Crytek jämför Ryse på PC och Xbox One

Permalänk
Medlem

Inte mycket till skillnad man såg, men det beror ju till stor del på att det är ett streamat, komprimerat videoklipp i högst 1920x1080, om ens det och i ganska låg frame rate.

Såg hur som helst läckert ut, kanske till och med blir ett köp. Så känner man sig som en välgörare också

Visa signatur

1800x @ 4,025GHz @ 1,2875V, Noctua NH D15 AM4, 2x8Gb G-Skill Flare X 3200 MHz CL 14,14,14,37 MSI 1070 Gaming-X 8 GB, 8GB RAM, Slaktad Seagatedisk på 4TB, Define R3, Corsair TX V2 750 W

Lenovo Yoga 2 Pro, i7, 8GB, 256GB

Permalänk
Medlem

XONE såg bättre ut men bara för att den hade mindre extrem fog och rök, annars vinner ju PC på allt annat, synd dock att många pushar så mycket rök och bloom när dom hoppar över realistiskt vatten alltid tråkigt när dynamiskt vatten saknas tycker jag.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Verminator:

Ursäkta men nu hänger jag inte med? Kan man inte ändra detta på i stort sett vilken tv som helst?

Jodå, men det finns i många fall inställningar i spelet för det också.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

PC versionen är ju betydligt "skarpare" men utöver det så är nog den enda skillnaden att PC är aningen mörkare, men det är snarare inställningsrelaterat än hårdvara.

Visa signatur

| i9-9900X 4.8 GHz | ASUS RTX 3090 ROG Strix Gaming OC | 2X Vertex 4 512GB RAID 0 | 2X WD RED 4TB | ASUS ROG STRIX X299-E GAMING | Corsair 900D | 2X MSI Optix MAG321CQR 144Hz | G.Skill Trident Z Royal Silver DDR4 3600Mhz CL15 4x8GB | Corsair AX 1200i | Asus Xonar STX II | Watercooling 480+480+240 |

Permalänk
Avstängd

ser helt brutalt bra ut ! detta blir ett givet köp

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Medlem

Känns som PC är överflödig när man ändå inte ser någon större skillnad mot konsol...

Permalänk

Varför håller så många utvecklare på med det här 4K tramset? kommer förövrigt köpa skiten på rea för ögongodis.

Permalänk
Medlem

Mer detaljer på PC och bättre färger på Xbone. Det enda jag har hört om spelet som inte låter bra är att nästan hela spelet är ett quick time event. Väldigt lite frihet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ser sjukt bra ut på PC men det jag blev mest imponerad av var animationerna i spelet. Jag har inte brytt mig om det innan, men det ser riktigt nice ut.

PS. Någon som vet vad låten heter?

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Medlem

tror ni 580 1,5gb orkar med 30fps?

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 410 Vit Moderkort: ASUS P8Z77-V PRO CPU: Intel Core i5 3570K GPU: EVGA GTX 580 Superclocked 1536MB SSD: Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Black 1TB RAM: Corsair Vengeance Blue 8GB 1600Mhz Nätaggregat: NZXT HALE90 850W 80+ Gold Modulär Blueray: Asus BW-12B1LT Tangentbord: Razer Lycosa Mirror Special Edition Mus: Razer Deathadder Respawn Skärm: AOC i2353FH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebastian R:

Tycker Xbox One förtjänar både Ryse och Dead Rising 3 till just bara XONE.

Det var exklusivt i början men sen nu inte ens 1 år senare finns det till PC.

Det var bara vad jag tyckte.

Antar att du köpte en XONE och de spelen?
Du vet väl om att dina spel inte kommer ändra sig bara för att de släpps till andra plattformar också, eller hur? Det är inte så att XONE spelen kommer sluta att fungera. Eller är du rädd att köpa fel version av spelet, köpa PC versionen och försöka köra den i ett XONE funkar inte. Du får se upp där

Visa signatur

Stuff: Asus P9X79 Deluxe | 3930K @ 4375 Mhz | 16 GB DDR3 @ 2000 Mhz | 2x R9 290X CrossFireX | SSD |
Windows 10
-=Water-cooled with custom loop=-
MG279Q triple screen
6700K, 32 GB DDR4, Fury X, Samsung PRO M.2 SSD 256 GB, Samsung SSD 1 TB, Windows 10 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blazin87:

ser helt brutalt bra ut ! detta blir ett givet köp

Jag ser inte vad du ser, vad exakt ser så bra ut ?

