Betala Google Developer med E-kort?

Permalänk
Medlem

Betala Google Developer med E-kort?

Hej det är så att jag försökt betala registreringsavgiften till Google Developer för att kunna ladda upp appar men mina betalningar avvisas varje gång och får 8kr dras från mitt konto. Är det så pass dåligt att det inte finns möjlighet till att använda E-kort vid sådan betalning?

P.S Vet inte om jag lade in tråden på rätt ställe, men om någon Moderator hittar ett bättre ställe så flytta gärna tråden!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Medlem
Skrivet av davvarn:

Hej det är så att jag försökt betala registreringsavgiften till Google Developer för att kunna ladda upp appar men mina betalningar avvisas varje gång och får 8kr dras från mitt konto. Är det så pass dåligt att det inte finns möjlighet till att använda E-kort vid sådan betalning?

P.S Vet inte om jag lade in tråden på rätt ställe, men om någon Moderator hittar ett bättre ställe så flytta gärna tråden!

Står ju rätt tydligt här vilka kort som funkar.

Permalänk
Medlem

Jag har för mig att E-kort brukar strula med Google-betalningar. Vill minnas att de drar en summa (några kronor EDIT: 8 kr som du skrev) och sätter tillbaks för att verifiera kortet men då ett ekort enbart fungerar för en transaktion per kort så misslyckas det.

Permalänk
Medlem

Svar till, Rashnu:
Jo men det är ju ett Mastercard-ekort.. man tycker det borde fungera.
Så då måste man ange sina "riktiga" betalningsuppgifter från det fysiska kortet då eller? Känns lite riskabelt, kan man inte råka ut för ytterligare, dolda avgifter då?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murer:

Jag har för mig att E-kort brukar strula med Google-betalningar. Vill minnas att de drar en summa (några kronor EDIT: 8 kr som du skrev) och sätter tillbaks för att verifiera kortet men då ett ekort enbart fungerar för en transaktion per kort så misslyckas det.

Frågar samma fråga till dig, finns det någon risk att man får någon "dold-avgift" genom att använda sig av de riktiga betalningsuppgifterna?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av davvarn:

Frågar samma fråga till dig, finns det någon risk att man får någon "dold-avgift" genom att använda sig av de riktiga betalningsuppgifterna?

Risken är att dina uppgifter stjäls och missbrukas, själv anger jag aldrig någonsin riktiga kortuppgifter online, Google lär nog inte dra "extrapengar" men det hindrar inte hackarna och förr eller senare så lär de bli hackade om nån tror sig kunna tjäna pengar på det.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av davvarn:

Hej det är så att jag försökt betala registreringsavgiften till Google Developer för att kunna ladda upp appar men mina betalningar avvisas varje gång och får 8kr dras från mitt konto. Är det så pass dåligt att det inte finns möjlighet till att använda E-kort vid sådan betalning?

P.S Vet inte om jag lade in tråden på rätt ställe, men om någon Moderator hittar ett bättre ställe så flytta gärna tråden!

hade inga problem alls med att betala detta med mitt mastercard. fick uppge lite info som krävdes, men då google redan har mitt kort i Google Play så kände jag att det inte spelade någon roll.

kan även informera att jag har bytt konto och fick då tillbaka pengarna för det kontot jag slutade att använda. mycket smidigt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murer:

ekort enbart fungerar för en transaktion per kort så misslyckas det.

Är du säker på det? Jag har ett e-kort inskrivet på fortlöpande betalning månadsvis på Twitch, och det har hållit ett par månader.

Permalänk
Medlem

Men dessa 8 kr som än så länge dragits 3 gånger pågrund av misslyckade försök, kommer aldrig tillbaka antar jag, eller?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Medlem
Skrivet av davvarn:

Men dessa 8 kr som än så länge dragits 3 gånger pågrund av misslyckade försök, kommer aldrig tillbaka antar jag, eller?

google har kontaktformulär du kan fylla i för återkalla konton etc, fyll i det och ställ frågan till dem. antingen löser de det eller så är det kostnaden för transaktionen och då får du vända dig till din bank/mastercard.

