Muskampen 2025: Segraren korad!
Permalänk
Medlem
Skrivet av karlpop:

Neh fy va tråkigt ! Aja få klara mig utan dem då...

Någon som har hört om de ska komma något redigt battle mode till Mario kart 8 dvs med arenor osv..?

är själva utformningen problemet? den kan kännas lite lätt, hal och fattig. MacGyver kan kanske fixa) för annars är det inte så tungt rörelsetvång osv i spelet egentligen, dock för mycket för att snabbt anpassas till bara vanlig kontroll.

inget känt om kommande DLC annat än det som postas om i tråden ovan nyligen. skulle inte räkna med ett såpass annorlunda upplägg mot vad de valt för spelet redan.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Avstängd

Jo det är ju tyvärr så att man måste köra med samma som på Wii. Annars hade jag skaffat Donkey Kong Returns och kört det. Klarade inte av det på Wii när man ska hålla på och rycka i kontrollen hela tiden.

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem

Är redigt sugen på att ladda ned Donkey Kong Country och köra igenom.. har inte spelat det sen SNES-tiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

gillar inte den här trenden med DLC som utfyllnad och ev gisslan för spelen. men eftersom WiiU-spelen konstigt nog är väldigt billiga, särskilt med Nindendo-mått, så är det iaf ok.

Det går ju inte heller att säga att MK8 är dåligt utan DLC.
Eller att de inte släppt ett komplett spel.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

gillar inte den här trenden med DLC som utfyllnad och ev gisslan för spelen. men eftersom WiiU-spelen konstigt nog är väldigt billiga, särskilt med Nindendo-mått, så är det iaf ok.

Jag förstår inte riktigt hur du menar med "gisslan för spelen". Det är ju extra-material i princip, inget som man måste köpa om man inte vill. Men det ger ju ett mervärde om man har lirat mycket Mario Kart och tröttnat på dom gamla banorna. Jag gillar't! Men tycker det är lite synd att nästa DLC inte kommer ut förrän i Maj 2015 (!).

Permalänk
Medlem

Folk som gnäller på DLC förstår uppenbarligen inte hur utvecklingsprocessen fungerar. Sista 2-3 månaderna innan man släpper ett spel är testning och buggfixning. Det jobbar inte alla med så de resurser man får över kan jobba med DLC istället. Att man kan släppa DLC dag ett betyder inte att spelet inte är komplett. Det är fortfarande extra innehåll. Sen behöver man som sagt inte köpa det om man inte vill.

Permalänk
Medlem

Nån som vet exakt när första DLCn kommer till Mariokart? Står november, men är det typ första November eller senare?

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

YES! tänkte jag när jag fick hem mitt wii u från webbhallen! Men ilskan som uppkom när man såg att det var UK strömsladdar istället för sveriges... Senast jag var så här arg var nog mitt första RRoD på 360 hahaha

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av karlpop:

YES! tänkte jag när jag fick hem mitt wii u från webbhallen! Men ilskan som uppkom när man såg att det var UK strömsladdar istället för sveriges... Senast jag var så här arg var nog mitt första RRoD på 360 hahaha

Haha, Webhallen har redan förbjudits att sälja dessa. Jag har sett att de försökt fula ut de fler gånger tidigare iofs: http://www.elsakerhetsverket.se/sv/Produktsakerhet/Forsaljnin...

Skicka tillbaks skiten och köp från en seriös butik är mitt råd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Haha, Webhallen har redan förbjudits att sälja dessa. Jag har sett att de försökt fula ut de fler gånger tidigare iofs: http://www.elsakerhetsverket.se/sv/Produktsakerhet/Forsaljnin...

Skicka tillbaks skiten och köp från en seriös butik är mitt råd.

herregud därför det hade tagits ner från hemsidan igen! Neh vilken jävla besvikelse! Aldrig webbhallen mer med andra ord. Och förvänta dem sig fin nerpackning så kan dem ju glömma det. Jävla idioter rent utsagt! Tack för tipset!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av karlpop:

herregud därför det hade tagits ner från hemsidan igen! Neh vilken jävla besvikelse! Aldrig webbhallen mer med andra ord. Och förvänta dem sig fin nerpackning så kan dem ju glömma det. Jävla idioter rent utsagt! Tack för tipset!

