Risig FPS i Watch Dogs?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Mar 2010

Jag kör FPS limit till 40 och lira med XBox kontroll på PC, Då de aldrig dippa under 40 med ultra/high så få man väl köra på de så länge......

Dok gå de inte köra med mus för då märks den låga fps för mycket.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011

inte FPS Relaterat men vems ide var det att ha autoaim och och mouse accel som inte går att slå av? Gör skiten helt ospelbar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2004
Skrivet av Blodstänkt Häxa:

inte FPS Relaterat men vems ide var det att ha autoaim och och mouse accel som inte går att slå av? Gör skiten helt ospelbar.

Mouseaccel går att stänga av via Gamerprofile.xml men visste inte att det var autoaim på kontroll.

AMD Ryzen 7 3800X | MSI X470 Gaming Pro Carbon | G.Skill 32GB 3600MHz CL16 Trident Z Neo C | MSI 2080Ti Gaming X Trio | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | EVGA Supernova G2 850W | Fractal Design Define S | Acer X34A | Corsair Strafe RGB MX Silent | Corsair Ironclaw RGB | HyperX Cloud II

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av Mocka:

Mouseaccel går att stänga av via Gamerprofile.xml men visste inte att det var autoaim på kontroll.

Har testat att stänga av i .xml filen det finns fortfarande kvar :/ får väl vänta på en patch.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Dec 2005

får skit kass prestanda med mina dubbla 780 med ligger typ mellan 30-100 fps på ultra i 1080p as skumt.

Fractal Design R3 - Moderkort: MSI Z170 KRAIT GAMING - Intel i7 6700k 4 ghz @ Hyper 212 - 2xGigabyte GeForce GTX 780 3GB OC Windforce rev2.0 SLI -Corsair 12GB DDR4 VENGEANCE - SDD 2xIntel 330 128 GB - Corsair TX850W - 3xDell 24 tums IPS Ultrasharp tum 5760x1200
http://retrotvspel.nu//
Bärbar:Lenovo ThinkPad T440s

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2004

Vet inte om det nämnts tidigare men har någon testat detta?

http://forums.ubi.com/showthread.php/885543-NVIDIA-High-Defin...

OBS! Detta är inte en fix utan bara ett sätt att felsöka.

Skall själv testa nu.

Edit - Vet inte ens hur man får igång sin shortcut. Trots att jag har slängt in -nosound i "Mål" så skiter Uplay it det.

AMD Ryzen 7 3800X | MSI X470 Gaming Pro Carbon | G.Skill 32GB 3600MHz CL16 Trident Z Neo C | MSI 2080Ti Gaming X Trio | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | EVGA Supernova G2 850W | Fractal Design Define S | Acer X34A | Corsair Strafe RGB MX Silent | Corsair Ironclaw RGB | HyperX Cloud II

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hell
Registrerad
Apr 2006

Jag har fått mycket bättre FPS av att aktivera Hyper Treading. Har en I7 CPU och i de flesta spel är det bra att stänga av så jag råkade bara testa att ha på och FPS gick upp en hel del.

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
Youtube: http://www.youtube.com/user/IIIRef
Intel Core I7 9700K G.Skill Trident Z RGB Series 16GB (2x8GB) / 3200MHz ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING, ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB EVGA 1000w, LG 34GK950F

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2014

Jag va på inet idag, fick testa watch dogs på en av deras datorer. Helt laggfritt, vafan har de jävla datorer???

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Jul 2004

Prova att ställa om Set Priority från Normal till High.
(Windows Task Manager>Processes>watch_dogs.exe>Högerklick>Set Priority>High)

Detta hjälpte mig med att bli av med frysningar (ca 3s långa) och små lag.

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2014
Skrivet av DataNusse:

Prova att ställa om Set Priority från Normal till High.
(Windows Task Manager>Processes>watch_dogs.exe>Högerklick>Set Priority>High)

Detta hjälpte mig med att bli av med frysningar (ca 3s långa) och små lag.

Testade det.. Ingen skillnad. Helt omöjligt att köra bil

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nödinge (Norr om GBG)
Registrerad
Jan 2008

För mig gav det en hel del att klocka upp min 2500k till lite över 4,7 från 4,2 samt att mina ramminnen fick en liten boost när bclk hamnade på 105. Blev betydligt jämnare load på mitt GTX 770 2gb och då försvann 90% av allt random laggande.

Att köra bil va ett rent hellvete innan då det blev bildspel vid varje korsning innan jag ökade klocken.

[Corsair Carbide Air 240 Vit] [Corsair AX 750] [Intel Core i7 4790K] [Antec Kühler H2O 1220] [Corsair Vengeance DDR3 16GB 1600MHz/CL9] [MSI Z97M GAMING] [MSI GeForce GTX 980 Gaming] [WD Black SSD 256GB M.2 & Seagate Momentus XT 7200.1 500 & WD Black 500]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Leipzig, Tyskland
Registrerad
Jul 2005

Märkte nu att stutteringproblemet minskade REJÄLT när jag stängde av crossfire helt. Rekommenderar alla med SLI/crossfire att testa.

