Datorn startar om när jag öppnar för många videoklipp

Permalänk
Medlem

Datorn startar om när jag öppnar för många videoklipp

Som titeln säger, öppnar jag för många videoklipp i en webbläsare så startar datorn om. Den gör inte samma sak vid spel eller tester såsom star swarm. Temperaturerna är inte i närheten av något dåligt, och i händelseloggar visas ingenting intressant före själva omstarten. Ingenting förvarnar om att det ska ske heller. Visserligen går det att lösa genom att inte öppna så många tabbar som jag brukar göra, men jag vill gärna veta vad detta kan bero på, någon som kan tipsa om något?

Permalänk

Gäller det i alla webbläsare?

Visa signatur

Lian Li PC-B25FB | Gigabyte P67A-D3-B3 | i5 2500k @ 4.3GHz | Vengeance 8GB | Asus 970 Strix DirectCu II | Corsair AX 750W | Crucial m4 64GB | DarkRock Pro C1 | O2+ODAC portable mod | Beyerdynamic DT 880 Pro 600Ω

Permalänk
Medlem

Vilket grafikkort har du?
Jag har ibland problem med att min dator blåskärmar när Flash används och jag har kunnat härleda felet till drivrutinerna för mitt AMD-kort.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Alla webbläsare uppvisar samma problem, så det har inte med det att göra. Jag kör cf på radeon hd 7970 ghz, men även med singelkort får jag samma problem. Varje gång en ny drivrutin kommit ut har jag försökt ordna det genom att ta bort allt gammalt och använda den nya, dessutom har jag formaterat datorn vid något tillfälle. Ingenting gör skillnad.
Ifall det skulle vara relaterat kan jag nämna att formateringen berodde på att windows slutade fungera vid ett tillfälle då datorn varit utkopplad en liten stund. Jag förstår inte varför det hände, och orkade inte felsöka.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Frekeb:

Alla webbläsare uppvisar samma problem, så det har inte med det att göra. Jag kör cf på radeon hd 7970 ghz, men även med singelkort får jag samma problem. Varje gång en ny drivrutin kommit ut har jag försökt ordna det genom att ta bort allt gammalt och använda den nya, dessutom har jag formaterat datorn vid något tillfälle. Ingenting gör skillnad.
Ifall det skulle vara relaterat kan jag nämna att formateringen berodde på att windows slutade fungera vid ett tillfälle då datorn varit utkopplad en liten stund. Jag förstår inte varför det hände, och orkade inte felsöka.

Nätagg: styrka, ålder och märke på det?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Cooler Master V850, 850W PSU, 80 Plus Gold. Köptes för ett halvår sedan. Inga problem vid högre belastning från spel eller tester dock som sagt, kan det ändå vara relevant?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frekeb:

Cooler Master V850, 850W PSU, 80 Plus Gold. Köptes för ett halvår sedan. Inga problem vid högre belastning från spel eller tester dock som sagt, kan det ändå vara relevant?

Har du överklockat något? Kan bero på en något instabil klock, tex för låg spänning eller liknande.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Medlem

Inte någonting.