CS:GO microstutter, instabil FPS och konstiga grafiska fel

Permalänk
Medlem

CS:GO microstutter, instabil FPS och konstiga grafiska fel

Hallå!

Är ny här på forumet och jag har sökt som en galning men hittar inget som kan hjälpa mig.

Det är som så att när jag spelar Counter-strike Global offensive så liggar jag på 299 FPS men den är aldrig stabil.
Jag får även små micro stutters (smålagg)
och jag lyckas inte få bort så att när jag rör på mig så rör sig väggarna en aning (svårförklarat)

Jag har testat mycket och jag börjar bli less på detta.

Datorn är ca 4-5 mån gammal och min hårdvara är följande:

Operativsystem: Microsoft Windows 7 och senaste drivrutinerna
Processor: Intel Core i7 4770K
Moderkort: Gigabyte sniper B5 1150
Minne: 2x 4 GB Crucial DDR3 1600mhz
Grafikkort: Nvidia Geforce GTX760 2GB
Hårddisk: Samsung SSD 840 EVO 120GB
Nätaggregat:Corsair CX 600 W

Permalänk
Moderator
Forumledare

Hej och välkommen till forumet.

Jag uppdaterade rubriken något, en bra rubrik ger ofta fler svar (§3.1)

Jag raderade även ett s.k "bumpinlägg" då dessa inte är tillåtna (§4), bjuder istället på bumpen här.
Hör av dig om det är något du undrar

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Verkar som att du har samma problem som jag haft. Att väggarna rör sig kallas "screen tearing". Antingen så kan du sätta på v-sync ingame, men det lär resultera i mouse-input lag, vilket inte går att ha i ett fps spel. Tearingen kommer förmodligen försvinna om du har en 144hz skärm, så blev jag av med det problemet.

Sen att du får microstutters eller almänt oflyt i spelet fixade jag genom att bocka av "Förbättra pekarens precision" i musinställningarna på kontrollpanelen.

Prova även att skriva fps_max 0 eller fps_max 60 eller fps_max 120 beroende på vilken refreshrate din skärm har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av spajkeyy:

Hallå!

Är ny här på forumet och jag har sökt som en galning men hittar inget som kan hjälpa mig.

Det är som så att när jag spelar Counter-strike Global offensive så liggar jag på 299 FPS men den är aldrig stabil.
Jag får även små micro stutters (smålagg)
och jag lyckas inte få bort så att när jag rör på mig så rör sig väggarna en aning (svårförklarat)

Jag har testat mycket och jag börjar bli less på detta.

Datorn är ca 4-5 mån gammal och min hårdvara är följande:

Operativsystem: Microsoft Windows 7 och senaste drivrutinerna
Processor: Intel Core i7 4770K
Moderkort: Gigabyte sniper B5 1150
Minne: 2x 4 GB Crucial DDR3 1600mhz
Grafikkort: Nvidia Geforce GTX760 2GB
Hårddisk: Samsung SSD 840 EVO 120GB
Nätaggregat:Corsair CX 600 W

Jag tycker det låter som samma problem jag har när jag kör offline mot bottar. Går jag online flyter det på. Kan det vara så enkelt?

Visa signatur

There are two kinds of people. People you drink with and people who make you want to drink.