CPU: Intel 4770K (stock speed) CPU-KYLARE: Noctua NH-D14 MODERMODEM: Asus Maximus VI Hero
GPU: Sapphire R9 290 Tri-X (2x crossfire) RAM: Crucial 16 GB 1600 MHz DDR3 2x8 PSU: Cooler Master 850 Watt
CHASSI: Fractal Design R4 HDD: Samsung SSD EVO 500GB OS: Win 10 64bit

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2014

Mitt laggar också.. Kör med GTX 670. Antar att jag får pilla mer med inställningen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2004

Textures på High och senaste patchen löste det värsta. Inte helt stutterfritt men duger.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
göteborg
Registrerad
Dec 2005

Är min dator (se sign) för klen för det här spelet? Pendlar mellan 30-60 fps på Ultra. Jag får sänka till Medium för att det ska flyta bättre men får ändå drops till 30 fps. Värst är det när jag kör bil.

Core i5 4670k, MSI Z87-G45 Gaming, Corsair 8GB DDR3, Corsair TX650, XFX Radeon HD7970, BenQ G2220HD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2001

Bara jag som tröttnade på hela storyn och allt efter ett par dagar? Det tillsammans med värdelös prestanda gjorde att jag gav upp spelet.
Hoppas GTA V till PC blir bättre optimerat än denna skitport.

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||Gigabyte GTX 970||850EVO 500GB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppland
Registrerad
Nov 2007
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Bara jag som tröttnade på hela storyn och allt efter ett par dagar? Det tillsammans med värdelös prestanda gjorde att jag gav upp spelet.

Slutade spela ganska tidigt. All stutter gjorde spelet onjutbart.

Jag ser också fram emot GTA V. Är försiktigt optimistisk.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2004

Samma här, kan verkligen inte få det att flyta vilket gör hela upplevelsen så mycket sämre. Blev ännu värre med 970SLI kan jag säga direkt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2001
Skrivet av Mocka:

Samma här, kan verkligen inte få det att flyta vilket gör hela upplevelsen så mycket sämre. Blev ännu värre med 970SLI kan jag säga direkt.

Tragiskt att de inte kan porta över ett spel ordentligt. Man börjar verkligen bli less på alla buggiga PC-releaser nu.

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||Gigabyte GTX 970||850EVO 500GB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2004

Tragiskt att de inte kan porta över ett spel ordentligt. Man börjar verkligen bli less på alla buggiga PC-releaser nu.

Tycker även Cloud Save funktionaliteten borde ses över. Förlorade hela min savefile i AC4 (stängde därefter av Uplay cloud för att inte förlora Watch Dogs saven men läste om MÅNGA som förlorat sin save där). Senast i listan på spel där saves försvinner är Shadow of Mordor. Som tur var är jag inte drabbad men trådarna om problemet är långa.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2001
Skrivet av Mocka:

Tycker även Cloud Save funktionaliteten borde ses över. Förlorade hela min savefile i AC4 (stängde därefter av Uplay cloud för att inte förlora Watch Dogs saven men läste om MÅNGA som förlorat sin save där). Senast i listan på spel där saves försvinner är Shadow of Mordor. Som tur var är jag inte drabbad men trådarna om problemet är långa.

Men det måste ju gå att ta en egen backup på save filen?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2004

Men det måste ju gå att ta en egen backup på save filen?

Stänger man av Uplay cloud så sparas filerna lokalt och man kan ta backup. Dock kanske det går att ta backup på dem ändå om man har Cloud påslaget, aldrig testat det. Men i Steam vet jag inte...det känns som att det bara skall funka.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av Mocka:

Stänger man av Uplay cloud så sparas filerna lokalt och man kan ta backup. Dock kanske det går att ta backup på dem ändå om man har Cloud påslaget, aldrig testat det. Men i Steam vet jag inte...det känns som att det bara skall funka.

Savefilerna ska finnas både lokalt och i molnet

i7-9700K / Corsair H150i Pro * 2x16GB Ballistix Sport DDR 4 3000Mhz * ASUS RTX 2080 Ti ROG Strix Gaming OC 11GB * EVGA SuperNOVA 750W G3 * Samsung SSD 970 EVO PLUS 1TB NVMe M.2 * ASUS ROG Swift PG279Q * Objetive 2 amp+DAC * Antlion MicMod V2 * Philips Fidelio X2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av pösk:

Är min dator (se sign) för klen för det här spelet? Pendlar mellan 30-60 fps på Ultra. Jag får sänka till Medium för att det ska flyta bättre men får ändå drops till 30 fps. Värst är det när jag kör bil.

Det är nästan omöjligt att få det att flyta på Ultra, det är texturerna som gör det, jag kan köra allt på max och texturer på näst högsta och få fint flyt, men så fort man ändrar texturerna till Ultra så är det ospelbart, och speciellt när man kör bil, det hackar något kopiöst då.

i7-9700K / Corsair H150i Pro * 2x16GB Ballistix Sport DDR 4 3000Mhz * ASUS RTX 2080 Ti ROG Strix Gaming OC 11GB * EVGA SuperNOVA 750W G3 * Samsung SSD 970 EVO PLUS 1TB NVMe M.2 * ASUS ROG Swift PG279Q * Objetive 2 amp+DAC * Antlion MicMod V2 * Philips Fidelio X2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2004
Skrivet av DeFeCT79:

Savefilerna ska finnas både lokalt och i molnet

Aha där ser man.

Skrivet av DeFeCT79:

Det är nästan omöjligt att få det att flyta på Ultra, det är texturerna som gör det, jag kan köra allt på max och texturer på näst högsta och få fint flyt, men så fort man ändrar texturerna till Ultra så är det ospelbart, och speciellt när man kör bil, det hackar något kopiöst då.

Du har en i7a vilket antagligen förklarar varför du lyckades få flyt på High. Jag testade High men det hackade ändå och FPSen pendlar mellan 40 och 80 hela tiden. Testade aldrig single GPU dock vilket jag kanske borde gjort.