Permalänk
Avstängd

anledningen att det inte går att betala med swedbanks e-kort är att det är en annan betalningsmottagare än den som står som säljare. banken tillåter inte såna transaktioner med just e-korten.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Murer:

då ett ekort enbart fungerar för en transaktion per kort så misslyckas det.

nej, e-kort går att använda hur många gånger som helst inom giltighetstiden, så länge det finns pengar kvar på det.
jag brukade t ex ha ett kort med 600:- på och 6 månaders giltighet för spotifybetalningar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem

Tänkte på, skulle man inte kunna skaffa sig ett PayPal-konto och på något sätt överföra lite pengar till det kontot och sedan använda sig av kortnumret därifrån?
Jag är inte så insatt i PayPal-systemet därav vet jag inte om det fungerar...

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Medlem
Skrivet av davvarn:

Tänkte på, skulle man inte kunna skaffa sig ett PayPal-konto och på något sätt överföra lite pengar till det kontot och sedan använda sig av kortnumret därifrån?
Jag är inte så insatt i PayPal-systemet därav vet jag inte om det fungerar...

Lägger du in ett kort i PayPal så dras pengarna från kortet när du betalar med PayPal. Du kan föra över pengar till PayPal från din bank.

Permalänk
Medlem

http://www.swedbank.se/privat/kort-och-betalningar/kort/logga...

Kan jag använda e-kort i alla internetbutiker?
På grund av tekniska begränsningar kan det vara så att e-kort inte fungerar när kortnumret verifierats innan köpbeloppet är känt. Sådana situationer kan till exempel uppstå vid användning av ”virtuella plånböcker” då kortnumret, innan köpet, lagrats hos en tredje part (till exempel PayPal). E-kort kan heller inte användas om verifieringen av kortnumret sker av annan butik än den som genomför köpet. Det beror på att e-kortet, av säkerhetsskäl, endast kan användas i en butik. I dessa situationer rekommenderas istället användning av MasterCard Secure Code/Verified by Visa

Dold text

Antar att det är Swedbank som står för tjänsten?
Kan tillägga att det fungerade förut, detta var dock innan de började med sina provdragningar. Samma sak var det med paypal sist jag använde det och enligt FAQ hos Swedbank.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

Väcker liv i denna tråd igen! Det finns ingen möjlighet till att betala Google Developer Console med ett icke-verifierat kort va? Typ som ekort. Känns inte så säkert att ge ut sina "äkta" kortuppgifter på nätet och speciellt inte till Google. Fungerar det med att överföra pengar till PayPal? Vill så gärna vara en del av Google Developer Console men vågar inte betala p.g.a. kontouppgifts-kidnappningar...
Uppskattar svar snarast!
Gott Nytt År i förskott!
/Davvarn

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Medlem
Skrivet av davvarn:

Väcker liv i denna tråd igen! Det finns ingen möjlighet till att betala Google Developer Console med ett icke-verifierat kort va? Typ som ekort. Känns inte så säkert att ge ut sina "äkta" kortuppgifter på nätet och speciellt inte till Google. Fungerar det med att överföra pengar till PayPal? Vill så gärna vara en del av Google Developer Console men vågar inte betala p.g.a. kontouppgifts-kidnappningar...
Uppskattar svar snarast!
Gott Nytt År i förskott!
/Davvarn

Men varför ska du vara så rädd?

Jag använder alltid mitt kort för att betala på nätet med. Aldrig hänt något än så länge. Självklart kan det ju hända men va fan du kan bli träffad av en meteorit också när du är ute och går. Inte slutar man väl gå ut och gå för det?

Om du är väldigt rädd så ansök om ett nytt konto och koppla ett till kort till det och sedan använder du det kortet som betalning där du endast har det belopp du behöver.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av hamre:

Men varför ska du vara så rädd?

