Permalänk

Finns alla Volvomodeller hos alla handlare eller skiljer sig utbudet från handlare till handlare?

Visa signatur

Core I7 7700k . Asus GTX 1080 . 32GB Corsair Vengeance . Asus Maximus IX . Corsair AX860 . Samsung 960 PRO Nvme ssd x2 raid0

Permalänk
Medlem

Bara huvudhandlaren har alla modeller. Fast man kan ju snickra ihop själv också... Med chassit menade jag inte blogginlägg utan kabinerna. Ingen som vet hur rating systemet fungerar?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Jahapp någon gång ska det ju hända
Nu är man nog inte poppis hos Parisborna duktig trafikstockning och en mosig parisare

4 filig motorväg med fina mjuka svängar så tuffade runt i 140 km/h med mina trycktankar ägde vägen men sket sig vid avfarten då man blivit lite fartblind
Tror jag ska kunna backa mig ur det hela utan assistansbil dock.

varför går det inte bifoga bilder på det här forumet. Valde infoga bild knappen och la in bildlänken https://www.dropbox.com/s/bbt2fmvszy5p4lo/eurotrucks2%202014-...

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

För h-e då ödslar man tid på att sätta sig i en Scania. Hade iof tur att snubben som körde den var precis klar och kör för att uppgradera bilen bara för att få meddelande om att jag inte alls har tillgång till 730 hästars motorn förrän nivå 25. De ljög alltså om att 730 hästars Scanian var tillgänglig från nivå 24. Ska se om jag kan få in poland rebuilding på min promod 1.6.2 utan att mina sparfiler havererar. Givetvis gick det inte att ladda ner från ScSoft. De här zip.001 och zip.002 går inte att öppna med vare sig winzip eller winrar. Skadad fil säger de men storleken stämmer ju överens och laddat ner den flera gånger.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Skrivet av oqvist:

För h-e då ödslar man tid på att sätta sig i en Scania. Hade iof tur att snubben som körde den var precis klar och kör för att uppgradera bilen bara för att få meddelande om att jag inte alls har tillgång till 730 hästars motorn förrän nivå 25. De ljög alltså om att 730 hästars Scanian var tillgänglig från nivå 24. Ska se om jag kan få in poland rebuilding på min promod 1.6.2 utan att mina sparfiler havererar. Givetvis gick det inte att ladda ner från ScSoft. De här zip.001 och zip.002 går inte att öppna med vare sig winzip eller winrar. Skadad fil säger de men storleken stämmer ju överens och laddat ner den flera gånger.

Om jag inte minns helt fel så måste du använda 7-zip för att extrahera dom filerna. Vet dock inte varför.

Permalänk
Medlem

Had 7-zip but managed to uninstall it because I got all kind of adware and crap trying to download these files.. Got it from some other site and works fine. Though I wonder if I didn´t get some free money. All of a sudden I had 350 000 euro instead of 150 000 Euro. My 11 AI drivers don´t generally bring in that much but quick travel to luxembourg and then to budapest is some days work.

A better cheat then resting quick travel between your garages or visit truck dealers perhaps lol. Anyway I seem to have got some breaking point the cash is finally dropping in fast. I got problem getting rid of it. I get rid of all my 6 loans but still had 80000 left and on my 24h trip I am already at 240000 Euro lol. 500 000 is max I can loan so I am getting quite stressed about getting my planned glasgow garage but need to get there also.

Now which cities have tours to glasgow or even better Aberdeen?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Macke_BMRSweden:

Jo lite faktiskt är de ju fusk när man sover typ tre gånger, men kan va bra för de som ha ganska lite cash, men visst oftast gå de rätt fort o få upp en hel del cash på några körningar, om nu inte dessa fartkamerorna dra 550 spänn i en bot. :/ Kör ju 90 km/h, men testade köra i 160 km/h, men de blev för dyrt välte för mycket i kurvorna tillslut.

Man bör inte sova dubbelt när man ha en last de kan kännas ångest, när man inte få tillräckligt med cash och xp som man bör få egentligen.

På mina förare så har jag satt mina balanserat och mina bästa förare kan dra in lite över 20 000, ha säkert dragit in mer men jag själv ha sätt den summan hittills.

Ja körde Promods ett tag och ja såg inte nån körning till Kalmar just då, fick till övriga ställen i Sverige eller knappt nånting istället till övriga Europa.

Det kan aldrig vara fusk att vara lite tröttare än vanligt. Det tar ju på krafterna att köra lastbil

funderar på att ta upp spelet igen, har legat lite på latsidan. Det är jävligt avslappnande att köra lite och lyssna på p3.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Kör en del Spotify.

Så till slut har jag levlat till 25 och fixat min 730 hp Scania med större kabin och grejer. Blir inte riktigt vän med cockpiten dock. Den inbyggda gpsn kommer väldigt nära min 365 mm ratt så det blir något knas med synfältet där mina ögon måste fokusera på två helt olika djup samtidigt. Så jag måste blunda med vänsterögat för att någorlunda bekvämt kunna använda den lol.

