SweClockers drop!
Permalänk
Medlem

"No Signal" efter BIOS skärm FIXAT

Tjena!
Jag har spenderat dagen med att montera nya komponenter till datorn.
Problemet är precis som i rubriken.
Efter jag har startat upp datorn så kommer jag till skärmen där man kan starta BIOS etc. Men efter det så blir skärmen svart där texten "No Signal" kommer upp, sen skiftar det över till BIOS skärmen igen!
Alla komponenter samt kablar ska sitta på rätt plats.
Nyinköpta komonenter:
GA-B85M-D3H
Radeon R9 280 DD 3GB
Core i5-4690K
BallistixSport 8GB 1600MHz

Gammalt nätaggregat: Chieftec smart series 550W PSU
Gammal hårddisk: Western Digital Caviar GB

Åtgärder utan framgång:
Jag har sökt runt på internet och kommit fram till ett flertal forum där diverse lösningar ges, t.ex
Göra ren RAM för att sedan montera tillbaka.
Lyft CMOS batteri.
Skiftat skärmkabeln till olika uttag.
Samt tagit ut grafikkort för att sedan starta.
Har även talat med 2 datorkunniga personer utan framgång.

Har nu kommit till steget där man kan tro att någon/några komponenter har kommit till skada under leverans/montering.

Hoppas verkligen att någon kan hjälpa mig att lösa detta problem.
Om det är något ni undrar över är det bara att fråga.

MvH Jonatan

Permalänk

Har du kontrollerat att alla kablar är inkopplade på grafikkortet, både 8pin och 6 pin? Har du testat ett annat grafikkort? Har du testat med annan skärm? Kan vara så att ditt nätagg är för klent för grafikkortet.

Visa signatur

Intel Core i7-7700K | EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair Dominator Platinum 32GB 3600MHz | MSI Z270 Xpower Gaming Titanium | 2x Samsung 960 Pro 512 GB (Raid 0) | Samsung 850 EVO 1 TB | 6 TB HDD | EVGA SuperNOVA 1200 P2 | Case Labs STH10 | Acer X34A Predator | LG 40UF675V |

Permalänk
Medlem
Skrivet av fLipSidE0001:

Har du kontrollerat att alla kablar är inkopplade på grafikkortet, både 8pin och 6 pin? Har du testat ett annat grafikkort? Har du testat med annan skärm? Kan vara så att ditt nätagg är för klent för grafikkortet.

Kablarna är inkopplade. Har nu kollat med ett äldre grafikkort, funkade inte. Har även testat med en annan skärm. Funkade inte heller.
Det var några vänliga herrar här på Sweclockers som hjälpe mig att välja komponenterna, enligt dem så skulle nätaggregatet räcka.
Kan även tillägga att ibland så kommer jag till skärmen där Windows laddar, för att sedan direkt komma till Startup Repair. Även efter den här Repair så funkar det inte.

MvH

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonAng:

Tjena!
Jag har spenderat dagen med att montera nya komponenter till datorn.
Problemet är precis som i rubriken.
Efter jag har startat upp datorn så kommer jag till skärmen där man kan starta BIOS etc. Men efter det så blir skärmen svart där texten "No Signal" kommer upp, sen skiftar det över till BIOS skärmen igen!
Alla komponenter samt kablar ska sitta på rätt plats.
Nyinköpta komonenter:
GA-B85M-D3H
Radeon R9 280 DD 3GB
Core i5-4690K
BallistixSport 8GB 1600MHz

Gammalt nätaggregat: Chieftec smart series 550W PSU
Gammal hårddisk: Western Digital Caviar GB

Åtgärder utan framgång:
Jag har sökt runt på internet och kommit fram till ett flertal forum där diverse lösningar ges, t.ex
Göra ren RAM för att sedan montera tillbaka.
Lyft CMOS batteri.
Skiftat skärmkabeln till olika uttag.
Samt tagit ut grafikkort för att sedan starta.
Har även talat med 2 datorkunniga personer utan framgång.

Har nu kommit till steget där man kan tro att någon/några komponenter har kommit till skada under leverans/montering.

Hoppas verkligen att någon kan hjälpa mig att lösa detta problem.
Om det är något ni undrar över är det bara att fråga.

MvH Jonatan

Hur omfattande tog du bort de gamla drivrutinerna när du la till denna hårdvara? Min erfarenhet av windows är att om du byter moderkort bör man formatera och ominstallera operativsystemet (och jag tror med andra ord att moderkortet är boven om du uteslutit grafikkortet).

