Permalänk
Avstängd

Kvickarn's Hörna

Tjenare, lägger upp min lilla hörna hära då jag hade lite o göra denna söndag
Köpte denna dator årskiftet 2012/2013 och den har fungerat kanon utan några som helst problem.

Skall strax uppgradera till Haswell I7, 780Ti samt en större skärm!

Innehåll :
Chassi : FRACTAL DESIGN DEFINE R4 BLACK PEARL
Moderkort : ASROCK Z77 EXTREME4 Z77, ATX
Processor : INTEL® CORE I5 3570K @ 4.2Ghz
Processorkylare : Phanteks PH-TC14PE Svart
Minne : CORSAIR VENGEANCE LOW PROFILE 8GB 1600MHZ 2X4GB
Grafikkort 1 : ASUS GEFORCE GTX660-DC2-TOP-2GD5 2GB
Grafikkort 2 : ASUS GEFORCE GTX660-DC2-TOP-2GD5 2GB
SSD : SAMSUNG SSD 840 120GB
HDD : 2TB Seagate Barracuda
Nätagg : CORSAIR TX750M

R4 Chassi sida med fönster
NZXT vit sleeve
Led list från biltema!

Samt 6st Fractal Designs 140mm fläktar.

Kringutrustning :
Mus : Gigabyte M6980X
Tangentbord : Microsoft® SideWinder X4
Musmatta : SteelSeries QcK
Headset : Steelseries Siberia V2 Svart
Högtalare : Corsair SP2500
Skärm : BENQ G2220HD

Bord o hylla från ikea

Bilder tagna med Samsung Galaxy S4 så dom är inte i bästa skärpa!

Kvickarn's Hörna

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt med lackhyllan som skärmen står på!
Inte sett denna lösning tidigare

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Härlig lösning, ser dock lite naket ut eller vad man ska säga. Ungefär som när en mäklare ska ta kort på en lägenhet. Då tas ju allt som gör ett hem bort. Jag skulle dessutom skaffa en skärm till för att utrymmet skulle se mer "fylld" ut och för att två skärmar är jäkligt skönt att ha. Sen skulle jag montera högtalarna på väggen på såna här högtalarställ som går att vinkla åt lite alla möjliga håll och vinkla dom mot lyssnaren (du).

Sen skulle jag ta bort klisterlapparna på datorn, borde få en knäpp på näsan för att du har gjort något sånt mot din datorlåda.
Sen skulle jag pbyta ut innersta två benen mot ett annat "ben" från Ikea, "datorlåde-benet" i vit och placera det längst in i hörnet. I den skulle jag placera datorn (Då kan du få ha kvar dina klisterlappar ...). Dom övriga benen skulle jag behållt. Sen skulle jag fixa en sån där USB-hål-genomföring. Med ett hål och USB för att dels leda ner sladdarna lite tidigare än där bordet slutar samt få upp USB-kontakter närmare vilket alltid är trevligt. Finns olika modeller och färger.

Har en fråga angående högtalarna, är du nöjd med det? Har funderat på att skaffa dessa men väntar lite. Är mellan två lägenheter just nu Men jag blev lite besviken på att högtalarna inte ser så stora ut som jag trodde. Basen är ju trevligt stor och ska låta bra men trodde högtalarna skulle vara större. Tillbaks till frågan; Är du nöjd med ljudet?

Annars mycket trevligt gjort, gillar starkt användningen av en lackhylla. Riktigt snyggt gjort.

Visa signatur

/car2ns

Permalänk
Avstängd

Tackar! kan förstå att det ser naket ut. har precis flyttat från att ha bott hos morsan när jag sökt ny lägenhet. till en 3a så behövs lite utfyllnad!

Klisterlapparna ska bort givetvis, funderade på att ta bort dom innan jag tog bilderna men jag orkade helt enkelt inte
Genomförningar har jag funderat på och skall givetvis fixa det!

Jag är väldigt nöjd med högtalarna, för att vara såpass små levererar dom riktigt fint och klart ljud, med grymt bra krut när man vrider upp rekommenderas!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvickarn:

Tackar! kan förstå att det ser naket ut. har precis flyttat från att ha bott hos morsan när jag sökt ny lägenhet. till en 3a så behövs lite utfyllnad!

Klisterlapparna ska bort givetvis, funderade på att ta bort dom innan jag tog bilderna men jag orkade helt enkelt inte
Genomförningar har jag funderat på och skall givetvis fixa det!

Jag är väldigt nöjd med högtalarna, för att vara såpass små levererar dom riktigt fint och klart ljud, med grymt bra krut när man vrider upp rekommenderas!

Då förstår jag, att flytta till något mycket större gör att hela ens lgh ser "naket" ut

Den genomföringen har jag sett fler och fler som gör och det gör mycket mer än man tror. Dessutom får man ju upp lite trevliga ingångar som kan var trevligt att ha.

Okej, kul och höra. Kommer bli ett par såna i framtiden någon gång. Om man inte bygger något eget, gillar studiohögtalare. Både hur dom ser ut och hur dom låter. Hadde hoppats på att dessa högtalare därför var lite större

Visa signatur

/car2ns

Permalänk

Hej,

Vad heter det bordet du har? letar själv efter ett vitt smalt skrivbord. Var på ikea men kunde inte hitta det.

Permalänk
Avstängd