Skrivet av Shockwave:

Ser sjukt bra ut på PC men det jag blev mest imponerad av var animationerna i spelet. Jag har inte brytt mig om det innan, men det ser riktigt nice ut.

Animationerna är godkända men vattnet är statiskt och drawdistancen är låg, sedan så har ju spelet vare sig mång miljontals polygoner eller högupplösta multi lagers texturer för alla object, och vart är realtime global illumination då ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

De jämförde med High på PC, högst troligt så finns det även Very High och/eller Ultra då det är Crytek vi snackar om.

Sen syns det inte så tydligt i en video, jämfört med när man faktiskt sitter med spelet.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Fan ta Gamespot. Deras videospelare suger getpung.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Fan ta Gamespot. Deras videospelare suger getpung.

De brukar lägga upp allt på deras kanal på youtube också.
https://www.youtube.com/watch?v=RLD4qOiv_ZQ

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Men herrgud, det är ju sjukt mycket skarpare på pc på videon, xbox versionen är ju sjukt suddig i jämförelse.

Permalänk
Medlem

FYI har Xbox One problem i sig med kontrasten och det ser man i alla multiplattformsspel. Det är därför också några tycker att det ser bättre ut med färgerna på Xbox One, men tro mig, det ser mycket sämre ut då mycket detaljer går förlorade pga detta. Jag tror det beror på dess scaler.
Att med hjälp av TVns inställningar försöka fixa detta så det ser normalt ut går inte heller så bra, det blir ju bara suddigare istället. Man får typ ändra från Full RGB till Limited, men det är också dåligt...

Sök på" Xbox One crushed blacks" for more info.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

De brukar lägga upp allt på deras kanal på youtube också.
https://www.youtube.com/watch?v=RLD4qOiv_ZQ

Jag tackar hjärtligast för din länk! Nu slipper jag få cancer i ögonen.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Inte konstigt att dem flesta inte ser någon skillnad. Värdelöst att försöka jämföra genom en video som spelas upp i komprimerad "1080p" och 30fps.

Ända sättet man kan jämföra två spel på konsol och PC är att sätta upp 2 likadana skärmar (144Hz) jämte varandra och låta båda köra ett demo där PC:n har hårdvara nog att köra spelet i åtminstone över 80FPS hela tiden, då ser man skillnad. Man kan även jämföra genom okomprimerade bilder men då får man ju bara se hur stor skillnad det är på upplösningen, AAn, texturerna osv., och inte hur extrem stor skillnad det är på 30 fps och 60/120/144 fps.

Sorgligt att de som tror att konsoler är bättre än PC ser denna video och, som oss, inte ser någon skillnad alls, och kommer fortsätta tro att det är bättre att köpa en låda av utdaterad hårdvara för 4000 kr än en ordentlig PC.

Permalänk

Säger som många andra, enda skillnaden ja ser är Kontrasten.
Och då tänker ja bara på att det kan vara någon dålig "PC->TV" Levels grej.

För er som inte vet, TV har som standard att visa 16-235 (Svart till Vit) och PC 0-255.
Så om PC visar i TV blire för ljust (eller mörkt, blandar ihop dom), och vice versa.

Och om detta är fallet, är det väldigt underligt, för har alltid funnits där, och lär alltid finnas till 10bit används, så har svårt att se mig att dom failat.

Det kan också vara XBox One som filterar bilden, tror ja läste att den förändrar bilden när den uppscalar. (Detta är inte bra).

För om ni kollar så kommer ni se att PC visar fler detaljer, medan Xbox krossar i svärtan.

