Android: Flytta appar till SD kort?

Permalänk
Medlem

Android: Flytta appar till SD kort?

tjena har försökt kolla hur fan man flyttar appar till SD kortet, verkar inte funka utan något program eller är jag helt fel ute?
telefonen är xperia z2 å är uppdaterad till senaste programvaran.

någon vänlig liten själ som kan hjälpa mig?

blev fullt ganska snabbt när man försökte veva in all musik (spotify dl) som man ville ha etc...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saven:

tjena har försökt kolla hur fan man flyttar appar till SD kortet, verkar inte funka utan något program eller är jag helt fel ute?
telefonen är xperia z2 å är uppdaterad till senaste programvaran.

någon vänlig liten själ som kan hjälpa mig?

blev fullt ganska snabbt när man försökte veva in all musik (spotify dl) som man ville ha etc...

Instälningar>appar>"välj vilken app">flytta till sd kort

Om det intenfungerar testa Link2SD.

Det är dock inte alla appar som går att flytta

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min dator: Processor: Intel Core i7-4770 || Grafikkort: EVGA GeForce GTX 970 4GB || RAM: Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB x2 || HDD: Toshiba Desktop 1TB SATA 3.0 || SSD: Kingston SSDNow V300 240GB 2.5" OEM || PSU: Cooler Master B500, 500W PSU || Moderkort: Asus B85 plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av adaq:

Instälningar>appar>"välj vilken app">flytta till sd kort

Om det intenfungerar testa Link2SD.

Det är dock inte alla appar som går att flytta

Skickades från m.sweclockers.com

inte sett en enda som går att flytta, vad fan är det för fel

aja får väl testa någon app som kan flytta istället

Permalänk
Medlem

Kan vara så att du behöver roota den.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saven:

blev fullt ganska snabbt när man försökte veva in all musik (spotify dl) som man ville ha etc...

hålla musiken på SD-kortet borde vara ett bättre val. oftast får systemet segare tillgång till apparna från kortet på bättre nallar, såvida det inte är galet snabbt.

att fylla internminnet enbart med appar går iof säkert, men det måste vara en jäkla massa tycker jag..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Avstängd

Man kan inte flytta saker som man vill till SD med Android KitKat, Sony har börjat åtgärda det men (vad jag sett) har bara Xperia T2 Ultra och T2 Ultra fått den åtgärden än så länge.