Vill läsa fristående programmeringskurser VT15, vilka?
Jag läser systemvetenskap och har 60hp i min utbildning som jag kan fylla ut med vilka kurser jag vill. Skulle gärna profilera mig inom C# programmering, men jag har så svårt att hitta kurser för det. Min största hållhake är att jag bara har matte A, vilket man kan tänka sig begränsar kursutbudet något.
När vårterminen kommer kommer jag ha läst 7,5hp C# och 7,5hp Java, och jag behöver alltså någon form av fördjupningskurs inom C#. Java gillade jag inte och det satte sig liksom inte riktigt i hvudet, lät det gå för lång tid så jag glömde mycket osv. Det har jag inte tänkt låta hända på C# utan tänker satsa stenhårt på det.
Har redan 7,5hp avsatt under VT15 för en kurs i test, så jag står med 22,5hp jag inte riktigt vet vad jag ska göra med.
Den fördjupningskurs jag hittat är denna på Malmö högskola: http://edu.mah.se/sv/Course/DA205A
Lär tillägga att jag faktiskt bara hört dåligt om MAH, men jag har tänkt söka den ändå i brist på annat och göra det bästa av situationen.
Så, min fråga är, vilka kurser hade ni valt om ni ville fördjupa er inom C#? Eller vad hade ni valt för kurser för att bli så konkurrenskraftiga som möjligt? Kan tillägga att totalt läser jag 15hp databaser och redan nämnda kurser i Java/C# i utbildningen, utöver det är det bar lite webbutveckling i ASP.NET och HTML5/CSS/JavaScript så det känns alldeles för tamt för att kunna jobba med programmering. Ni som läst/läser systemvetenskap, hur har ni tänkt?
Och ingen behöver påpeka att systemvetare i regel inte är tänkte att bli renodlade programmerare, jag är medveten om det och anledningen till att jag vill satsa på C# är eftersom ett vanligt ingångsjobb är just kodapa. Det är inget jag har tänkt knega med resten av livet utan det är något som intresserar mig och min uppfattning är att det finns jobb.
Tack på förhand!