Men aa kan ha helt fel, bara gissning;P

Permalänk
Medlem

Ser sämre ut på PC in my opinion, mycket dimmigare och suddigare, tycker det skulle kunna sätt lika ut I alla fall, då PC har bättre hårdvara

Visa signatur

Intel Core i7-4710HQ || 16GB DDR3 || 256GB SSD || 1TB HDD || GeForce GTX980M 8GB

Permalänk
Entusiast

Spel ser bra ut på dagens konsoller tycker jag, likaså detta spelet.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Tycker skillnaden är rätt marginell på det hela taget, inget jag själv hade vräkt ut en demo video och sagt "kolla här" med.

Tror detta mer är lite smart marknadsföring från Crytek.... uppmärksamhet innan spelet släpps....

Permalänk
Skrivet av Sebastian R:

Tycker Xbox One förtjänar både Ryse och Dead Rising 3 till just bara XONE.

Det var exklusivt i början men sen nu inte ens 1 år senare finns det till PC.

Det var bara vad jag tyckte.

Sluta, vem tjänar på det? Ingen tjänar på exklusiva spel, allra minst konsumenterna.

Sen skall det bli intressant om de lyckas pressa ur 60fps ur xbone. Annars såg ju videorna identiska ut förutom kontrastinställningarna som har 0 påverkan på prestandan.

Vet inte om jag skall ta det som ett försök att smutskasta PC eller att visa hur mycket dom lyckats pressa ur xbonen.

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chris_Kadaver:

De har vräkt på med mer rökeffekter på PC... "för att de kan"?! Tycker inte nödvändigtvis det ser bättre ut. Marginellt/obetydligt bättre AA på PC-versionen. I övrigt ser det ut som ett typiskt PC-spel rent generellt. Det ser rätt tråkigt ut också. En karaktär som ser ut att helt sakna karaktär. Föredrar roliga konsol spel med pastellfärger och överdrivna personligheter hos karaktärerna hah

När samma spel släpps för PC samt Konsol, hur ska du hantera det?

Visa signatur

lolclockers

Permalänk

När väl Ryse släpptes för närmare ett år sen gjordes en jämförelse i "polygon count" på wccftech.com.
Ryse Polygon Count in Comparison
Lite mer fokus på en smartare/varierande AI/story och större rörelsefrihet skulle nog varit bättre än att fixa till mer effekter på pc, men då måste man kanske göra om hela spelet. Annars, det enda jag vet om Ryse är att en jag känner har spelat det på XOne och var inte helt missnöjd.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem

Som med alla portade spel till PC sa bor man vanta pa bra recensioner ( inte uppkopta spelmedia ) innan man bestammer sig. Oftast ar det totalt fail och inte vart ett kop. Ryse ar nog inget undandtag.

Visa signatur

4770k @ 4.8Ghz | MSI Sea Hawk 1080ti | 600w SFX | Fractal Design Nano | Kraken X31 | 1024Gb SSD Raid0 | 16Gb Corsair Vengeance LP | MSI Z87i AC | Sennheiser HD650 | Acer Predator Z35 35" 21:9 144hz | Schiit Modi | Schiit Vali | Blue Snowball Mic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebastian R:

Tycker Xbox One förtjänar både Ryse och Dead Rising 3 till just bara XONE.

Det var exklusivt i början men sen nu inte ens 1 år senare finns det till PC.

Det var bara vad jag tyckte.

Skrivet av cyzed:

Antar att du köpte en XONE och de spelen?
Du vet väl om att dina spel inte kommer ändra sig bara för att de släpps till andra plattformar också, eller hur? Det är inte så att XONE spelen kommer sluta att fungera. Eller är du rädd att köpa fel version av spelet, köpa PC versionen och försöka köra den i ett XONE funkar inte. Du får se upp där

Härligt med lite underhållning så här på fredagen!

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem

Har nyligen lirat igenom det på xboxone, och förstår inte hur man skulle orka köra detta på dator med tangentbord och mus med alla QTEs som är vid varje kill - Om ni skall spela det på dator så är kontroll ett måste IMO.

Permalänk
Avstängd

tror dem inte brydde sig alls om pc tills dem var påväg att gå i konkurs så det är deras typ trust fund