Tänkte testa gå tillbaks till standard fov jag kör 90 nu tror jag men om jag tar bort fov modden blir mina sparfiler korrupta då? Bara sketen fov-mod så det borde väl inte hända?

Sedan undrar jag när man levlar upp till olika klasser blir trafiken bökigare då och man riskerar mer skada samtidigt eller är det statiskt? Någonting mer som ändras? Tightare tid på uppdragen överlag?

En skåpbil drämde rakt in i min lastbil med tomatlast. Står inte som fragile men tomater är ju tomater Fick 9 % på bilen och 29 på lasten lol. Tog lasten inte för pengarna bara för att låsa upp lite nya polska städer med poland rebuild och den var rätt kort så ingen större skada skedd men känns allmänt som jag råkar ut för mer trafikstockningar än tidigare.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Skrivet av oqvist:

Sedan undrar jag när man levlar upp till olika klasser blir trafiken bökigare då och man riskerar mer skada samtidigt eller är det statiskt? Någonting mer som ändras? Tightare tid på uppdragen överlag?

Leveln har ingenting med AI - trafiken att göra, du har nog bara haft otur. Har själv varit med om en hel del när det gäller Ai-trafiken. Jag blinkade med helljuset i en rondell för bilen framför mig hade stannat. Han gasar på och krockar med en van som var på väg in i rondellen. För att sedan backa tillbak in fronten på min scania.

Permalänk
Medlem

På det stora hela lämnar AI:n en hel del att önska i detta spelet.. eller så kan vi säga så här, undra om någon av utvecklarna någonsin kört bil själva ;).

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldric T:

På det stora hela lämnar AI:n en hel del att önska i detta spelet.. eller så kan vi säga så här, undra om någon av utvecklarna någonsin kört bil själva ;).

Det blev väl lite bättre i en patch som kom rätt nyligen?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

AI är ju alltid toksvårt få till. Överlag tycker jag väl de lyckas över förväntan. Fast nu är jag i Polen och härjar med Poland rebuild modden och här snackar vi trafikstockningar. Inte så konstigt polackerna kan tydligen inte köra bil det är vrak överallt vid vägkanterna. En sväng trodde jag det var skogsbrand då var det en tanker som kört i diket och börjat brinna

En hel del vägarbeten också. När det blir trafikstockning i städer är det ofta kört då får man gå ur och gå in igen. Förresten såg en Volvo tjuva och köra mot rött det är bra AI

För övrigt vad kasst att de lysena man kan montera uppepå ljusrampen inte fungerar utan bara är prydnader.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Skrivet av oqvist:

För övrigt vad kasst att de lysena man kan montera uppepå ljusrampen inte fungerar utan bara är prydnader.

Har du provat att trycka F4 och slagit på lysena då?

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av oqvist:

För övrigt vad kasst att de lysena man kan montera uppepå ljusrampen inte fungerar utan bara är prydnader.

Say what?

F4 och aktivera fron/tak?

Permalänk
Medlem

Facepalm newbie miss antagligen då

Ny uppdatering nu installerar och håller tummarna

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk

Jag har börjat spela multiplayer modden och haft riktigt roligt med den men alla jobben har nu försvunnit! Har läst att man ska kunna sova för att buggen ska släppa men jag äger inte min egna lastbil än ( har lite över 90.000 inkört ) så kan man lösa detta på annat sätt?

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Skrivet av Swedish Berserk:

Jag har börjat spela multiplayer modden och haft riktigt roligt med den men alla jobben har nu försvunnit! Har läst att man ska kunna sova för att buggen ska släppa men jag äger inte min egna lastbil än ( har lite över 90.000 inkört ) så kan man lösa detta på annat sätt?

Pröva att gå in på singleplayern med din MP profil. Gå in på snabbjobb och kolla om du har jobb där.

Permalänk
Skrivet av Nicklasmp:

Pröva att gå in på singleplayern med din MP profil. Gå in på snabbjobb och kolla om du har jobb där.

Jag gjorde det igår och hade inga jobb där. Vet inte vad man ska göra.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Det blev väl lite bättre i en patch som kom rätt nyligen?

Njae...

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Skrivet av Swedish Berserk:

Jag gjorde det igår och hade inga jobb där. Vet inte vad man ska göra.

Du kan även pröva detta:

Är inte hundra på vart filerna ligger men pröva detta.
g_force_economy_reset tvingar spelet att ladda om jobben.

I Documents/Eurotrucksimulator 2/Din profil
Öppna config.cfg
Sedan borde det finnas en rad som heter: g_force_economy_reset 0 Ändra det till g_force_economy_reset 1
Starta spelet
Logga in på din profil
spara
Stäng av spelet.
Ändra sedan tillbaks g_force_economy_reset 1 till g_force_economy_reset 0
Sedan borde det fungera.

Permalänk
Skrivet av Nicklasmp:

Du kan även pröva detta:

Är inte hundra på vart filerna ligger men pröva detta.
g_force_economy_reset tvingar spelet att ladda om jobben.

I Documents/Eurotrucksimulator 2/Din profil
Öppna config.cfg
Sedan borde det finnas en rad som heter: g_force_economy_reset 0 Ändra det till g_force_economy_reset 1
Starta spelet
Logga in på din profil
spara
Stäng av spelet.
Ändra sedan tillbaks g_force_economy_reset 1 till g_force_economy_reset 0
Sedan borde det fungera.