Jag använder alltid mitt kort för att betala på nätet med. Aldrig hänt något än så länge. Självklart kan det ju hända men va fan du kan bli träffad av en meteorit också när du är ute och går. Inte slutar man väl gå ut och gå för det?

Om du är väldigt rädd så ansök om ett nytt konto och koppla ett till kort till det och sedan använder du det kortet som betalning där du endast har det belopp du behöver.

Man behöver ju inte vara rädd men man kan ju vara försiktig och låta bli att underlätta för buset.
Sånt här är ju inte så skoj...
http://www.sweclockers.com/forum/84-spelkonsoler-och-konsolsp...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrqaffe:

Man behöver ju inte vara rädd men man kan ju vara försiktig och låta bli att underlätta för buset.
Sånt här är ju inte så skoj...
http://www.sweclockers.com/forum/84-spelkonsoler-och-konsolsp...

Statistiskt sett är det otroligt säkert att handla med kort på nätet.

Är det dessutom ett kreditkort man använder så blir man ju heller inte av med några pengar om det skulle hända nåt. Bara att bestrida och polisanmäla.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av nackskägg:

Statistiskt sett är det otroligt säkert att handla med kort på nätet.

Är det dessutom ett kreditkort man använder så blir man ju heller inte av med några pengar om det skulle hända nåt. Bara att bestrida och polisanmäla.

Det är ganska säkert men inte säkert nog, själv så skulle jag aldrig ange fysiska nummer på någon site oavsett om det går att bli kompenserad vid vissa typer av brott, det är inte värt att riskera att utsätta sig för böket som riskerar att uppstå.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrqaffe:

Det är ganska säkert men inte säkert nog, själv så skulle jag aldrig ange fysiska nummer på någon site oavsett om det går att bli kompenserad vid vissa typer av brott, det är inte värt att riskera att utsätta sig för böket som riskerar att uppstå.

Statistiskt sett är det extremt säkert.

Och som sagt, handlar man med ett kreditkort behöver man inte ens bli kompenserad, eftersom man inte blivit av med några pengar om det skulle hända nåt.
Men har man nån form av motsvarighet till Swedbanks e-kort är det väl dock fiffigt att kunna använda det, eftersom det är så pass simpelt.

Jag drar mig i alla fall verkligen inte för att använda mitt MC Platinum på legitima sidor. Och skulle oturen vara framme räcker det med ett samtal till bankens spärrservice, så fixar de allt. Kan väl kanske vara lite mer jobb med ett vanligt kort.

Finns möjligheten att använda PayPal brukar jag dock köra med det, eftersom det är smidigare än att behöva skriva in kortuppgifterna manuellt.

Permalänk
Medlem

Så tack alla för svaren!
Nu är det äntligen gjort! Får bara hoppas att det inte blir strul i framtiden!

Gott nytt år!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Medlem

När visas recensioner på sin app i Google Play-store?

Tjenare, återanvänder denna tråd igen, då det känns onödigt att skapa en ny.

Jo jag har en app uppe i Play-store och därav fått lite recensioner. Sammanlagt just nu är det 7 stycken. Men dom visas inte varken Play-butiken på datorn(i webbläsaren) eller i appen på mobilen. Då är min fråga när kommer dessa visas? Behöver jag svara på alla för att dom ska visas(som något godkännade), eller är det vid en viss gräns av antal nedladdningar eller dylikt de visas? Uppskattar svar!

Mvh /davvarn

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrqaffe:

Det är ganska säkert men inte säkert nog, själv så skulle jag aldrig ange fysiska nummer på någon site oavsett om det går att bli kompenserad vid vissa typer av brott, det är inte värt att riskera att utsätta sig för böket som riskerar att uppstå.

Vilken modell av foliehatt använder du ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Vilken modell av foliehatt använder du ?

Tripple XL med extra kopphållare?

Kan dock hålla med honom, om möjlighet att använda e-kort finns så skulle jag alltid göra det. Dock har min bank ej stöd för det...

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Jag återanvänder denna tråd, men kanske bäst att starta ny. Jag skrev ett nytt inlägg ovanför.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)