Permalänk

Android 4.4.2

Hej !

Läste lite på nätet nu om 4.4.2 jag laddade precis ner denna versionen av android till min samsung s4 men nu läste jag att sd kortet blir skrivskyddat stämmer detta ?

Sedan jag är väldigt missnöjd med min s4 för den äter batteri, någon som har koll om den nya versionen ger lite längre batteri tid ?

Och om ni har några mer synpunkter på denna nya versionen av android negativa som positiva ?

Tacksam för svar

/Force

Permalänk
Medlem

Jag har läst att efter större uppdateringar så hjälper det batteritiden med en fabriksåterställning. Det har funkat för mig. Min HTC-One är som ny gällande batteritiden sedan jag gjorde en återstälning.

Visa signatur

ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | 2 TB Kingston Fury M.2 NVMe SSD | 32 GB Kingston DDR5 | Rysen 7 7800x3D | ASUS GeForce RTX 4070 12 GB | Fractal Design North

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Men snälla:)

Hade du faktiskt läst på om Kk 4.4.2 så ser du att den inte skrivskyddar ditt minneskort utan ser till att appar inte kan skriva hursomhelst. Du kan själv flytta filter hit och dit. Speciellt på Samsung, har för mig att de tog bort detta i deras version(?)

Rekommenderas starkt att alltid(!) göra en fabriksåterställning när man uppgraderar till nyare version som t.ex JB > KK, sålänge man upplever problem vill säga.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tcntad:

Men snälla:)

Hade du faktiskt läst på om Kk 4.4.2 så ser du att den inte skrivskyddar ditt minneskort utan ser till att appar inte kan skriva hursomhelst. Du kan själv flytta filter hit och dit. Speciellt på Samsung, har för mig att de tog bort detta i deras version(?)

Rekommenderas starkt att alltid(!) göra en fabriksåterställning när man uppgraderar till nyare version som t.ex JB > KK, sålänge man upplever problem vill säga.

Ursäkta om jag frågar Men ska man alltså göra en fabriks återställning av hela telefonen innan man ska uppdatera telefonen till en nyare android version? och bör man göra detta med sonys xperia telefoner också?

Visa signatur

Chassi - Fractal Design Define R4 window - Moderkort - ASUS MAXIMUS VII HERO Z97 - Grafikkort ASUS R9 290X 4GB DCII Processor Intel I7 4790K 4.5ghz - Ram minnen Corsair vengeance 8GB 1600Mhz DDR3 SSD Samsung 840 250GB - HDD Seagate barracuda 7200RPM 1TB WD green 1TB 5400RPM
http://www.3dmark.com/fs/5087693

Permalänk
Inaktiv

Kolla att ditt batter inte svällt upp. Massa S4:or som har fabrikationsfel på batteriet. Mycket dålig batteritid brukar vata det första msn märker.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GamerFX:

Ursäkta om jag frågar Men ska man alltså göra en fabriks återställning av hela telefonen innan man ska uppdatera telefonen till en nyare android version? och bör man göra detta med sonys xperia telefoner också?

Som han skrev, upplever du inga problem så behövs det inte.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av GamerFX:

Efter och enbart om du upplever problem.

Permalänk
Medlem

Min S4 vill inte gå från 4.3 till 4.4.2. Jag har gjort factory reset och försökt uppdatera 4.4.2 men varje gång den är klar med uppdateringen så startar den bara om hela tiden. Samsungs logo kommer fram och den bara startar om hela tiden, restart, restart, restart, restart. Jag antar jag måste stanna på 4.3 :P! Jag har även läst att andra har problem med 4.4.2. En del kan uppdatera, en del kan inte. Nåja, jag har inga problem med 4.3 iallafall ^^!

Permalänk

Såg när jag läste igår kväll att det var appar, Installerade uppgraderingen igår och kollar i batteri menyn på min s4 och då har androidsystemet gått ner till 14% där hade jag innan 29% av batteriet. Vad som ligger högst just nu är media och skärmen på ca 18%. Får se om jag får lite längre drifttid på telefonen. Är det bättre att lägga sina appar på minneskortet än i själva telefonens minneskort ?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av forcevision:

Såg när jag läste igår kväll att det var appar, Installerade uppgraderingen igår och kollar i batteri menyn på min s4 och då har androidsystemet gått ner till 14% där hade jag innan 29% av batteriet. Vad som ligger högst just nu är media och skärmen på ca 18%. Får se om jag får lite längre drifttid på telefonen. Är det bättre att lägga sina appar på minneskortet än i själva telefonens minneskort ?

Själv gjorde jag ingen reset/fabriksåterställning när jag uppdaterade till KK på min S4+, dock stängde jag av telefonen efteråt och tog ur batteriet en stund och jag kan ärligt säga att batteritiden inte blivit sämre iom uppdateringen.

Att lägga appar på stickan är väl endast om du upplever att du börjar få ont om utrymme på telefonens eget minne. Själv har jag runt 10GB ledigt efter de appar jag har lagt in.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Ok men det påverkar inte telefonen negativt att apparna ligger på telefonens minne istället för på kortet ? Tex telefonen blir långsammare ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av forcevision:

Ok men det påverkar inte telefonen negativt att apparna ligger på telefonens minne istället för på kortet ? Tex telefonen blir långsammare ?

Nej den blir inte segare. Däremot så kommer den att upplevas lågsammare om du installerar apparna på minneskortet för det är generelt slöare än det interna lagringsutrymmet.

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av forcevision:

Lite grand segare kan det bli, men har du ett klass 10 mSD-kort bör det inte vara så stor skillnad nej.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Om man vill flytta sina kontakter och bilder man har på sin iphone 4s till sin samsung g s4 hur gör man då ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av forcevision:

Om man vill flytta sina kontakter och bilder man har på sin iphone 4s till sin samsung g s4 hur gör man då ?

använd samsungs program kies. det programmet hjälper dig kopiera kontakter iaf. Bilder borde du kunna kopiera precis som vanligt, via datorn såklart.

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk

Jasså så jag får över från iphone till min samsung. Kopplar jag in iphonen och statar kies bara eller ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av forcevision:

Jasså så jag får över från iphone till min samsung. Kopplar jag in iphonen och statar kies bara eller ?

starta kies och följ instruktionerna. finns ett alternativ som heter ngt i stil med kopiera info till min nya telefon.

Visa signatur

Permalänk

Ok kollar detta och återkommer