Köpte du från webbutiken eller fysisk butik? Och vilken av maskinerna är det? Zelda-bundlingen har "SCN" tillagd så jag antar att iallafall den bör vara med svenska strömadaptrar. De två andra verkar inte ha det så jag antar att det är någon av dessa du fick hem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av karlpop:

Skickade de inte med en sladd som passar?
Fick med en extra sladd till min PS4 för svenska uttag, spänning etc är ju samma, bara kontakten som skiljer.
Det var från cdon iofs.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Köpte du från webbutiken eller fysisk butik? Och vilken av maskinerna är det? Zelda-bundlingen har "SCN" tillagd så jag antar att iallafall den bör vara med svenska strömadaptrar. De två andra verkar inte ha det så jag antar att det är någon av dessa du fick hem?

SCN? neh köpte inte zelda bundle var något annat paket. Köpte från webbutiken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Skickade de inte med en sladd som passar?
Fick med en extra sladd till min PS4 för svenska uttag, spänning etc är ju samma, bara kontakten som skiljer.
Det var från cdon iofs.

Neh dem gjorde inte det. Fick extra sladd till mitt ps4 med när jag beställde från netonet. Men ingen extra sladd eller adapter i kartongen så långt ögat kan når haha.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av karlpop:

Neh dem gjorde inte det. Fick extra sladd till mitt ps4 med när jag beställde från netonet. Men ingen extra sladd eller adapter i kartongen så långt ögat kan når haha.

Kan ju vara så att de i plocken missat att lägga med rätt kablar/adaptrar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Kan ju vara så att de i plocken missat att lägga med rätt kablar/adaptrar.

kan det mycket väl vara. Tyckte själv att jag fick ett rätt schysst pris också. Så ska ber dem att skicka ner dem riktiga kablar. Så få jag köra på adapter över helgen.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av karlpop:

kan det mycket väl vara. Tyckte själv att jag fick ett rätt schysst pris också. Så ska ber dem att skicka ner dem riktiga kablar. Så få jag köra på adapter över helgen.

Borde inte vara några problem att häva köpet pga felaktig produktinformation annars. De har uppenbarligen dolt att de är importerade då de vet av säljförbudet.

Permalänk
Medlem

Kan man förvänta sig ett wii u jul erbjudande snart?

Visa signatur

:: iMac

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Poddan:

Kommer säkert komma ett grymt Smash wii u erbjudande med wii u, smash, converter, GC kontroll

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Poddan:

I mellandagarna bör det dyka upp både här och där. Inför jul? Troligen prishöjningar tyvärr.

Som tyvar1 tror även jag att det kommer dyka upp en ny bundling för Smash U, Nintendo verkar marknadsföra titeln rätt hårt (för ovanlighets skull...).

Permalänk
Medlem

Tack för snabba svar. Jag läste att xbox 1 sänktes nyligen och tänkte att de andra hakar på inför jul? Vet ni om Sunshine kommer dyka upp på wii u?

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Poddan:

Tack för snabba svar. Jag läste att xbox 1 sänktes nyligen och tänkte att de andra hakar på inför jul? Vet ni om Sunshine kommer dyka upp på wii u?

Det är definitivt inte omöjligt. Inget som har utannonserat och det är ju runt en månad kvar tills julhandeln börjar dra igång på allvar. Ju längre man väntar med köp desto billigare lär den ju bli. Jag tror fortfarande att vi får se de lägsta priserna i mellandagarna men det är samtidigt knappt två månader tills dess.

De som köpte Wii U Basic när ..Mediamarkt? sålde de för 990kr eller vad det var förra året måste känna sig rätt nöjda vid det här laget antar jag.

Super Mario Sunshine? Inget som har utannonserats men även jag skulle uppskatta en HD-uppdatering på detta spel. Jag hade personligen hoppats på att vi hade fått sett fler HD-remakes vid det här laget. Ett år sedan Zelda Wind Waker HD lanserades och det spelet fick ett riktigt bra bemötande.

