Permalänk
Medlem

ännu en köprådstråd

Hejsan!

Efter att min dator gick sönder så har jag varit dator/spelfri i 6 månader och börjar verkligen känna av abstinensen nu, därför har jag tänkt köpa nya delar.
Delar som jag har just nu som jag inte tänker byta ut:
Hårddiskar och ssds
Corsair RM 650W 80+ Gold Modulär
Fractal Design Define R3.

Då jag inte riktigt har koll på hur bra dagens olika komponenter fungerar tillsammans så skulle jag behöva lite hjälp från er.
Jag satt ihop följande paket: http://www.inet.se/kundvagn/visa/7218609/2014-10-01
Komma detta hålla minst 2 år? och i framtiden även skaffa ett till grafikkort och köra sli.
Borde jag köra en annan processor?
Borde jag vänta tills någon nyare generation processor som släpps in snart framtid?

Permalänk

Delarna kommer lira fint med varandra. Processorvalet är bra, men svårt att säga då du inte skriver exakt vad du ska göra med datorn. Men för gaming duger den utmärkt.
Om det kommer hålla i två år är omöjligt att svara på. Det beror på hur du definierar "håller". Men ser man till senaste tidens utveckling inom framförallt processorer så kommer denna tugga på fint även två år från nu.
Ska du vänta på nästa generations processorer från Intel får du vänta till Q1 nästa år (rätta mig någon om jag har fel).

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guybrush82:

Delarna kommer lira fint med varandra. Processorvalet är bra, men svårt att säga då du inte skriver exakt vad du ska göra med datorn. Men för gaming duger den utmärkt.
Om det kommer hålla i två år är omöjligt att svara på. Det beror på hur du definierar "håller". Men ser man till senaste tidens utveckling inom framförallt processorer så kommer denna tugga på fint även två år från nu.
Ska du vänta på nästa generations processorer från Intel får du vänta till Q1 nästa år (rätta mig någon om jag har fel).

Främst för spel: BF4, Witcher3/GTA om de nu släpps till PC..
Alltså nästa års speltitlar på medium/high quality.

Permalänk
Medlem

Hur ser det ut med ram? är det ett framtidssäkert val?
eller om vi säger såhär, vad är det som flaskar på detta paket?

Permalänk

16 GB RAM tror jag man kommer klara sig bra på, sedan är det ju ganska enkelt och billigt att uppgradera i framtiden.
Svårt att säga vad som kommer att flaska då olika spel är olika CPU/GPU-krävande. Men rent spontant skulle jag säga att det främst är grafikkortet som kommer sätta begränsningarna.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guybrush82:

16 GB RAM tror jag man kommer klara sig bra på, sedan är det ju ganska enkelt och billigt att uppgradera i framtiden.
Svårt att säga vad som kommer att flaska då olika spel är olika CPU/GPU-krävande. Men rent spontant skulle jag säga att det främst är grafikkortet som kommer sätta begränsningarna.

Okej!

Men då är det bara att skaffa ett till i framtiden

Perfekt då kör jag på detta paket.