Firefox tankar ner fil men kan inte öppna mapp i Firefox filhanterare?

Permalänk
Medlem

Firefox tankar ner fil men kan inte öppna mapp i Firefox filhanterare?

Jaha...ännu ett störande irriterande problem

Drar jag ner ett valfritt program oavsett filformat vägrar Firefox öppna katalogen

Går jag in manuellt så finns filen inte i mappen men Firefox har indikerat den tankat ner?

När jag har mappen öppen som filen ska placeras i ser jag den är där under nedladdning men så fort den är klar försvinner den? I det här fallet en liten EXE på några mb från en känt företag

Jag kör COMODO brandvägg och så här har den inte gjort tidigare?

Spelar ingen roll om jag stänger av COMODO heller

Permalänk
Medlem

https://support.mozilla.org/en-US/kb/cant-download-or-save-fi...

Prova göra något av de här sakerna, borde fixa problemet.

Visa signatur

Pågående projekt: CPU: Ryzen 3100, MB: Asus Rog Strix B450-F Gaming, RAM: Corsair Vengeance RGB PRO 16GB, GPU: lastgammalt Radeon R9 280X i väntan på bättre tider.

Permalänk
Medlem
Skrivet av akinaj:

https://support.mozilla.org/en-US/kb/cant-download-or-save-fi...

Prova göra något av de här sakerna, borde fixa problemet.

Får samma strul i Explorer

Men med Windows 7 har jag tagit bort 5 mappar avinstallerat börjat om igen

Windows 7 brandvägg är avstängd så frågan är vad som blockerar simpla exe filer?

Tack för länken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozeroun:

Får samma strul i Explorer

Men med Windows 7 har jag tagit bort 5 mappar avinstallerat börjat om igen

Windows 7 brandvägg är avstängd så frågan är vad som blockerar simpla exe filer?

Tack för länken

Det kan vara vara Windows Defenders realtidsskydd som blockerar dina nedladdade filer, eller är det den du menar med brandväggen? Det var någon som löste samma problem genom att stänga av just det skyddet.

Visa signatur

Pågående projekt: CPU: Ryzen 3100, MB: Asus Rog Strix B450-F Gaming, RAM: Corsair Vengeance RGB PRO 16GB, GPU: lastgammalt Radeon R9 280X i väntan på bättre tider.

Permalänk
Medlem

Har du kollat i ditt antivirusprograms karantän och/eller loggar om det är det som tycker att filen är skadlig?