Permalänk
Medlem

Sony vegas velocity problem!

Hej!

Jag har just börjat redigera lite klipp när jag spelar cs go, och tänkte prova Velocity slowmotion funktionen. Kollade på youtube på lite tutorials och vissa youtubers sa att man ska ha ganska hög fps för att kunna ha slowmotion under 50% utan att det hackar. (100% vanlig hastighet 50% hälften så snabbt).
Jag filmar med Shadowplay, ingame får jag 300fps som är det högsta i cs go.

När jag redigerar med slowmotion funktionen under 50% börjar det hacka, kan det vara att Shadowplay har lagt en gräns på 60fps?

Visa signatur

CPU: i7 4790k + Corsair H60 Moderkort: Asus maximus vii gene Grafikkort: Evga gtx 770 sc acx Ljudkort:Soundblaster z Nätaggregat: Fractal design newton r3 600w Chassi: Corsair 350d Ram: Corsair vengceance pro red 2X4GB SSD: Samsung 840 EVO 250GB HDD: Seagate barracuda 2TB Tangentbord: CM Storm ultimate Mus: Razer Deathadder Chromal Headset: Steelseries Siberia V2 Orange

Permalänk

Shadowplay har max 60fps, du får köra ned med OBS eller liknande och köra 120fps

Visa signatur

|Carbide Air 540|AX1200|ROG RIVE|3930K|32GB|GTX 1080 Classified|850Pro|ROG Swift|

Permalänk
Medlem

Om du inte kan spela in i högre FPS får du använda twixtor för att simulera högre FPS. Blir inte alls lika bra och är mycket jobbigare.

Visa signatur

Programmerare -> PHP | HTML | CSS | JS | Java.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sony?:

Om du inte kan spela in i högre FPS får du använda twixtor för att simulera högre FPS. Blir inte alls lika bra och är mycket jobbigare.

Skrivet av thomasson:

Shadowplay har max 60fps, du får köra ned med OBS eller liknande och köra 120fps

Har laddat ner OBS nu men när jag försöker skriva 120 fps så resetas den till 30, det funkar med 60.
Kan det vara att jag har en 60 hz skärm?

Visa signatur

CPU: i7 4790k + Corsair H60 Moderkort: Asus maximus vii gene Grafikkort: Evga gtx 770 sc acx Ljudkort:Soundblaster z Nätaggregat: Fractal design newton r3 600w Chassi: Corsair 350d Ram: Corsair vengceance pro red 2X4GB SSD: Samsung 840 EVO 250GB HDD: Seagate barracuda 2TB Tangentbord: CM Storm ultimate Mus: Razer Deathadder Chromal Headset: Steelseries Siberia V2 Orange

Permalänk
Skrivet av Nisse.99:

Har laddat ner OBS nu men när jag försöker skriva 120 fps så resetas den till 30, det funkar med 60.

Tjena!

Det ska inte ha något med skärmen att göra, förmodligen ytterligare någon inställning som måste göras i OBS.

Visa signatur

|Carbide Air 540|AX1200|ROG RIVE|3930K|32GB|GTX 1080 Classified|850Pro|ROG Swift|

Permalänk

Under advanced så finns det ett ruta att bocka i som heter "Allow 61-120 FPS entry in video settings"

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomasson:

Under advanced så finns det ett ruta att bocka i som heter "Allow 61-120 FPS entry in video settings"

Tack så mycket!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomasson:

Skrivet av thomasson:

Tjena!

Det ska inte ha något med skärmen att göra, förmodligen ytterligare någon inställning som måste göras i OBS.

Nu när jag recorda med 120 fps i OBS förlora jag ganska mycket fps bruka ha 300 men får kring 100 och det börjar lagga ingame, ibland droppar det ner ända till 60 fps. När jag inte recorda är fps uppe i 300 som är max i cs.

Har någon någon aning vad det kan vara?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Nisse.99:

Nu när jag recorda med 120 fps i OBS förlora jag ganska mycket fps bruka ha 300 men får kring 100 och det börjar lagga ingame, ibland droppar det ner ända till 60 fps. När jag inte recorda är fps uppe i 300 som är max i cs.

Har någon någon aning vad det kan vara?

Grejjen är väl den att det är rätt krävande att recorda i den hastigheten, det är nu det är dags att börja titta på om man har en CPU med GPU som man kan låta sköta recordingen så den inte påverkar något där. Har du nVidia så kan du kolla om det blir någon förbättring genom att köra NVIDIA NVENC istället för x264.

Finns rätt mycket att läsa om de här bitarna.

Edit: ett tips är att gå in på OBS IRC kanal och fråga, det finns väldigt många entusiaster där + att skaparen även hänger där och är mycket hjälpsam. Mig hjälpte han så mycket att det slutade med att jag donerade 50usd

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Nisse.99:

Du måste gå in i avancerat och checka i 61-120fps

Visa signatur

Nuvarande dator:Amd 8core 3.5ghz, GTX 780, 8gb ram
Gammal dator (nuvarande server):Amd 4core 4ghz (o 3.7ghz), GTX 580, 16gb ram
Jag har hållit på med html,php,css,js i 2 år nu, samt fl studio i 2 år.