Samsung presenterar Galaxy Note 4

Permalänk
Melding Plague

Samsung presenterar Galaxy Note 4

Traditionsenligt släpper Samsung en ny Galaxy Note även under årets IFA-mässa. Bland nyheterna märks en 5,7-tumsskärm med 2 560 x 1 440 pixlar, nytt designmönster och ett saftigt pris.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

7500 kronor vilket skämt! Är säkert en bra mobil men det där priset är bara för högt alltså..

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

7500 kronor vilket skämt! Är säkert en bra mobil men det där priset är bara för högt alltså..

Kostar inte Skitphone så mycket vid release? Skall definitivt slänga ut min note 2 när den kommer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolrazz:

Kostar inte Skitphone så mycket vid release? Skall definitivt slänga ut min note 2 när den kommer.

Wow...

Permalänk

Nu kom det helt klart något intressant!

Visa signatur

GPU: Nvidia GeForce 2x GTX 670 CPU: Intel 3570K 4.2 GHz PSU: Corsair TX750W Moderkort: MSI Z77A-S01 CPU kylare: H70 Chassi: Corsair Obsidian 650D SSD: Samsung SSD Desktop 830- Series 128GB HDD: Western Digital 2TB + 1TB Skärm: XL2420T 120Hz LED www.ohfoto.se www.onroaders.com

Permalänk
Medlem

kanske byta upp från note 3.
Helt klart intressant

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Skrivet av lolrazz:

Kostar inte Skitphone så mycket vid release? Skall definitivt slänga ut min note 2 när den kommer.

Ingen koll men 7500 kronor för en sketen mobil är bara patetiskt högt. I övrigt ser den ut som alla andra Samsung mobiler vilket är ett minus enligt mig även om den säkert är gediget byggd.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Ett överpris med ca 1000kr, men det ska bli väldigt spännande att se hur Apple svarar på detta. Jag menar, QHD, längre batteritid med nästan samma kapacitet, smartare S-Pen, snyggare design (Galaxy Alpha-style), grymma specs what so ever. Samsung tar ett steg fram igen.

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem

är riktigt sugen på en note edge men tyvärr börjar storlekarna bara bli för stora.
personligen så är min z1 troligen min maxstorlek för mobil.
med en hel cm extra på längden och några mm mer på bredden så får jag hoppas på en s6 eller se om man kan få känna på en i butik.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Hmm kanske ett stort steg för en med S2a?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Ser jag fel eller blev det ingen vattentålighet?

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Ingen koll men 7500 kronor för en sketen mobil är bara patetiskt högt. I övrigt ser den ut som alla andra Samsung mobiler vilket är ett minus enligt mig även om den säkert är gediget byggd.

Nästan samma argument (förutom priset som faktiskt är ganska högt) kan appliceras på vilken annan tillverkare som helst, och med mer rätt dessutom *pekar på Sony och Apple*

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Avstängd

Om inte annat, så kanske det höga priset driver upp priset på konsumentversionen utav Oculus Rift, då de använder sig utav identisk Samsung Galaxy Note-skärm stycke.

Permalänk
Medlem

För att sammanfatta presentationen: nu med 60% mer bloatware och gimmicks.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Skrivet av vompen:

Nästan samma argument (förutom priset som faktiskt är ganska högt) kan appliceras på vilken annan tillverkare som helst, och med mer rätt dessutom *pekar på Sony och Apple*

Jag håller med dig. Men jag säger bara att priserna är för höga!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sebastian R:

Hmm kanske ett stort steg för en med S2a?

Gick från en S2 till en S4 för en månad sen. Tom. det kändes som ett stort steg.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk

Såja! Släng in denna displayen i den skarpa versionen av Oculus.

Visa signatur

3570K | Asus P8Z77-V Pro | Corsair 16GB | Asus 7970T DCII | Fractal Design R3 | Phanteks PH-TC14P | Svintyst

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Jag håller med dig. Men jag säger bara att priserna är för höga!

Håller med dig! Man kan få en hyffsad laptop för ca 5k, samtidigt som man betalar samma summa för en high end-mobil, och i värsta fal mer. Jag tror jag betalade ca 7-9k för min speldator 2011, och nu tar de nästan lika mycket för denna skapelse. Det är stört.

