Muskampen 2025: Segraren korad!

Bredbandsbolaget/Telenor - kommer inte åt vissa hemsidor (reddit, battlelog)

Permalänk

Bredbandsbolaget/Telenor - kommer inte åt vissa hemsidor (reddit, battlelog)

Tjena.

Upptäckte nyligen att jag inte kommer åt vissa sidor (battlelog.battlefield.com, reddit.com). Testat att pinga men inget svar, prövat från flera datorer i hushållet med samma resultat. Kommer åt sidorna via min ena telefon (halebop) men inte den andra (telenor). Eftersom jag sitter på en lina från bredbandsbolaget (ägs av telenor) så riktar jag nu mina misstankar åt det hållet. Någon annan som har samma problem eller som kommer åt reddit.com alt battlelog.battlefield.com som sitter på telenor/bredbandsbolaget?

Permalänk
Medlem

Sitter med glocalnet och kommer inte heller åt reddit. Kör jag via telefonen (Comviq) så kommer jag åt sidan utan problem.

Permalänk

Stärker ju misstankarna då Glocalnet också ägs av telenor. Men måste ju isåfall vara massa som har detta problemet.
Förövrigt så fungerade allt igårkväll..

Permalänk
Moderator
Forumledare

Sitter på BBB och har inga problem med reddit/battlelog.
Vilken ort gäller det? Kanske är en lokal störning?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Skrivet av NordhNet:

Sitter på BBB och har inga problem med reddit/battlelog.
Vilken ort gäller det? Kanske är en lokal störning?

Jag sitter i Lund, Skåne.

Permalänk
Medlem

Strular för mig oxo med andra sidor med BBB 100/10 fiber =/ trodde de var fel på min dator först prövade installera om drivrutiner på nätverket. Skönt å höra att man inte är ensam då

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av RipTheJacker:

Jag sitter i Lund, Skåne.

Okej, det ser inte ut att vara lokalt.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem! Kan inte heller nå battlelog.battlefield.com och jag har också BBB i stockholm...

Permalänk
Medlem

Samma problem här, även jag med BBB i Skåne. Någon som vet mer?

Permalänk
Medlem

låter som något DNS problem

Permalänk
Medlem

Samma problem för mig. Kör BBB ADSL, men kör OpenDNS

Permalänk
Medlem
Skrivet av RipTheJacker:

Tjena.

Upptäckte nyligen att jag inte kommer åt vissa sidor (battlelog.battlefield.com, reddit.com). Testat att pinga men inget svar, prövat från flera datorer i hushållet med samma resultat. Kommer åt sidorna via min ena telefon (halebop) men inte den andra (telenor). Eftersom jag sitter på en lina från bredbandsbolaget (ägs av telenor) så riktar jag nu mina misstankar åt det hållet. Någon annan som har samma problem eller som kommer åt reddit.com alt battlelog.battlefield.com som sitter på telenor/bredbandsbolaget?

Jag har problem med bilder på Reddit, samt Instagram. Har också BBB i Lund. Text går men inget mer.. trodde det var min router först.

Permalänk

Nu kom jag faktiskt in på battlelog, fast precis som du säger så laddar den bara text på vissa sidor...
Reddit funkar fortfarande inte.

Permalänk
Medlem

Funkar med Telia iallafall

Visa signatur

Set-up
NZXT Manta, ASUS ROG STRIX B350-I GAMING, AMD Ryzen 7 1800X 4.0 GHz, NZXT Kraken X62 280mm, Corsair 32GB DDR4, Seasonic FOCUS Plus 850W Platinum, Samsung 850-Series PRO 512GB (2X), ROG-STRIX-GTX1070TI-A8G-GAMING, Samsung 27'' C27FG70F Curved, ASUS 24" MG248QR 144Hz, ZOWIE EC1-A Gaming Mouse, QPAD MK-90 RGB MX Red.

Permalänk
Medlem

En tillfällig lösning är att köra via VPN. Till exempel http://www.vpnbrowse.com/

Permalänk
Medlem

Har samma problem i Stockholm. Ringde BBB och de kände inte till några driftstörningar.

Inväntar återkoppling från tekniker :\

Permalänk
Rekordmedlem

Det har ju åskat idag och det kan ha slagit ut nån utrustning.
Har ni provat att pinga både via url och ipnummer ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
SpelClockers

Detta är antagligen DNS problem, jag har samma sak med steam forum. Visst hjälper det troligen med VPN men det är då för att VPN servern kör med annan DNS server.
Google DNS 8.8.8.8

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir Hitman:

Detta är antagligen DNS problem, jag har samma sak med steam forum. Visst hjälper det troligen med VPN men det är då för att VPN servern kör med annan DNS server.
Google DNS 8.8.8.8

Som jag skrev oven så har jag problem och kör med OpenDNS. Provade även Googles DNS, men det fungerar också dåligt.

Jätteproblem att komma in på www.ebay.co.uk eller www.ebay.com

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem med BBB, jag sitter med adsl 24 i Ystad. NetOnNet och Elgiganten går trögt också.