Visa signatur

PC CPU: Intel i7 4770K GPU: GTX 690 RAM: 16GB 1600Mhz Chassi: Obsidian 800D Moderkort: Asus Z87-Pro PSU: Corsair 1000W Kylning: H80i Monitor: 2x Dell U2711
HTPC CPU: Intel i5 4570S GPU: Radeon R7 250 Passive RAM: Low-Profile 8GB 1600Mhz Chassi: Fractal Design Node 605 Moderkort: Asus Z87i-Pro PSU: Nightjar Passive Cooling 400W Kylning: Noctua LH-9i, 2xSP120 i Chassi TV: Samsung UE55ES8005XXE

Permalänk
Medlem
Skrivet av thelin:

Hur omfattande tog du bort de gamla drivrutinerna när du la till denna hårdvara? Min erfarenhet av windows är att om du byter moderkort bör man formatera och ominstallera operativsystemet (och jag tror med andra ord att moderkortet är boven om du uteslutit grafikkortet).

Jaha okey. Nej jag gjorde inga förberedelser för ett nytt moderkort när det gäller drivrutiner. Skulle det funka om jag formaterade hårddisken?
Kan säga att situationen har ändrats lite. Nu kommer jag fram till där Windows börjar ladda, men nästan direkt så försvinner det och jag kommer till ett ställe där jag har alternativen "Launch Startup Repair" eller "Start Windows Normally". Repair funkar inte och skulle jag starta normalt så börjar processen om.
Varför skulle det inte funka med att starta med SSD'n istället för hårddisken där drivrutinerna ligger?
Det kanske inte funkar så? Jag vet inte.
Jag har förövrigt dubbelkollat så allt sitter på rätt plats samt att inget är glappt.

MvH

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonAng:

Jaha okey. Nej jag gjorde inga förberedelser för ett nytt moderkort när det gäller drivrutiner. Skulle det funka om jag formaterade hårddisken?
Kan säga att situationen har ändrats lite. Nu kommer jag fram till där Windows börjar ladda, men nästan direkt så försvinner det och jag kommer till ett ställe där jag har alternativen "Launch Startup Repair" eller "Start Windows Normally". Repair funkar inte och skulle jag starta normalt så börjar processen om.
Varför skulle det inte funka med att starta med SSD'n istället för hårddisken där drivrutinerna ligger?
Det kanske inte funkar så? Jag vet inte.
Jag har förövrigt dubbelkollat så allt sitter på rätt plats samt att inget är glappt.

MvH

Det skulle nog fungera om du formaterade om HDn ja; alternativt skapade en partition för ny windows-installation om du har värdefull data. Den startar windows från start-up partitionen som ligger på någon av dina diskar, du kan installera windows på en SSD (rekommenderas) och starta därifrån.

Visa signatur

PC CPU: Intel i7 4770K GPU: GTX 690 RAM: 16GB 1600Mhz Chassi: Obsidian 800D Moderkort: Asus Z87-Pro PSU: Corsair 1000W Kylning: H80i Monitor: 2x Dell U2711
HTPC CPU: Intel i5 4570S GPU: Radeon R7 250 Passive RAM: Low-Profile 8GB 1600Mhz Chassi: Fractal Design Node 605 Moderkort: Asus Z87i-Pro PSU: Nightjar Passive Cooling 400W Kylning: Noctua LH-9i, 2xSP120 i Chassi TV: Samsung UE55ES8005XXE

Permalänk
Medlem
Skrivet av thelin:

Det skulle nog fungera om du formaterade om HDn ja; alternativt skapade en partition för ny windows-installation om du har värdefull data. Den startar windows från start-up partitionen som ligger på någon av dina diskar, du kan installera windows på en SSD (rekommenderas) och starta därifrån.

Tack så mycket! Ska prova det så återkommer jag imorgon!

MvH

Permalänk
Medlem
Skrivet av thelin:

Efter MYCKET testande så funkar det slutligen. Problemet låg i det du sa och nu funkar det felfritt. De ända som är fel just nu är att jag hittar bara SSD'n.
Hittar inte mina andra hårddisk(som jag formaterade). Kanske är några inställningar man måste göra. Jag vet inte.
Har kollat i BIOS att båda finns med och är aktiva. Har SSD som Boot#1 och HDn som Boot#2.

Ska googla lite på problemet.

Jag återkommer

Tack så mycket för hjälpen!

EDIT: Är inne i Computer Management och kollar lite. Läste att man skulle formatera hårddisken därifrån.
Så här ser det ut för mig: http://i.imgur.com/dzgEOFs.jpg
MvH

Permalänk
Medlem

Jag fixade det. Jag la bara till en enhetsbeteckning. Sen funkade det prima!

MvH