Sleeping Dogs - värt det?

Permalänk

Sleeping Dogs - värt det?

Hej,

Kollade lite på Steams Summer Sale och såg att Sleeping Dogs kostade 3.99 euro. Jag spelade demot en gång i tiden och tyckte sådär om det uppdrag man fick göra - tyckte att det var lite väl brutalt. Egentligen har jag lite svårt för sådana här spel då det oftast är lite väl brutalt för min smak.

Varför lockas jag ändå lite av detta då? Jo, jag tycker att det är kul att cruisa runt i en open world stad, särkillt en som Hong Kong. Tycker att det är roligt att testa olika bilar och fordon och uppleva nya ställen osv.

Vad är era erfarenheter? Hur upplever ni gameplayen och grafiken? Dela med er av era åsikter och erfarenheter!

Visa signatur

3900X | ROG Strix B550-I | 2080 Ti | 3TB | 32GB | SF1000 | A4-H20 | Kraken 240 AIO
S22 | iPad Pro 12.9'' 3rd Gen (som agerar laptop)

Permalänk
Medlem

Fightingen är väl lite meckig om de inte inte patchat den. Men annars ett bra spel. Brutalt är väl svårt att komma ifrån på spel som handlar om Yakuza eller så.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

Testade aldrig att köra runt i staden såsom man gör i GTA, kändes inte som ett sånt spel efter att spelat uppdragen, det var liksom slut då och bilkörning osv var inget speciellt roligt. Spelet är rätt rått och har du ont utav sånt är det nog ingen idé att köpa det.

Min åsikt är ändå att det är värt 4 euro, jag gillar spelet starkt. Men som sagt, det är ju rätt rått.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Ett bättre köp än Watch dogs i alla fall.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 5800X3D - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - AMD RX 6950 XT - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir Skybalotte:

Hej,

Kollade lite på Steams Summer Sale och såg att Sleeping Dogs kostade 3.99 euro. Jag spelade demot en gång i tiden och tyckte sådär om det uppdrag man fick göra - tyckte att det var lite väl brutalt. Egentligen har jag lite svårt för sådana här spel då det oftast är lite väl brutalt för min smak.

Varför lockas jag ändå lite av detta då? Jo, jag tycker att det är kul att cruisa runt i en open world stad, särkillt en som Hong Kong. Tycker att det är roligt att testa olika bilar och fordon och uppleva nya ställen osv.

Vad är era erfarenheter? Hur upplever ni gameplayen och grafiken? Dela med er av era åsikter och erfarenheter!

Själv spelade jag det i ett sträck så gott som och håller på att spela igenom det igen. Lätt värt €4

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Skrivet av kevve1:

Testade aldrig att köra runt i staden såsom man gör i GTA, kändes inte som ett sånt spel efter att spelat uppdragen, det var liksom slut då och bilkörning osv var inget speciellt roligt. Spelet är rätt rått och har du ont utav sånt är det nog ingen idé att köpa det.

Min åsikt är ändå att det är värt 4 euro, jag gillar spelet starkt. Men som sagt, det är ju rätt rått.

Skrivet av netbuddy:

Själv spelade jag det i ett sträck så gott som och håller på att spela igenom det igen. Lätt värt €4

Ja, det är ju inga stora pengar precis. Så om jag inte gillar det är det väl inte hela världen, det är väl bara att inte spela det då.

Visa signatur

3900X | ROG Strix B550-I | 2080 Ti | 3TB | 32GB | SF1000 | A4-H20 | Kraken 240 AIO

Permalänk

Helt ok story, inget långt spel direkt. Värt 4 eur. Bra bilkörning mycket grovt

Visa signatur

4690K, GTX 1080, 16GB RAM, 750W, 250GB SSD x2, iPhone 7, Macbook Pro 2012

Permalänk

Helt klart värt 4 euro, lägger du till 4 euro så fick du alla DLC paket också såg jag.

Visa signatur

Under construction...

Permalänk
Entusiast

Jag gillade spelet starkt, 4 euro för det är ett rån.
Du har rätt i att "cruising" är väldigt roligt i Sleeping Dogs, staden är riktigt bra gjord och såklart annorlunda mot stereotypiska open world-spel då det är Hong Kong och inte stad X i USA

Nu har ju jag ingenting emot brutalitet men storyn var också helt okej också tycker jag men kanske inte riktigt i klass med till exempel GTA.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Skrivet av Coffeesauce:

Ok, om bilkörningen är kul så är det värt det bara för det.

Skrivet av fRostmirE:

Helt klart värt 4 euro, lägger du till 4 euro så fick du alla DLC paket också såg jag.

Mm, såg ju rätt så ballt ut!

Skrivet av Sisyfos:

Jag gillade spelet starkt, 4 euro för det är ett rån.
Du har rätt i att "cruising" är väldigt roligt i Sleeping Dogs, staden är riktigt bra gjord och såklart annorlunda mot stereotypiska open world-spel då det är Hong Kong och inte stad X i USA

Nu har ju jag ingenting emot brutalitet men storyn var också helt okej också tycker jag men kanske inte riktigt i klass med till exempel GTA.

Ok, det låter ju bra! Tror att det blir ett köp. Frågan är nu om man ska slå till på paketet med alla DLC:s.

