Installera begagnat spel säkert?

Permalänk
Avstängd

Installera begagnat spel säkert?

Hej jag kom precis hem och har varit på nån second hand butik.. Och undrar om det är säkert att installera spelet på datorn... Jag menar att den inte ska ha nåt skit på sig som infekterar min dator typ att om den förra ägaren haft virus har den spridits dit... Är det möjligt?? eller är jag bara paranoid. :S

Permalänk
Medlem

Eftersom du säger att du köpt spelet i butik antar jag att det är på CD/DVD. Så länge det inte är något "hembränt" så behöver du inte vara orolig.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KiWo:

Eftersom du säger att du köpt spelet i butik antar jag att det är på CD/DVD. Så länge det inte är något "hembränt" så behöver du inte vara orolig.

Tack och ja det är på CD spelet Fahrenheit inte knutit till nåt steam konto då

Permalänk
Medlem

Har du köpt det i butik och skivan ej är bränd, så behöver du inte oroa dig för något virus eller sådant.
Koden kan i väldigt sällsynta fall vara tagen redan, men då brukar det bara vara att kontakta affären.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldritzh:

Har du köpt det i butik och skivan ej är bränd, så behöver du inte oroa dig för något virus eller sådant.
Koden kan i väldigt sällsynta fall vara tagen redan, men då brukar det bara vara att kontakta affären.

ska han kontakta en second hand butik? ehmm..

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Avstängd

Var ingen cd key bara installera och köra