Hjälp med tillvägagångssätt i Wordpress

Permalänk

Hjälp med tillvägagångssätt i Wordpress

Hej sweclockers! Håller för närvarande på och skapar vad som ska bli en företagssida i wordpress men jag behöver mer kunskap för att förstå hur jag ska kunna uppnå det jag vill. När jag först läste på om Wordpress var det möjligheten att själv skräddarsy innehållet själv som lockade mig men när jag väl laddar ner teman och sitter och leker i inställningarna så upplever jag den inte alls som speciellt lätt att ändra som man själv vill i. Vad jag har förstått så använder man sig främst av plugins för att uppnå resultatet man vill ha men hur kan man få bort alla funktioner som man inte vill ha från den mallen man valt? Mitt problem är att jag behöver ha 6 menyer och möjlighet att lägga bilder och text lite varsom på sidan men mitt problem är att alla mallar på något sätt verkar utgå "post", något som jag inte är ute efter. Är det så alla mallar ser ut och i så fall, går det att ta bort på något sätt?

Kort sagt: För en enkel företagssida med många möjligheter att själv välja innehåll och placering, vad för typ av mallar ska jag leta efter?
Hur fungerar det med typ html och css, finns det möjligheter att lägga in egen kod i wordpress teman eller går det att ändra koden i temat?
Trots mycket letande har jag inte hittat några bra guider eller tidigare trådar om ämnet, tips på några se eller läsvärda guider?

Mvh

Permalänk
Medlem

Många teman skiljer sig. Du bör kika ratings och antal nedladdningar innan du väljer ett tema. Du bör kanske spana in något framework för WordPress om du vill ha bättre flexibilitet, möjligtvis Genesis.

Permalänk
Medlem

Hej! Vad menar du med post? Vill du att den ska starta från en sida och inte Inläggen?
Mvh Erilid66