Permalänk
Medlem

Ja, Super Mario Sunshine är tidernas skönaste lir Windwalker i HD måste spelas om också förstår jag. Ett Wii U basic i vitt för tusingen hade suttit fint..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poddan:

Ja, Super Mario Sunshine är tidernas skönaste lir Windwalker i HD måste spelas om också förstår jag. Ett Wii U basic i vitt för tusingen hade suttit fint..

Har för mig att dom upphört med produktionen av Wii U Basic. Men man kan ju hoppas att det dyker upp vita premium

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

Har för mig att dom upphört med produktionen av Wii U Basic. Men man kan ju hoppas att det dyker upp vita premium

Hade gärna sett att de släppte någon/några versioner med matta färger, skulle nog kunna tänka mig att köpa en matt lila variant, skulle passat fint bredvid GC.

Visa signatur

AMD 5800X3D - Asus ROG B450-F - AMD Sapphire Vega 56 Pulse
Intel 330 180GB - 32gb DDR4 - Meshify C - beQuiet L8 530w
Panasonic 50" VT60 - Xonar Essence STX - Arcam FMJ A39 - Monitor Audio BR5 - Nintendo

Permalänk
Medlem

HD-version av Super Mario Sunshine? Ja tack! Skulle gärna se upphottade nysläpp av Metroid Prime, Twilight Princess, Super Smash Bros Melee och F-Zero GX också.

Annars ser jag mest fram emot ett nytt Zelda 2015 och så har jag förhoppningar på ett nytt Animal Crossing eller Harvest Moon till Wii u.

Permalänk
Inaktiv

Smash U lanseras en vecka tidigare för oss, 28 november: https://twitter.com/NintendoEurope/status/528124243695771648/...

Skrivet av solemn:

HD-version av Super Mario Sunshine? Ja tack! Skulle gärna se upphottade nysläpp av Metroid Prime, Twilight Princess, Super Smash Bros Melee och F-Zero GX också.

Annars ser jag mest fram emot ett nytt Zelda 2015 och så har jag förhoppningar på ett nytt Animal Crossing eller Harvest Moon till Wii u.

Instämmer till 100%. Ganska trist att vi inte får HD-uppdateringen av GC-remaken av Resident Evil. Nu är det ett spel jag troligen hade skaffat till PC oavsett men det var på Gamecube den titeln verkligen glänste. Underbart spel och faktiskt riktigt snyggt fortfarande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Smash U lanseras en vecka tidigare för oss, 28 november: https://twitter.com/NintendoEurope/status/528124243695771648/...

https://pbs.twimg.com/media/B1RGM4cCMAAj-nD.png:large

Instämmer till 100%. Ganska trist att vi inte får HD-uppdateringen av GC-remaken av Resident Evil. Nu är det ett spel jag troligen hade skaffat till PC oavsett men det var på Gamecube den titeln verkligen glänste. Underbart spel och faktiskt riktigt snyggt fortfarande.

Absolut, Resident Evil 4 var grym på Gamecube! Även "Eternal Darkness: Sanity's Requiem" var ett riktigt underhållande spel som jag gärna skulle spela om en dag (inte bara av nostalgiska skäl).

Minns också att jag spelade massor av BMX XXX, först med målet om att få se lite tuttar men sen upptäckte jag att spelet var faktiskt riktigt roligt. Jag som aldrig spelat BMX/Skateboard eller liknande spel förut. Sådärja.. back to topic!

Permalänk
Medlem

Försäljningen av Wii U stiger väldigt mycket. Jag är glad att det går riktigt bra för Nintendo nu. Längtar till Smash Bros! Länk

Visa signatur

Dator: Mac Mini M4 500gb Display: Dell 34" Alienware AW3423DW
Spelkonsol: Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem

Jag undrar varför Wii U inte får RE remake HD, kom inte så långt i Wii versionen, eller rättare sagt så dog jag från första fienden och har inte spelat sen dess

Har bara hört bra saker om Eternal Darkness så hoppas verkligen att den kommer någon gång till wii u...