Samsung presenterar Galaxy Note 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av FiddeX:

Sen till alla som tjabbar om priset att det är för dyrt. kommer alla ni gå in ock köpa den kontant ?
själv tar jag ut en på abonnemanget men jag kanske tänker fel.

Abonnemanget blir ju förmodligen lite dyrare med en Note 4 än med en telefon som hade rekommenderat pris på en tusenlapp mindre vid release, men visst kommer man komma undan betydligt lägre än 7500 kr, det är garanterat. Jag har dock föreståelse för om vissa inte vill lägga sådana summor på en mobiltelefon, men själv kommer jag att göra det då man faktiskt får topphårdvara och detta är den första telefonen som verkligen skapar ett ha-begär för mig på något år. Har varit lite lätt besviken på releaserna tidigare i år och Apple har inget att erbjuda mig, då de måste omdesigna sitt system totalt för att det ska kunna hända (och det kommer de aldrig att göra).

Permalänk
Medlem
Skrivet av robbah99:

Gick från iPhone till Note2, sicken otrolig skit, aldrig mer samsung, allt från mjukvaran till hur designen är med knappar osv.
Det enda Samsung kan göra bra är amoled skärmarna.

Å nu vill dom ha 7.500 för det N*****r please!

iPhone 6 kan inte komma snabbt nog!

Håller med. Har själv haft en Samsung, men aldrig mer. Kass hårdvara och seg dålig version av Android. Även om jag inte är något Android-fan, så har min telefon som haft "vanilla"-Android givit en mycket bättre upplevelse än Samsungs skräp.

Är också helt med gällande skärmarna. Deras riktiga OLED utan PenTile är de bästa som finns. Synd att inte fler tillverkare använder dem.

Tycker de även gör grymt bra och stabila SSD:er och en hel del andra prylar.

De borde dock hålla sig främst till komponenter. När de sätter samman konsumentprodukter som telefoner verkar det tyvärr som det sällan blir helt lyckat eller med någon större kvalitetskänsla.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

7500kr var ju inte så farligt om man jämför med vad topmobiler HAR kostat..

Ericsson Hotline 900 Pocket
Pris: 30 000 kr
Tillverkare: Ericsson, www.ericsson.se
Mått: 70x195x40 mm
Vikt: 630 g
Band: NMT 900
Skärm: Monokrom
Taltid: 30 min
Minne: Nej
Kamera: Nej

Källa: http://m3.idg.se/2.1022/1.277669/historien-om-ericsson-hotlin...

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ZecretW:

7500kr var ju inte så farligt om man jämför med vad topmobiler HAR kostat..

Ericsson Hotline 900 Pocket
Pris: 30 000 kr
Tillverkare: Ericsson, www.ericsson.se
Mått: 70x195x40 mm
Vikt: 630 g
Band: NMT 900
Skärm: Monokrom
Taltid: 30 min
Minne: Nej
Kamera: Nej

Källa: http://m3.idg.se/2.1022/1.277669/historien-om-ericsson-hotlin...

Det är inte jämförbart på något sätt över huvud taget vad en NMT lur kostade 1987 mot vad de kostar idag

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZecretW:

7500kr var ju inte så farligt om man jämför med vad topmobiler HAR kostat..

Ericsson Hotline 900 Pocket
Pris: 30 000 kr
Tillverkare: Ericsson, www.ericsson.se
Mått: 70x195x40 mm
Vikt: 630 g
Band: NMT 900
Skärm: Monokrom
Taltid: 30 min
Minne: Nej
Kamera: Nej

Källa: http://m3.idg.se/2.1022/1.277669/historien-om-ericsson-hotlin...

Håller med om det nog inte är så mycket att jämföra med, men sätter ändå saker lite i perspektiv. Köpte min första mobil på den tiden, men en NMT900 ifrån Philips (den kostade ungefär det samma). Att ringa till och från mobilen kostade 5 - 7 kr/minuten har jag för mig. Så även samtalspriser har gått ner en del sedan dess.

Vi skall verkligen vara tacksamma att utvecklingen gått framåt!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av martinot:

Håller med om det nog inte är så mycket att jämföra med, men sätter ändå saker lite i perspektiv. Köpte min första mobil på den tiden, men en NMT900 ifrån Philips (den kostade ungefär det samma). Att ringa till och från mobilen kostade 5 - 7 kr/minuten har jag för mig. Så även samtalspriser har gått ner en del sedan dess.

Vi skall verkligen vara tacksamma att utvecklingen gått framåt!

Så billigt, 12kr/min dagtid och 6kr/min kvällar och helger betalade vi

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

Billigaste note4 på prisjakt 6900:-
Billigaste iphone 6 plus 64gb 8400:-
(Avrundat uppåt till jämna hundratal)

Permalänk
Medlem

Skaffade min Note 3 i för ca 1 år sen. drar som tusan i tarmen på byta till 4an bara för att.
Givetvis är det inte så himla värt i dagsläget, lite uppdatering osv, men får försöka hålla mig till vad som kommer efter Note 4 istället.

Riktigt bekväm telefon, och hoppas verkligen dom börjar välja bort mer plast mot bättre material i mitt tycke.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Boss302:

Billigaste note4 på prisjakt 6900:-
Billigaste iphone 6 plus 64gb 8400:-
(Avrundat uppåt till jämna hundratal)

Det där är en ganska orättvis jämförelse, vad skulle Note 4 ha kostat ifall det fanns en 64GB variant eller vad skulle iPhone 6 kostat ifall det funnits en 32GB variant, så denna jämförelse är inte ens en fingervisning

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Det där är en ganska orättvis jämförelse, vad skulle Note 4 ha kostat ifall det fanns en 64GB variant eller vad skulle iPhone 6 kostat ifall det funnits en 32GB variant, så denna jämförelse är inte ens en fingervisning

Du kan stoppa i minneskort i note väl. Med Iphonen måste man i princip välja 64 då 32 inte finns. Så jag tycker det verkar väldigt rättvist.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Boss302:

Du kan stoppa i minneskort i note väl. Med Iphonen måste man i princip välja 64 då 32 inte finns. Så jag tycker det verkar väldigt rättvist.

Du kan heller inte jämföra ett SD kort med det inbyggda, hur tänker du människa?

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Du kan heller inte jämföra ett SD kort med det inbyggda, hur tänker du människa?

Inte som dig iaf..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Boss302:

Inte som dig iaf..

Det märker jag , det är som att jämföra chippad Volvo motor med en V8'a i en Corvette

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Det märker jag , det är som att jämföra chippad Volvo motor med en V8'a i en Corvette

Ja o om nästa iphone skulle ha kortläsare så skulle du tycka att det var det bästa som fanns jämfört med t.ex en nexus.

16gb iphone 6+ är föresten också dyrare än note 4.
Är det en trabant?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Boss302:

Ja o om nästa iphone skulle ha kortläsare så skulle du tycka att det var det bästa som fanns jämfört med t.ex en nexus.

16gb iphone 6+ är föresten också dyrare än note 4.
Är det en trabant?

Jag gillar ingen mobil med kortläsare då det är förlegat och slött, börjar mobilen bli full så är det bara att tömma den, simple as that.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.