Vi har monster, djur och npc's igång, servern är inställd på svår och vi kör inga mods eller fusk.
Jag ser gärna att du bor i närheten av Sveriges tidszon då det blir roligare att folk är inne samtidigt!
Jag skulle gärna ta in runt 5 personer just nu, kommer du inte in nu kan du alltid gå in på www.featherlightserver.tk och ansöka för framtiden, där kan du även se karta och annan information.
Det är just nu bara jag och min kompis Rasmus som är på whitelist.
Hälsningar Benjamin!