K95 just 1 year old and 3 dead LEDS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luminex:

Webhallen har redan skickat in tangentbordet till er utan min tillåtelse, de hänvisade till mitt ticketnummer när de skickade in det

du har svårt att bli nöjd va, tycker det är synd om företaget som hjälper dig,,,
tycker du att kunder ska bara skrika de är fel på mina saker skika NYTTTT klart fan dom måste testa och se problemet,
och om du gör en utförlig beskrivning på felet istället för att gnälla och anklaga företaget, så testar dom det på rätt sätt och skulle nog löst ditt problem för längesen.

Visa signatur

Intel Core i7-3930K @ 4,5 Ghz (Extreme) || GTX1080 || Cooler master HAF X ||Corsair vengeance 16GB || Eizo Ips x2 || Corsair HX1050 ||Asrock Extreme9 X79 || Corsair H100 || Samsung 256gb PRO 950 x3 || Freenas server 12tb || DELL 1950 samt MD1000, HP580DL G5

Permalänk
Medlem
Skrivet av j.nyberg:

du har svårt att bli nöjd va, tycker det är synd om företaget som hjälper dig,,,
tycker du att kunder ska bara skrika de är fel på mina saker skika NYTTTT klart fan dom måste testa och se problemet,
och om du gör en utförlig beskrivning på felet istället för att gnälla och anklaga företaget, så testar dom det på rätt sätt och skulle nog löst ditt problem för längesen.

Det är kul att du använder ögonen du har fått för att läsa, jag har skrivit precis allt som hänt. Det är klart jag låtit dem testa, men ingen av deras test är möjligt att visa felet. Som jag sa måste man ibland använda det i timmar innan något händer. Är övertygad att både Webhallen och Corsair nu lagt mer än det dubbla av vad detta tangentbord kostar på något som i slutändan kommer resultera i ett nytt tangentbord. Jag skulle inte göra mig besväret att komma tillbaks med ett tangentbord som fungerade perfekt.

Visa signatur

Gaming:.:[Asus Crosshair Extreme X670e]-[AMD R9 9950X3D]-[Corsair Dominator 6000Mhz 64GB]-[Asus Astral RTX 5090]-[Samsung 980PRO 2TB]-[Phanteks NV9]:.
Server:.:[Asrock Rack X570d4u-2l2t]-[AMD R5 5600X]-[64GB ECC]-[nVidia P2000]-[72TB Toshiba + 2x2TB Kingston NVME]:.

Permalänk
Medlem

Okej nu har tangentbordet varit en inne hos Corsair mer än en vecka. Enligt er så är det inget fel på det, precis som jag sa skulle även ni inte hitta felet, för det är så sporadiskt och oförutsägbart att endast en person som sitter med det 100% i ett par timmar kan märka det. Vad var meningen med allt det förutom ett stort slöseri med tid? Jag kommer få hem det igen nu med exakt samma fel det enda jag som kund möjligen kan göra är att filma tangentbordet när jag spelar i ett par timmar sen får ni tittat igenom filmen? Jag kan även bevisa då att det händer på olika datorer.

Visa signatur

Gaming:.:[Asus Crosshair Extreme X670e]-[AMD R9 9950X3D]-[Corsair Dominator 6000Mhz 64GB]-[Asus Astral RTX 5090]-[Samsung 980PRO 2TB]-[Phanteks NV9]:.
Server:.:[Asrock Rack X570d4u-2l2t]-[AMD R5 5600X]-[64GB ECC]-[nVidia P2000]-[72TB Toshiba + 2x2TB Kingston NVME]:.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luminex:

Okej nu har tangentbordet varit en inne hos Corsair mer än en vecka. Enligt er så är det inget fel på det, precis som jag sa skulle även ni inte hitta felet, för det är så sporadiskt och oförutsägbart att endast en person som sitter med det 100% i ett par timmar kan märka det. Vad var meningen med allt det förutom ett stort slöseri med tid? Jag kommer få hem det igen nu med exakt samma fel det enda jag som kund möjligen kan göra är att filma tangentbordet när jag spelar i ett par timmar sen får ni tittat igenom filmen? Jag kan även bevisa då att det händer på olika datorer.

Kan ju säga att jag hade samma problem med en mus (musen dog under typ 0.5s) från Razer för en massa år sen, räckte med att jag kontaktade dom så skickade dom ut en ny och fick med retursedel så var bara att skicka tillbaka min gamla, dock var även den nya trasig så skrev till dom igen och dom skickade ut en ny med en retursedel så jag kunde skicka en den med. Behövde aldrig ligga ute med en krona, och tyckte verkligen att dom skötte det galant. Efter att ha läst denna tråden så blir det inget K70 RGB för mig då det verkar vara bristfällande kvalité på tagentborden.

Visa signatur

PC - AR X870E-Nova | 98003DX 5.2GHz | 32GB | RTX5090 | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 9900K 5GHz | 64GB | LSI9211 | 80TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ahlen:

Kan ju säga att jag hade samma problem med en mus (musen dog under typ 0.5s) från Razer för en massa år sen, räckte med att jag kontaktade dom så skickade dom ut en ny och fick med retursedel så var bara att skicka tillbaka min gamla, dock var även den nya trasig så skrev till dom igen och dom skickade ut en ny med en retursedel så jag kunde skicka en den med. Behövde aldrig ligga ute med en krona, och tyckte verkligen att dom skötte det galant. Efter att ha läst denna tråden så blir det inget K70 RGB för mig då det verkar vara bristfällande kvalité på tagentborden.

Det är så bra kundservice ska fungera! Jag tror detta blir min sista Corsair produkt också, väldigt missnöjd över hur det hela har sköts och tycker ingen faktiskt lyssnat på mig som kund. Jag beskrev till och med tidigare scenarion som skulle inträffa! Jade jag fel? Nej! Har jag fått lida och vänta otroligt lång tid på detta? Ja! Det finns så mycket bättre kundservice än detta, Corsair ni var bra förut men detta har blivit ett skämt nu jag är ledsen.

Visa signatur

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Luminex:

När jag kollar på ditt ticket-nummer du gav mig så står det ingenting om att det kommit in eller att det inte är något fel på det. Så har du isåfall en annan ticket för detta ärende? Som jag lovat så ska jag hjälpa dig med ett nytt, har kollat på de ticket-numret du skickat mig men det verkar inte vara de rätta. Så jag måste ha rätt ticket-nummer för att kunna vidarebefodra när ditt fel uppstår så att de kan testa de korrekt.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Medlem

Efter nästan en månad av bök fick jag äntligen det utbyt..

Visa signatur

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Luminex:

Efter nästan en månad av bök fick jag äntligen det utbyt..

Vad bra att det löste sig!

Permalänk
Medlem

Hantering på detta ärende har varit under all kritik och jag tror inte jag köper mer produkter från Corsair i framtiden

Visa signatur

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Luminex:

Hantering på detta ärende har varit under all kritik och jag tror inte jag köper mer produkter från Corsair i framtiden

Väldigt tråkigt om du känner så, får isåfall ursäkta mig, men har försökt hjälpa dig så gott jag kan hela tiden.