Permalänk
VR-fantast

Finns vad jag vet bara i "staden" (d.v.s kloaksystemen m.m)

Har iofs inte spelat tribunal så mycket

Permalänk
Medlem

Har inte spelat Tribunal alls jag.. Fast jag spelat morrowind sen det kom..
Är det kul eller?

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

var finns den där creepern ni pratar om?? Och jag har ett problem, deja vu någon??. Vakterna och några av by borna i seyda neen har blivit gigantiska, respektive pytte små. har någon haft samma problem, hur får man det normalt igen?

Visa signatur

Win7 (64-bit), AMD Phenom II X4 955 3,2GHZ, ASUS M4A89GTD PRO, RADEON HD 5770, 4G CORSAIR VENGEANCE

Permalänk
VR-fantast

Paa : Det är sådär. Bloodmoon kommer nog bli tufft som fan däremot. O förresten är mournhold en helt jävla enorm stad lite halvjobbigt
Men om du kan fixa det billigt så varför inte

Shade : Creeper finns i Ghorak Manor (tror den heter så) i Caldera
Han är på andra våningen om jag minns rätt ... däremot finns det även en krabba som har dubbelt så mycket $ som creepern .. är inte 100% på var den krabban finns bara.
Angående storleken, det råkade jag ut för i början på Guars och kagoutis .. har du patchat till senaste? kör du med nån skum mod som kan orsaka det ?

Permalänk
VR-fantast

Nu har jag en liten fråga, har ett uppdrag av mages guild där jag ska hitta en jevla bok som heter "Chronicles of Nehuleft"
den ska finnas i vivec

och jag hatar vivec
var hittar jag bokaffären som har den ?
tycks inte gå o fråga någon heller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halldin
Nu har jag en liten fråga, har ett uppdrag av mages guild där jag ska hitta en jevla bok som heter "Chronicles of Nehuleft"
den ska finnas i vivec

och jag hatar vivec
var hittar jag bokaffären som har den ?
tycks inte gå o fråga någon heller

Hmm, har för mig att jag hämtade den någon annanstans, men annars är ju standard bokaffären i foreign quarters i Vivec, Jobasha's, han har ju allt(utom 2-3 böcker).

*edit*
Chronicles of Nchuleft låter väldigt bekant, använder man inte den en massa? Har för mig att den används i mages, thieves samt även i mainquesten.

Jobasha's rare books ligger i foreign waistworks(den av mig mest besökta platsen på hela ön).
Om du inte redan begett dig till den jobbiga staden så finns boken även hos handlaren i BALMORA... Har för mig att jag stött på den "ute i det fria" också i någon dungeon. Hmm, om jag inte missminner mig så finns det även ett ex i ett låst skåp/låda inne i ett rum i mage-guild i Vivec.

*edit igen*
Efter allt mitt svammel tänkte jag kolla upp hur det egentligen ligger till. Verkar som om boken "bara" behövs i mage samt telvanni.

Och för att vara riktigt säker på att du hittar boken du söker:

1: Balmora, Dorisa Darvel's bookstore.
2: Holamayan Monastery
3: Molag Mar, Vasesius Viciulus: Trader
4: Nchuleft Ruins
5: Sulipund
6: Tureynulal, Kagrenac's Library
7: Vivec, Foreign Quarter, Jobasha's Rare Books.
8: Vivec, Redoran Records
9: Vivec, Temple District, Hall of Justice, Office of the Watch
10: Vivec, Temple District, Hall of Justice Secret Library
11: Vivec, Temple District, Hall of Wisdom, Library
12: Vivec, Mage's guild

Permalänk
VR-fantast

Jag letade faktiskt i foreign waistworks och hittade ingen book store men jag får väl kolla igen då, tack

ed: nice lista, tack

Permalänk
Medlem

Mournhold är i mitt tyckte inte speciellt stor. Vivec känns och är förmodligen ganska mycket större...

Visa signatur

"För övrigt anser jag att Cartago bör förstöras."
"We must learn to live together as brothers or perish together as fools." --Martin Luther King Jr.

Permalänk
VR-fantast

Tycker mournhold känns större än Vivec
(kan bero på att jag gick vilse när jag skulle tillbaka till teleportnissen så jag gick kuta runt som fan)

och sen har vi ju kloaksystemen etc

Permalänk
Medlem

Kom dock ihåg att Mournhold bara är en liten del av staden Almalexia. Lite väl divigt att döpa staden efter sig...

Permalänk
Medlem

Jag har två frågor om morrowind:

1 Är det någon som vet hur man dödar Dragoth Ur (tror det stavas så)? För jag kan inte äns skada han.

2 gör ett quest för Almalexia och hon vill att ja ska sätta i gång en maskin, men jag hittar inte den, vet någon vart den är??

Visa signatur

Dagens ordspråk:
Den som väntar på något gått väntar alltid för länge.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PlaTFooT
Jag har två frågor om morrowind:

1 Är det någon som vet hur man dödar Dragoth Ur (tror det stavas så)? För jag kan inte äns skada han.

Det var ett tag sen, men jag har för mej att du ska slå sönder ett kristall som är bakom honom, när du gjort det så kan du skada honom.

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Medlem

okej tack för hjälpen, ska testa och se om det funkar

Visa signatur

Dagens ordspråk:

Permalänk
Medlem

Jag hittar ingen kristall.

Är det ingen som vet hur man dödar Dragoth Ur??

Visa signatur

Dagens ordspråk:

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag är nästan säker på att det är så man ska göra... alltså,direkt när du möter honom ska du springa till kristallen/stenen som ska vara bakom honom och slå sönder den, minns inte med vilket vapen det var, sen ska du kunna döda honom.