Tack! Ska testa!

Nej det fungerade inte. Detta verkar hur knepigt som helst. Bara jag inte ska behöva börja om för då blir jag trött alltså.

Detta fungerade.

"This work thank you, but you can do this different so you don't lose your job and don't need to go to config every time, in My Documents > Euro Truck Simulator 2, change in config.cfg:
uset g_console to 1
uset g_developer to 1

go in game in MP (select your MP profile) when you don't have cargo/job active press ' to open console and type g_force_economy_reset 1 and press enter, go to profile screen and select your profile again, will appear a msg saying you changed some option and your job list will be reseted, so again press ' and type g_force_economy_reset 0 (or press up and change 1 to 0) and press enter, now you can play with a new job list according to you level, do this every time your job list expire time is huge, have no job, you leveled up or you want new jobs, and for developers please read this post so you can implement this command server-side "g_force_economy_reset 1" some way the job list reset in real-time and place this post or fix some way everybody can see."

http://forum.ets2mp.com/showthread.php?tid=2132

NU har däremot spelet kraschat två gånger. Nej nu orkar jag inte mer.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Jobbigt. Nu räknas det här väl som off topic men skaffade just Scania Truck Simulator. Jag har ett problem dock jag behöver pedalerna inverterade då jag annars kör med full koppling, full broms och full gas. I ETS 2 går det göra via spelet men det går inte i STS vad det verkar och jag hittar inte någon ini fil där jag kan pilla med detta. Jag kan inte heller mappa några kontroller till ratten men det går ju inte i ETS 2 heller av någon mysko anledning.

I övrigt finns det någon bra fysik mod till ETS 2. Enligt utvecklarna själva gör de ju simcade vore ju kul om de hade något hardcore läge också men det kommer väl förhoppningsvis

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Google fixar det mesta :). Hmm backningen känns klart svårare här än i ETS 2.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Eurotruck Simulator 2. Multiplayer

Permalänk

Vilken första lastbil köpte ni? Min första blev en Scania R med 400 hästar den går riktigt bra!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

360 hästars Scanian. Fick de första uppdragen utfört men inte mycket mer. Var en last som gick bra trögt upp ur quarryt minns jag men misstänker att även 310 hästars kan ta de tyngsta lasterna utan problem egentligen.

Kört lite Scania Truck Simulator och jag vet inte om dess bromsar känns mer realistiskt ändå. När jag tog lastbilskort upplevde jag att de bromsade som en personbil. Det är ju bra mycket gummi att bromsa med ändå men jag kan köra 20 km/h och knappt få stopp i den simmen. I ETS 2 kör jag med automatisk exhaust brake och kanske lite för effektiv i stället speciellt i blött möjligen men man ska väl inte behöva fippla med knappar för att få igång sånt på moderna lastbilar borde ju ske automatiskt?

Ni som har kört lastbil i modern tid hur ställer ni in ETS 2 för maximal realism? Gärna tips på moddar som inte sabbar sparfiler. Annars kan man ju testa ETS 2 MP

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk

Är det någon mera än jag som har ett osynligt hinder (Bergvägg) när man kommer till Jönköping och ska svänga höger upp på "Malmö" vägen tror jag det va.
kommer och kör i 90-110 och tvärstopp 85% skada!!! Har hänt 2 ggr nu (INTE SÅ KUL)

Permalänk
Medlem

Då blir man inte skadeglad... Sorry jag trodde det var på vägen till Göteborg.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akepouchen:

Är det någon mera än jag som har ett osynligt hinder (Bergvägg) när man kommer till Jönköping och ska svänga höger upp på "Malmö" vägen tror jag det va.
kommer och kör i 90-110 och tvärstopp 85% skada!!! Har hänt 2 ggr nu (INTE SÅ KUL)

Har kört drygt 90% av min Promods 1.62 + Poland Rebuilding 1.62 och har inte hittat ett enda osynligt hinder. Kan tillägga att i Sverige är det max 80 som gäller för lastbilar. att ligga i 110 och pressa tar ju bort syftet med att det är en Sim... Halva grejen är ju att följa alla de regler som finns även gällande last vikter. Man får och Kan inte dra hur tunga laster som helst på 4x2 eller 6x2/4 chassin.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Har kört drygt 90% av min Promods 1.62 + Poland Rebuilding 1.62 och har inte hittat ett enda osynligt hinder. Kan tillägga att i Sverige är det max 80 som gäller för lastbilar. att ligga i 110 och pressa tar ju bort syftet med att det är en Sim... Halva grejen är ju att följa alla de regler som finns även gällande last vikter. Man får och Kan inte dra hur tunga laster som helst på 4x2 eller 6x2/4 chassin.

Uj har de sänkt igen. Att aldrig överskrida fartgränserna känns ju ännu mer orealistiskt nu då.

Hur fungerar de här procenten. Är det vägarna som ökar procenttalet i såna fall går det att se vilka vägar man kört på redan?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x