EDIT: Äh, knappt 80kr är ju inga stora pengar för alla DLC:s och spelet. Det får bli det paketet!

Tack för all hjälp.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kör på! Var någon som sa att fightingen var lite knepig men tyckte det var rätt lätt att komma in i. Kanske spelade efter den där patchen i så fall..
Berätta för oss vad du tyckte sen när du kört igenom det, eller så långt du orka.

Visa signatur

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av kevve1:

Kör på! Var någon som sa att fightingen var lite knepig men tyckte det var rätt lätt att komma in i. Kanske spelade efter den där patchen i så fall..
Berätta för oss vad du tyckte sen när du kört igenom det, eller så långt du orka.

Det kan jag göra.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Blev köp för mig i alla fall! Så sjukt trött på Watch Dogs då det fungerar så dåligt!:(

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem

Definitivt värt 4eur och fungerar bra tillskillnad från Watch Dogs . Glöm inte att installera HD paketet som är gratis. Fightingen är dock svår tycker jag.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Sjukt underhållande spel! Helt klart värt

Visa signatur

🎮 → 7800X3D • ASUS TUF Gaming B850-Plus • RTX 5080 16GB Ventus 3X OC
🖥️ → 2560x1440P Xiaomi 27" 27i Gaming Monitor G Pro Mini LED QHD 180Hz
⌨️ → Logitech G915 TKL Tactile
🖱️ → G-Pro Wireless
🎧 → ASUS ROG Delta II

Permalänk

Tycker att det var riktigt kul när jag spelade det, blev riktigt tagen av storyn

Permalänk
Snusfri

Horribelt spel enligt mig, kanske ett av världens sämsta och mest överhypade spel.
Extremt löjlig och jobbig fighting, bilkörning som är som att köra GTA IV full (både IRL och i spelet), tråkiga fordon, jag kan fortsätta hur länge som helst men du har nog förstått min ståndpunkt gällandes detta kalkonspel.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem

Tyckte väldigt mycket om spelet, rekommenderas!

Visa signatur

i7 4790K @4,4Ghz/Thermalright Macho Rev.B/Asus Z97-C/2x8GB DDR3 G.Skill 2400Mhz/MSI GTX 970 Gaming OC/Crucial M4 128GB/Sandisk Ultra II 960GB/Samsung F3 500GB/Western Digital Green 2TB/EVGA G2 750W/Define S/HP Pavilion 23xi/Windows 7 Professional 64bit

Permalänk
Medlem

Underhållande spel, skönt med öppen asiatisk stad. Mer fighting än skjutande vilket är bra som avbrott mot alla andra skjutspel.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Lirade igenom det med en 360-handkontroll, så kan inte kommentera hur keyboard+mus fungerar med det här spelet.

Tyckte iaf det var riktigt roligt, med bra känsla i kontrollerna, även fightingmekaniken kändes lagom hjärndöd för ett chilla-i-soffanlir Köra runt staden var ganska bra med helt OK bilfysik, finns även en hel del side-quests att pilla med om man inte vill köra main-storyn. Dock är inte världen lika "levande" som GTA-världarna. Inte lika många byggnader att gå in i, små detaljer, minigames osv helt enkelt.

Storyn är rejält brutal så gillar du inte sådant bör du inte spela det.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 3600 XT | RAM: 16GB 3200MHz | MB: Asus Prime B350-Plus | GPU: GeForce RTX 3070 | PSU: EVGA 650 GQ | Chassi: Fractal Design Define C | SSD: Intel 600p 512 GB

Permalänk
Medlem

Skulle hellre köpa Driver:
http://store.steampowered.com/app/33440/?l=swedish

Mindre våld, roligare bilkörning. Också på rea nu.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Det är faktiskt ett rätt roligt spel. Blev positivt överraskad när jag spelade igenom det, lätt värt att testa i alla fall! Att testa nya fordon låter ju som TS verkligen skulle få göra också.

Visa signatur

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Det är faktiskt ett rätt roligt spel. Blev positivt överraskad när jag spelade igenom det, lätt värt att testa i alla fall! Att testa nya fordon låter ju som TS verkligen skulle få göra också.

Ska nog ta och köpa det själv när jag kommer hem ) Blev sugen nu...

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Är det bara bilkörning i Driver eller är det gå runt med gubbe också?:D

EDIT: Vad har man youtube till! Hur kunde man glömma det

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Coffeesauce:

Skämtar du? Storyn är klyschigare än CoD.
Den är som vilken generisk undercover-polis-action-b-film som helst. Förutsägbar och trist.

Spelet i sig är dock rätt bra.

Absolut värt 4€.

Permalänk
Avstängd

http://m.youtube.com/watch?v=ZI3AeT9pI9w&feature=kp

Skrivet av Sir Skybalotte:

Hej,

Permalänk

Skrivet av kevve1:

Ska nog ta och köpa det själv när jag kommer hem ) Blev sugen nu...

Skrivet av segafreaktwo:

Är det bara bilkörning i Driver eller är det gå runt med gubbe också?:D

EDIT: Vad har man youtube till! Hur kunde man glömma det

Har det spelet och har nästan spelat igenom det. Väldigt roligt och bra spel!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fick bli Driver också

Visa signatur