Permalänk
Medlem

Prova ställ in googles dns server manuellt i operativ system för att testa om det fungerar. Dock så låter det lite konstigt om det nu fungerar men får dålig hastighet på att ladda bilder, låter nästan mer som de kanske haft strul med fiber till utlandet, kanske en sjökabel eller liknande över till usa, om telenor har sina egna som t.ex Telia vilket jag skulle tro eftersom Telenor är ett rikt och stort företag.

Permalänk
Medlem

Sundsvall, 100/10 genom BBB och inga som helst problem här. Hoppas det löser sig snart för er som har strul bara!

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700X, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse, Kingston KC3000 1TB, Kingston A2000 1TB, Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Medlem

Enda sen jag kom hem vid 17 idag, så har jag inte kunnat gå in på Origin-butiken eller battlelog. Steam store har för det mesta inte kunnat ladda. Reddit kunde jag inte heller komma in på.

Det som var väldigt konstigt, var att jag skulle testa att gå in på Origin efter att några timmar hade gått. Det jag möttes av då, var att ALLTING på Origin-butiken stod på Ryska. Samtidigt som jag upptäckte det, så pratade jag med en polare på Skype. Då började Skype disconnecta hela tiden, även fast internet inte försvann. Märkte också att internet kändes långsammare, men när jag gjorde en bredbandskoll, så var det samma hastighet som jag normalt brukar ha.¨

Känns som att det rör sig om någon sorts nätverks hackare... Jag fick lite panik och stängde av routern i ca 1 timme. När jag startade om routern och Origin, så stod allt på svenska igen. Men har fortfarande problem med t.ex. Facebook och Steam. Laddar långsamt eller inte alls.

Permalänk
Medlem

Karlstad, 24Mbit/s Bredbandsbolaget ADSL. Har stora problem med vissa sidor, t.ex. ebay (verkar som alla ebay sidorma, co.uk, com, de, fr etc.) och amazon dock fungerar reddit som det brukar. Har även problem med prisjakt.

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Skrivet av Diaxuzz:

Enda sen jag kom hem vid 17 idag, så har jag inte kunnat gå in på Origin-butiken eller battlelog. Steam store har för det mesta inte kunnat ladda. Reddit kunde jag inte heller komma in på.

Det som var väldigt konstigt, var att jag skulle testa att gå in på Origin efter att några timmar hade gått. Det jag möttes av då, var att ALLTING på Origin-butiken stod på Ryska. Samtidigt som jag upptäckte det, så pratade jag med en polare på Skype. Då började Skype disconnecta hela tiden, även fast internet inte försvann. Märkte också att internet kändes långsammare, men när jag gjorde en bredbandskoll, så var det samma hastighet som jag normalt brukar ha.¨

Känns som att det rör sig om någon sorts nätverks hackare... Jag fick lite panik och stängde av routern i ca 1 timme. När jag startade om routern och Origin, så stod allt på svenska igen. Men har fortfarande problem med t.ex. Facebook och Steam. Laddar långsamt eller inte alls.

Skumt, jag hade exakt samma problem med Origin och ryska. Gick direkt in i settings och kollade vilket språk det var inställt på. Det stod på svenska (och menyerna och allt var på svenska men alla erbjudande priser och nyheter var på ryska). Startade om origin och allt var normalt igen.
Jag har dock inte haft något problem med skype.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RipTheJacker:

Skumt, jag hade exakt samma problem med Origin och ryska. Gick direkt in i settings och kollade vilket språk det var inställt på. Det stod på svenska (och menyerna och allt var på svenska men alla erbjudande priser och nyheter var på ryska). Startade om origin och allt var normalt igen.
Jag har dock inte haft något problem med skype.

Hmm...Både jag och min bror hade det problemet. Nu kan jag gå in på Steam, men det är långsamt. Internet disconnectar lite ibland.

Permalänk
Medlem

Är det någon som tips på VPN man kan använda snabbt och enkelt för att köra BF3 genom battlelog? Skulle uppskattas har googlat lite men hittar bara krångliga som man måste göra massa setup och sånt..

Permalänk
Avstängd

Telefoni funkade inte i Vindeln idag/var ostabilt efter åsknedslag.
Förmodligen åskguden Tor som bestraffat er för att inte ha Bahnhof.
Det är nog bäst att ni blidkar honom & använder hans webbläsare.

Permalänk
Medlem

Japp, DNS-strul är det. Googles fungerade perfekt, tidigare kunde jag inte ladda bland annat prisjakt.
Före: http://i.gyazo.com/85706bb5feac9edaf839a0a22b9dde2e.png
Efter: http://i.gyazo.com/184a10e417cbb3fa5ab298f52591819c.png

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Japp, DNS-strul är det. Googles fungerade perfekt, tidigare kunde jag inte ladda bland annat prisjakt.
Före: http://i.gyazo.com/85706bb5feac9edaf839a0a22b9dde2e.png
Efter: http://i.gyazo.com/184a10e417cbb3fa5ab298f52591819c.png

Gör då ingen skillnad för mig.