Asus Matrix 5870 Platinum vs Asus GTX 970?

Permalänk

Asus Matrix 5870 Platinum vs Asus GTX 970?

Hej

Ny här, så jag har förmodligen postat detta på fel ställe.

Hur som helst så är jag i uppgraderingstankar och funderar, som titeln antyder, på ett GTX 970. Min fråga är nu om det kommer upplevas en märkbar skillnad mot mitt nuvarande Asus Matrix 5870 Platinum? Det har ju ändå en cirkus 4 år på nacken så man tycker ju att lite bör ha hänt på den fronten. Kommer främst att använda datorn till spel, spelar framförallt PS2 för tillfället men även en del BF4.

Även funderat på att köpa en i7-4790k samt något passande moderkort till det. (Har AMD Phenom II x6 1090T 3.2 GHz samt M4A89TD PRO atm)

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

5870 till 970 är en riktigt stor uppgradering, typ 3 dubblad fps om du nu byter processor också.

Permalänk
Medlem

Du kommer märka enorm skillnad... det gör iaf jag mellan mitt 770, och sambons 5850... hoppet till 970 är mycket större

Att tänka på är att det kan vara värt att byta nätagg då också, och antagligen RAM i och med byte av mobo och processor....

Permalänk
Medlem

Ja men processorn kan gå om du spelar i hög upplösning och höga inställningar... Men kan vara bra att klocka den och kolla om det är den eller nuvarande graffet som flaskar (gissar på graffe) och om du behöver fps eller högre settings.

Visa signatur

3570k 4.7 ghz - ASUS 660ti - 4*4gb - 840 250gb
Citera för svar
/Jacob

Permalänk
Medlem

Jag sitter på en likadan uppsättning som du har, AMD Phenom II 1090T BE och ett 5870 (Dock XFX).

Är det någon här som vet om CPU kommer att flaska grafikkortet?
Hur kan man kolla det?

Tänkte själv inte köpa ett GTX 970, men ett Radeon 280 kort är jag intresserad utav.