Permalänk

Funderar på att sälja.

Tja, jag funderar på att sälja den här gamla godingen. Vet dock inte vad jag kan få för den och ifall det är värt att sälja den i så fall. Tänkte kollla ifall det är någon här som har bättre koll på vad något sånt är värt i nuläget. Jag är också osäker på vart en sån här tråd skulle höra hemma, så ber om ursäkt om den ligger helt fel. Tack i förhand!

Sony Compact Hi-Fi Stereosystem i skåp med glasdörr. Mycket bra skick.
(LBT-D307, HST-D307)
Stereoreceiver med inbyggt kassettdäck, Skivspelare, CD-spelare & Radio, samt två högtalare med stativ, fjärrkontroll & manual/bruksanvisning.

Permalänk
Rekordmedlem

Typisk Japansk paketstereo från -91, kanske 500-700kr om allt fungerar.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd

Förstår inte hur man kan "fundera" på att sälja sånn gammal skit inte värt många kronor

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Kaylas:

Förstår inte hur man kan "fundera" på att sälja sånn gammal skit inte värt många kronor

Antagligen för man är osäker på om det drar in pengar nog för att vara "värt" att sälja.
Om man inte får in pengar nog kan man tex skänka det till myrorna/återbruksutställning eller liknande.

Det är min okvalificerade gissning

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaylas:

Förstår inte hur man kan "fundera" på att sälja sånn gammal skit inte värt många kronor

Det är ju inte särskilt självklart om man inte har någon koll alls, vissa högtalare och apparater inom hifi kan ju vara rätt så mycket värda även om de är gamla.

Permalänk
Medlem

Lovar att högtalarna låter bättre än diverse smala hifi-golvhögtalare för 2-3000kr som finns där ute. Det var bättre förr!

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Avstängd

Spara och sälj som antikvara när du pensionerar dig?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av mitrenome:

Tja, jag funderar på att sälja den här gamla godingen. Vet dock inte vad jag kan få för den och ifall det är värt att sälja den i så fall. Tänkte kollla ifall det är någon här som har bättre koll på vad något sånt är värt i nuläget. Jag är också osäker på vart en sån här tråd skulle höra hemma, så ber om ursäkt om den ligger helt fel. Tack i förhand!

Sony Compact Hi-Fi Stereosystem i skåp med glasdörr. Mycket bra skick.
(LBT-D307, HST-D307)
Stereoreceiver med inbyggt kassettdäck, Skivspelare, CD-spelare & Radio, samt två högtalare med stativ, fjärrkontroll & manual/bruksanvisning.
http://s8.postimg.org/biz4sb469/IMG_1064.jpg
http://s9.postimg.org/6b4b1rxpn/IMG_1065.jpg

Behåll för helv... Sådana där grejjor gör man sig inte av med.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Japanska antikrundan om ett tiotal år

Permalänk
Medlem

Skänk grejerna till någon loppis.
Det finns inget värde och kommer aldrig att få det i såna där "stormarknadspaket", inte ens ett vintagevärde.

Visa signatur

Medlem #14