Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk
Medlem

9700pro från dell

Nån som vet vad det är för 9700pro som DELL har i sina burkar?

Permalänk
Medlem

Tjaa...Radeon 9700 PRO antagligen?
Lär vara ett referenskort.

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erty
Tjaa...Radeon 9700 PRO antagligen?
Lär vara ett referenskort.

doh.. vilket märke t.ex. ati, sapphire eller liknande menar jag...

Permalänk
Medlem

Märket är antagligen DELL? (fast vem som har tillverkat kortet kan variera)

Permalänk

Kan jag ???

Jag undrar om jag kan skaffa ett Ati Radeon 9700 pro till min Dell 2400 dimension ! Min största funderation är om nät agget klarar av det ! Det står att det behöver minst 300w ! Jag vet inte vad jag har ???

Hjälp Snälla

Visa signatur

Asus A8N-E , AMD64 3200+ , ATI X1950XT , 1GB Corsair , Antec Sonata II , Zalman: ZM-7000B-CU , VF700-CU , ZM-NB47J.

Permalänk
Medlem

Räkna med att det kan vara lite av varje i en Dell. De köper från många olika kanaler. Gemensamma faktor på deras hårdvara brukar vara att de köper där de får grejorna billigast.

Permalänk
Medlem

freddan jag e tveksam till det..agget ligger nog på typ..210 i 2400 modellen
annars kolla på deras hemsida de har en sådan speciifkations..nåt

Visa signatur

"No. You're not a bad person. You're a terrific person. You're my favorite person, but every once in a while, you can be a real cunt." - Bill (Kill Bill Vol. 2)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunde
Räkna med att det kan vara lite av varje i en Dell. De köper från många olika kanaler. Gemensamma faktor på deras hårdvara brukar vara att de köper där de får grejorna billigast.

Du får det att låta så negativt!

Länka till något företag som inte försöker pressa sina inköpspriser genom att ständigt spela ut sina underleverantörer mot varandra...

Att en tillverkare köper där dom får det billigast är rent sunt förnuft juh precis som att du köper inte ett minne model X för 800:- i butik A när du kan köpa det för 500:- i butik B.

Visa signatur

ASUS Prime RX 9070 XT 16GB OC | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15S | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Corsair Frame 5000D | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sucker
freddan jag e tveksam till det..agget ligger nog på typ..210 i 2400 modellen
annars kolla på deras hemsida de har en sådan speciifkations..nåt

Oj... Skrivfel av mig, jag menar en Dimension 8200 Jag ska kolla upp det där iaf...

Visa signatur

Asus A8N-E , AMD64 3200+ , ATI X1950XT , 1GB Corsair , Antec Sonata II , Zalman: ZM-7000B-CU , VF700-CU , ZM-NB47J.

Permalänk

jag har för mig att dell:s kort inte gå i mer än 263/263 på core och minne...

Visa signatur

Dator: Dell inspiron 8600, 1.7 ghz Pentium M, 60Gb + 250 Gb externt, 9600 pro, DVD+RW
Kamera: IXUS 430

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EnbersBuskE
jag har för mig att dell:s kort inte gå i mer än 263/263 på core och minne...

Men då är det ju inget 9700pro utan ett underklockat 9700np

Visa signatur

Dator 1: Mac Mini M4
Dator 2: 7800X3D, 64GB, 9070XT
Dator 3: Macbook Pro M1
Dator 4: Dell XPS 9500, i7 10750H, 32GB, 1050Ti

Permalänk
Gäst

har en dell 8200, har för mig att det är 250w.

Permalänk
Medlem

Dom har både 9700 TX (263/263) och 9700 PRO...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis

Du får det att låta så negativt!

Länka till något företag som inte försöker pressa sina inköpspriser genom att ständigt spela ut sina underleverantörer mot varandra...

Att en tillverkare köper där dom får det billigast är rent sunt förnuft juh precis som att du köper inte ett minne model X för 800:- i butik A när du kan köpa det för 500:- i butik B.

Jo, men du sak ju inte tro att Dell går ut för att bygga bästa möjliga maskin. De vill ju få fina specs på burkarna och sedan så samlar de in lite hårdvara lite här och där.

T.ex. så använder man just nu Micro ATX moderkort, och LG CD-ROM. Alltså: Chassit är ett miditower på Dimension men du får inga fullstora moderkort. CD-läsarna (LG) ryker sönder på löpande band, de är riktigt trista.

Många köper ju "märkes"-dator i tron att det fungerar lika som när man köper en märkesstereo. Istället får de värsta lågbudget skiten.

Permalänk
Medlem

Ringde Dell support och frågade hur dom gjorde med kraftaggen i sina 9700 PRO burkar. Killen i support sa att dom hade OEM-kort som var speciellt tillverkade för att klara Dells krav... kraftagget i min Dimension 8200 är på 250 Watt iaf. Frågade om man kunde köpa ett 9700 kort av dom men det kunde man inte.

Visa signatur

- Grog me!

Permalänk
Medlem

Dell, vad ska man säga

Visa signatur

» Answer to Life, the Universe, and Everything.
» How can we balance the budget overnight? Easy. Put a tax on sex.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunde

Jo, men du sak ju inte tro att Dell går ut för att bygga bästa möjliga maskin. De vill ju få fina specs på burkarna och sedan så samlar de in lite hårdvara lite här och där.

T.ex. så använder man just nu Micro ATX moderkort, och LG CD-ROM. Alltså: Chassit är ett miditower på Dimension men du får inga fullstora moderkort. CD-läsarna (LG) ryker sönder på löpande band, de är riktigt trista.

Många köper ju "märkes"-dator i tron att det fungerar lika som när man köper en märkesstereo. Istället får de värsta lågbudget skiten.

Japp dell plankan är väl inte den största jag sett men 1agp & 4pci platser är väl knappast micro??(iofs. gillar jag inte den)

Jag har en dimension 8200..
Innehåller bla...
HDD: Western Digital 600BB
DVD-rom: Samsung SD-616
CD-RW: LG GCE-8160B
Minnen: RDRam pc800 Samsung
Grafik: Visiontek GF3
Ljud: TurtleBeach Sankta Cruz

Inte visste jag att alla ovannämnda tillverkare var värsta lågbudget

Visa signatur

ASUS Prime RX 9070 XT 16GB OC | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15S | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Corsair Frame 5000D | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |