Windows 10 Technical Preview får MKV-stöd

Permalänk
Skrivet av anon81912:

Jag har inga problem att använda mediaplayer med ~5000 filer (Windows 8.1). Söka, sortera etc. Är det något särskilt du tänker på kan jag försöka reproducera buggen.

Har inte använt mediaplayer sedan version 9, just för att det inte fungerade då. Att jag inte har testat de nya versionerna är inte MS fel. Får testa om det är något att ha helt enkelt.

//Freezer

Visa signatur

Cooler Master Silencio S600, MSI x99A SLI Plus, i7-5820, Hyper 212 Evo, Geforce GTX 770, 16 GB Corsair Vengeance, Corsair P600 1024GB, HDD *8, EVGA G2 750W, Windows 10 Pro 64bit.
Dell Latitude 5490, Win 11 Pro 64bit. Synology DS413j.
*Citera om du vill ha svar*

Permalänk
Medlem

Skiter i att mkv stöds native, mpc-hc och vlc gör jobbet tillräckligt bra, samt thumbnails hade varit trevligt redan när win7 kom.

Har kört mpc-hc, vlc och mpv/mplayer2 och varit mkv purist varje gång jag kunnat välja.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Inaktiv

Har kört win10 nu sedan den kom ut. Första builden var tveksam men nu är den helt OK. Kommer att byta ut alla mina installationer mot denna preview. Inte upplevt nått negativt utan enbart positiva saker. Inga problem med drivrutiner utan allt fungerar out of the box. 1 Nackdel finns.. Jag kan inte köra Kaspersky Antivirus på preview versionen men det är ju inte Microsofts fel..
Hoppas på en snabb beta från Kaspersky

Permalänk

Jag ska vara ärlig, de största anledningarna till att jag älskar w10 är de smala kanterna runt fönsterna och en snyggare command prompt :3

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av dolkgabriel:

Det där är ingenting. På Windows 7 så kommer jag in på 3 sekunder. Det är med Fast Boot avslaget.

Men sluta ljug Film, or it never happened..

Du har en mobil, internet är fyllt med videotjänster. Video på <4 sekunder för en w7 boot inkl biosar (ej gå ur vänteläge) och jag kontrar med en video där jag äter upp ett kuvert från e.on..

Visa signatur

sCaz har lirat online sedan direktmodemanslutning var hett.
OSW Sim Racing Rig | HTC Vive | 27" Acer 165 Hz IPS G-sync
Gigabyte Z170X-Gaming 7 | 6700K | 16GB DDR4 | 3x Samsung SSD's
ASUS 1080 Ti ROG STRIX OC | EVGA G2 850W | NH-D15 Triple | Steelseries H

Permalänk
Medlem

Haha, jepp

Skrivet av sCaz:

Men sluta ljug Film, or it never happened..

Du har en mobil, internet är fyllt med videotjänster. Video på <4 sekunder för en w7 boot inkl biosar (ej gå ur vänteläge) och jag kontrar med en video där jag äter upp ett kuvert från e.on..

jag är på din sida

Visa signatur

[CHASSI] |Fractal Design R4 Titanium Grey| [PSU] |OCZ ZX1250w 80PLUS Gold| [MOBO] |P9X79-Deluxe| [CPU] |SB-E ICi7 3820| [CPU COOLER] |Zalman CNPS12X| [RAM] |G.Skill 4x4096MB CL11 2133Mhz Ripjaws Gaming| [OS HDD] |OCZ Vertex-4 128GB| [GAME HDD's] |OCZ Vertex-4 2x256GB RAID-0| [STORAGE] |Seagate 2x3TB| [GFX] |MSI GTX 580| [MOUSE] |Razer Mamba| [KEYBOARD] |Razer BlackWidow Ultimate| [HEADSET] |Corsair Vengeance 2000 Wireless 7.1|

Permalänk
Medlem
Skrivet av jappejopp:

Var det inte likadant med 95 och 98?
(att 95 var nja och 98 helt okej)

Jo så har det varit.

95 nja
98 mja..
98 SE ja!
ME NEJ
(2000 mja..)
XP JA
Vista NEJ
Win7 ja..
Win8 nja
Win10 ja..

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk

Finns väl massor med mediaspelare som klarar mkv och andra filformat ex. VLC sedan typ 20år tillbaka?

Varför skulle jag vilja använda windows media player nu, har ju bara varit att ladda ner codecs för att få det att funka på media player innan?

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av Arkhangelsk:

Finns väl massor med mediaspelare som klarar mkv och andra filformat ex. VLC sedan typ 20år tillbaka?

Varför skulle jag vilja använda windows media player nu, har ju bara varit att ladda ner codecs för att få det att funka på media player innan?

För att du slipper ladda ner tredjepartsprogram, vilket är smidigt för t.ex. surfplattor och dyligt

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Vem använder egentligen WMP?! Själv kör jag på en äldre version av KmPlayer, riktigt bra bildkvalitet i den. Tyvärr är de nyare versionerna helt sanslöst ner bloataded med skit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freezer64Pro:

Mediamonkey som används för just musik bryr sig inte trots cirka 15000 filer

Kör med MM Gold. Är riktigt bra på att spela och organisera musik. Dessutom bra stöd för lossless och bit perfect.

Skrivet av Gender Bender:

Bättre sent än aldrig, men jag kommer fortsätta köra med MPC-HC.

Håller med. Brukade köra med VLC, men nu är det MPC-HC som gäller sedan en tid tillbaka. Riktigt enkelt och smidigt.

Skrivet av LeVvE:

Kommer fortfarande köra MPC-HC med madVR men nu slipper man Icaros Thumbnails iaf.

Lite okunnig här; vad är madVR och till vad föredrar du det till (ja, skall Googla lite senare )?

Skrivet av pompe90:

Jo så har det varit.

95 nja
98 mja..
98 SE ja!
ME NEJ
(2000 mja..)
XP JA
Vista NEJ
Win7 ja..
Win8 nja
Win10 ja..

95.. Nej!
90.. Nej!
98 SE.. Nej!
ME.. Nej!

(Körde OS/2, Windows NT och BSD; Win 9x ett rent skämt i jämförelse och för ostabilt)

2000 - Ja!
XP - Ja!
Vista - Njae (pre SP2)
7 - Ja!
8.. Nja.
8.1 - Ja.
10 - Ser fram emot!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Lite okunnig här; vad är madVR och till vad föredrar du det till (ja, skall Googla lite senare )?

Föredrar madVR över alla andra alternativ, det är en video renderare. Det krävs lite mer för att driva runt men bilden blir mycket bättre. Körde även med LAV Filters förut men det är nu inbyggt i MPC-HC. MPC-BE kör inte mer LAV Filters out of the box.

http://forum.doom9.org/showthread.php?t=146228

Du kan ladda ner och prova själv. Fungerar bara med 32-bitars mediaspelare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av martinot:

Kör med MM Gold. Är riktigt bra på att spela och organisera musik. Dessutom bra stöd för lossless och bit perfect.

Håller med. Brukade köra med VLC, men nu är det MPC-HC som gäller sedan en tid tillbaka. Riktigt enkelt och smidigt.

PotPlayer är ju den bästa videospelaren...

Permalänk
Skrivet av snajk:

PotPlayer är ju den bästa videospelaren...

Nä, MPlayerX.

http://mplayerx.org/

Skojade bara, ville mest länka till en annan spelare som också bara finns för ett operativsystem. Potplayer ser riktigt fin ut! Ska testa den vid tillfälle (är inte inne i Windows så ofta).

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Avstängd
Skrivet av star-affinity:

Nä, MPlayerX.

http://mplayerx.org/

Skojade bara, ville mest länka till en annan spelare som också bara finns för ett operativsystem. Potplayer ser riktigt fin ut! Ska testa den vid tillfälle (är inte inne i Windows så ofta).

Tja, jag tänkte väl att för Windows var underförstått i en tråd om just Windows.

Potplayer är riktigt bra men spelaren har en del egenheter, typ att den lever helt i notifikationsfältet, att den per default öppnar alla filer med likartade namn i en katalog (typ en hel säsong av en tv-serie) och sådär. Bildkvaliteten är långt över VLC i alla fall och den känns inte riktigt så old-school som MPC:HC (även om den ser ut lite som ett skal till Winamp 3 typ). Precis som VLC har den codecs inbyggda så att allt fungerar direkt, vilket jag tycker är en stor fördel. Att den är väldigt "lättviktig" och aldrig har haft några stabilitetsproblem är också fint.