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Swedish Berserk:

Ingen koll men 7500 kronor för en sketen mobil är bara patetiskt högt. I övrigt ser den ut som alla andra Samsung mobiler vilket är ett minus enligt mig även om den säkert är gediget byggd.

Pröjsade 7000 för inte sålänge sen för tjejens iphone 5S (Sen tillkom skärmskydd % skal), inte köpt vid release direkt så 7500 för mycket mer hårdvara är kanske inte så farligt iaf?

Hur pass annorlunda är iPhone menar du? Eller LG's G2/G3 eller Sonys Z-serie?

Permalänk
Skrivet av vompen:

Håller med dig! Man kan få en hyffsad laptop för ca 5k, samtidigt som man betalar samma summa för en high end-mobil, och i värsta fal mer. Jag tror jag betalade ca 7-9k för min speldator 2011, och nu tar de nästan lika mycket för denna skapelse. Det är stört.

Det är det jag menar också. Det känns löjligt med ett pris på en mobil för 7500 kronor när man kan köpa en dator och vara bra mycket mer produktiv istället.

Skrivet av tcntad:

Pröjsade 7000 för inte sålänge sen för tjejens iphone 5S (Sen tillkom skärmskydd % skal), inte köpt vid release direkt så 7500 för mycket mer hårdvara är kanske inte så farligt iaf?

Hur pass annorlunda är iPhone menar du? Eller LG's G2/G3 eller Sonys Z-serie?

Jag har bara skrivit att detta är för dyrt sen vad mobilen heter kunde jag inte bry mig mindre om.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

7500 på tok för dyrt med märkbart uppgradering från Note 3 och ingen IP67. Samsung har tappat totalt och inga överraskningar längre, som brukar komma med nya Note och ser som ytterligare ett misslyckande från Samsung. Min Note 2 får bli kvar och inväntar Nexus 6 istället.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Nej tack. Blir iPhone 6 nästa vecka.

Permalänk

Ful som stryk dock, som vanligt från Samsung.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Bakgrund:

För att sammanfatta presentationen: nu med 60% mer bloatware och gimmicks.

Jag tycker det mesta man fick se på presentationen verkade vettigt... Multitaskingfunktionerna såg grymt bra ut, och de nya funktionerna med pennan såg väldigt fiffiga ut, särskilt att enkelt kunna markera och klippa ut delar av skärmen.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kepler:

Nej tack. Blir iPhone 6 nästa vecka.

Alternativt kan man skaffa en billigare android telefon med bättre skärm och specifikationer.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-Z97X-UD3H CPU: Intel i5 4690k GPU: Gigabyte GTX 1080 G1 PSU: EVGA Supernova G2 750w RAM: Corsair vengeance 8GB 1600mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Jag tycker det mesta man fick se på presentationen verkade vettigt... Multitaskingfunktionerna såg grymt bra ut, och de nya funktionerna med pennan såg väldigt fiffiga ut, särskilt att enkelt kunna markera och klippa ut delar av skärmen.

Jo mycket av grejerna de visar verkar fiffigt vid första anblick, men när man väl har telefonen i handen och använder den dagligen kommer man inte använda funktionerna. Möjligtvis för skojs skulle första dagen men inte mer än så.

Kan ju såklart skilja från person till person men det är iallafall hur jag skulle ha gjort.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Inte billig, men åt andra sidan så är toppmodeller nästan alltid lite väl dyra i början, kommer nog inte dröja mer än få månader innan den hamnar på ca 6000:-

Är dock nöjd med min LG G3, så inget köp för mig.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som känner avsmak varje gång jag ser Qualcomm nämnas? Efter Killer nätverkskretsen så vill jag inte ha någon produkt som har någonting att göra med det företaget.

Permalänk
Medlem

6500 kr brukar Note kosta vid release så förstår inte varför dom höjde priset med 1000 kr detta år.

Dom kanske testar för att se om folk köper ändå.

7500 kr för en mobil skulle jag själv aldrig betala men så är jag en som inte använder den mer en nödvändigt också.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Hjaa!