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Citat:

Du ska ha hittat en två artefakter; en liten dvärghammare och en dagger. Använd båda dessa vapen på kristallen som du stöter på i mitten av kammaren i den andra delen av striden mot Dagoth Ur.

Permalänk

trodde aldrig jag skulle säga det....

men det här spelet är ALLDELES för stort!! jag har kommit till balroga eller vad det heter, hittade den där gubben nu (vad äcklig han är, helt naken och spänner sig som fan)

det är alldeles för stort, man vet inte vem man ska prata med, det känns så confusing, och varje person man pratar med säger 100 olika namn. joobbbigt!! det känns trist, efter att jag kom ut ur seyde neen(början) gjorde ett par quest där, 3-5 st eller något.
sen nu har jag kommit till balroga (eller vad det heter) och allt känns så jobbigt att lära sig.

Visa signatur

jag känner Printscreen, i verkligheten också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kamelbarn

Du ska ha hittat en två artefakter; en liten dvärghammare och en dagger. Använd båda dessa vapen på kristallen som du stöter på i mitten av kammaren i den andra delen av striden mot Dagoth Ur.

okej har hittat daggern, ska leta efter hammarn då. Skaddar den oxå mig för det gör daggern??

Tack så mycket för hjälpen föresten.

Visa signatur

Dagens ordspråk:

Permalänk
VR-fantast

OnceWereGood : Då ska du inte spela Daggerfall
Tar 2 veckor (i verkligheten) att gå från ena hörnet på kartan till andra, då inte medräknat alla tusentals dungeons o sån't

men det är bara skönt att det är lite öppet och inte massa linjärt bajs med 0% replayvalue

Permalänk
Medlem

Vilken stad är den där Mournhold ni pratar om?

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Paa
Vilken stad är den där Mournhold ni pratar om?

Tillkommer i Tribunal...

Permalänk
Medlem
Citat:

okej har hittat daggern, ska leta efter hammarn då. Skaddar den oxå mig för det gör daggern??

Tack så mycket för hjälpen föresten.

För att "döda" Dagoth Ur måste du ha Keening och Sunder, dessa föremål kan du hitta i Odrosal respektive Vemynal - två dwemer ruiner som båda ligger innanför 'ghostfence'. Men för att använda dessa utan att göra sig illa måste du ha Wraithguard, den borde du ha fått redan om inte så gå över till Vivec och kräv den av han.

När du har alla tre föremål ( Keening, Sunder och Wraithguard ) är det bara att hälsa på hos Dagoth Ur som är bosatt mitt i 'Red Mountain'. Efter att ha utforskat lite där kommer du att hitta Dagoth Ur, efter lite snack så är det bara att döda han ( borde inte vara något större problem ). Tyvärr är det svårt att riktigt döda en gud, så när du går in 'Akulakhan's Chamber' så kommer du att se att han har blivit åter spawnad, ingen idé att försöka döda han då han är odödlig denna gång. Istället för att ödsla kraft på Ur och hans gäng så springer du bara rakt fram och hoppar ner. Där nere kommer du att hitta 'The Heart of Lorkhan', ta fram Sunder och slå på hjärtat en gång fortsätt sedan att slå på den med Keening.

Vad som händer sedan får du se själv.

Permalänk
Medlem

Hmm, det där låter lite spännande. Kanske ska börja spela igen. Whoppa ass hos han den där Vivec och hälsa på Dagoth Ur.

Trots en hel del spelande och mycket skrivande här gjorde jag inte mer än halvvägs i main-questen. Tyckte det började bli segt med för mycket resande, att man var odödlig, samt alla nissar som kom och hälsade på en medan man sov.

Permalänk
VR-fantast

Spelet blir alldeles för lätt o enformigt efter ett tag utan rätt mods

Permalänk
Medlem
Citat:

Spelet blir alldeles för lätt o enformigt efter ett tag utan rätt mods

precis...jag installerade dock Giants 2.0 igår...blev lite roligare då....jävla massa nya monster då.

Permalänk
Medlem

Halldin: Jag tror inte det är något av moden som gör det, men jag har väldigt många activa. Får kolla lite. Ja jag kör på senaste patchen.... tror jag, kollar i skrivande stund

Fråga: Vad gjorde du för att bli av med det? Det förstör ju känslan något hemskt, jag är väldigt petig med hur känslan och stämningen ska vara på olika sorters spel.

Visa signatur

Win7 (64-bit), AMD Phenom II X4 955 3,2GHZ, ASUS M4A89GTD PRO, RADEON HD 5770, 4G CORSAIR VENGEANCE

Permalänk
VR-fantast

Jag vet inte hur jag fick det och jag vet inte hur det försvann .. men jag tror det försvann i samband med ny patch

Permalänk
VR-fantast
Permalänk
Medlem
Citat:

Ohhh e ni redo för det mest krävande pluginet hittills ?

http://homepages.which.net/~g.halliday/morrowind/

Lagom stor strid, good vs evil

Pics :
http://homepages.which.net/~g.halliday/morrowind/Shot43.jpg
http://homepages.which.net/~g.halliday/morrowind/Shot19.jpg

ser ju hyfsat nice ut....ska se ifall jag testar den ikväll...

Permalänk
Medlem

Halldin, det där sett fett ut! Har du gjort den eller?

Jag behöver hjälp.. Jag ska in i Cave of Incarnation (spell?). Men jag förstår inte hur man ska öppna dörren.. Trodde den öppnades på natten, när det var stjärnklar himmel, men icke.. Så hur gör jag?

Jag kommer uppenbarligen inte klara Wisdom Trial..

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!