Hackar i Heroes of newerth

Permalänk

Hackar i Heroes of newerth

Hej alla! Jag har nyligen börjat i princip hacka fram när jag spelar HoN, min dator klarar av spelet utan problem och har alltid kört med allting på max men sen en dag så får jag världens fps dropp när det blir t.ex teamfights och är småhackigt hela tiden under spelets gång, har provat alla olika grafikinställningar och installera om spelet har även uppdaterat drivrutiner men får ingen klarhet var det kan vara!

Har 16 gb ram ett Nvidia geforce 8800 GT och en Intel i5 processor

MvH Pontus

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tomtepappan:

Hej alla! Jag har nyligen börjat i princip hacka fram när jag spelar HoN, min dator klarar av spelet utan problem och har alltid kört med allting på max men sen en dag så får jag världens fps dropp när det blir t.ex teamfights och är småhackigt hela tiden under spelets gång, har provat alla olika grafikinställningar och installera om spelet har även uppdaterat drivrutiner men får ingen klarhet var det kan vara!

Har 16 gb ram ett Nvidia geforce 8800 GT och en Intel i5 processor

MvH Pontus

Temperaturer?

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Skrivet av Demonoidz:

Temperaturer?

pendlar mellan 85 - 90 ungefär

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tomtepappan:

pendlar mellan 85 - 90 ungefär

På vadå? I idle eller under stresstest, eller i spel?

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Skrivet av Demonoidz:

På vadå? I idle eller under stresstest, eller i spel?

Kollade temperaturen i bios så antar att det är i idle då va?

Laddade ner coretemp och tittade nu också ligger runt 95 grader, får köpa ny cpu kylare imorgon känns det som!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomtepappan:

Kollade temperaturen i bios så antar att det är i idle då va?

Laddade ner coretemp och tittade nu också ligger runt 95 grader, får köpa ny cpu kylare imorgon känns det som!

satan i hela djävla gatan, det är varmt!

antar att du har stationär när du skriver så?
det kan räcka med att köpa tryckluft på burk (clas ohlsons dust off är lätt bäst), blåsa ur datorn (kylflänsar etc, håll koll på att inte fläktarna ska snurra bara)

om du har kylpasta över så kan du även testa att montera om kylaren, kan hjälpa om det är väldigt gammal pasta på

*snurrar ens fläkten? gör det inte det så är det lika bra att skrota den... kanske behålla flänsen och köpa ny fläkt bara?

Permalänk

In-Game key

Hej!

Är ny här och såg att tråden handlade om HoN men inte om det jag tänkte fråga.
Jag har precis köpt ett nytt grafikkort och jag fick 3 in-game keys. En av dem va till HoN som ligger på 50 dollar = 333kr.
Jag tänkte sälja den. Då är min fråga, är det ens värt, ska jag lägga ut den på blocket, tradera? och vad är den värd isf?

Tack i förhand och förlåt om detta hamnar på fel ställe!

Visa signatur

Music is my drug and the DJ is my drug dealer

Permalänk
Medlem

Upplever precis samma sak som dig i HoN, småhackar fram hela tiden, ska prova ominstallera det och se om det kvarstår!

Permalänk
Hostinger

Jag spelar HoN med bara 4GB RAM, Intel i5 processor och Radeon HD 5770, och har inga problemer med FPS. Problemet är förmodligen i datorns grafikinställningar.

Visa signatur

Gratis webbhotell - hostinger.se

Permalänk
Avstängd

Tror felet ligger på serversidan, jag har också märkt detta främst vid peakhour.
Pröva att spela kl 4 på morgonen skall ni se att problemet är bortblåst.

MVH